Ποιο είναι τελικά το πρόβλημα της Maserati και δεν μπορεί να πουλήσει αυτοκίνητα

Το TG μιλάει με τον επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, για την εικόνα της Maserati και την αντικατάσταση του CEO, Davide Grasso, λίγο πριν γίνει γνωστή και η δική του αποχώρηση το 2026.

Maserati Levante

Η Maserati φαίνεται πως αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα. Μόλις τον προηγούμενο μήνα, ο CEO της μάρκας απολύθηκε και τώρα μπορούμε να έχουμε μια αρκετά ξεκάθαρη απάντηση στο ερώτημα γιατί. Η οποία δίνεται από τα στοιχεία των πωλήσεων που δημοσιεύθηκαν από τη μητρική Stellantis.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με αυτά λοιπόν, τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, πωλήθηκαν μόλις 11.800 Maserati. Την ίδια περίοδο πέρυσι, οι πωλήσεις ήταν 20.400. Αλλά ακόμη και το περσινό νούμερο, είναι λιγότερο από το μισό από αυτό που πραγματικά θα έπρεπε να πουλήσει η Maserati, δεδομένης της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται.

Maserati Quattroporte

Η Grecale βρίσκεται αντιμέτωπη με ιδιαίτερα επιτυχημένα μοντέλα, όπως είναι οι BMW X3, Mercedes GLC Coupe και Porsche Macan.

Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, o διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ρωτήθηκε για τις χαμηλές πωλήσεις στη Maserati, καθώς και για τις άλλες ευρωπαϊκές premium μάρκες της Stellantis, την Alfa Romeo και την DS. Κι αυτό έγινε λίγες μόλις μέρες πριν ανακοινωθεί πως και ο ίδιος θα αποχωρήσει μετά τη λήξη του συμβολαίου του, στις αρχές του 2026.

Το πρόβλημα βρίσκεται στο μάρκετινγκ

Παρ' όλ' αυτά, ο Tavares είναι σε θέση να δώσει μια εικόνα της κατάστασης που βρίσκεται η πολυτελής ιταλική φίρμα. "Η Maserati είναι στο κόκκινο. Ο λόγος βρίσκεται στο μάρκετινγκ. Η μάρκα δεν είναι σωστά τοποθετημένη στην αγορά και το αφήγημα δεν είναι αυτό που θα έπρεπε. Η μάρκα δεν αφορά μόνο τα σπορ αυτοκίνητα, αλλά και το gran turismo, την ποιότητα ζωής, την dolce vita και την τεχνολογία", είπε.

Και συνεχίζει λέγοντας: "Αυτό μας δημιουργεί πρόβλημα με τον τρόπο που προσεγγίζουμε την αγορά. Δεν φταίει το προϊόν. Τα αυτοκίνητα είναι εκπληκτικά, συμπεριλαμβανομένων των (ηλεκτρικών) εκδόσεων Folgore".

Maserati Grecale Folgore

Κάπως έτσι, ο Davide Grasso, διευθύνοντας σύμβουλος της Maserati, κλήθηκε να πληρώσει το τίμημα. "Γι' αυτό αλλάξαμε τον CEO", λέει ο Tavares, χωρίς περιστροφές. "Μετά από πολλούς μήνες προσπάθειας, δυστυχώς η ομάδα δεν τα κατάφερε. Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία και τις ιδέες".

Ο νέος CEO της Maserati είναι ο Santo Ficili, ο οποίος κατέχει την ίδια θέση και στην Alfa Romeo. Οι δύο μάρκες λογικά θα έρθουν πιο κοντά. Και αυτό είναι μια μεγάλη αλλαγή από τις μέρες που η Maserati βρισκόταν χέρι χέρι με τη Ferrari.

Maserati Ghibli

Ο Tavares είπε επίσης ότι η Maserati είχε καλά κέρδη πέρυσι, μέχρι που οι Κινέζοι έμποροι ήθελαν να κάνουν εκπτώσεις. "Τους είπαμε, "δεν είμαστε εδώ για να καταστρέψετε το εμπορικό σήμα μας”. Αλλά αν το μάρκετινγκ σας δεν είναι καλό και οι έμποροί σας πιστεύουν ότι πρέπει να πουλήσετε σε χαμηλότερη τιμή, έχετε πρόβλημα".

Έτσι, ο Tavares αποφάσισε να δώσει έμφαση σε άλλες αγορές και να προστατεύσει το εμπορικό σήμα. Αλλά αυτό μοιραία θα σήμαινε μειωμένες πωλήσεις.

Το αν η Maserati μπορεί να ανακτήσει και να πουλήσει αρκετά αυτοκίνητα για να δικαιολογήσει την επένδυση σε ανταγωνιστικά νέα μοντέλα, μένει να φανεί. Σχεδόν κάθε δεκαετία τα τελευταία 50 χρόνια, χάνει στόχους και πωλήσεις σε σημείο που να χρειάζεται ένας νέος ιδιοκτήτης ή επενδυτής.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network