Παρά την πτώση στις συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο, τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα σημείωσαν άνοδο. Τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέγραψαν αύξηση 12,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αποκτώντας μερίδιο αγοράς 48,3%. Με άλλα λόγια, σχεδόν κάθε δεύτερο νέο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά ενσωμάτωνε υβριδική τεχνολογία.
Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην οικονομία καυσίμου, ενώ τα plug-in υβριδικά μοντέλα προσφέρουν περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία, περίπου μερικές δεκάδες χιλιόμετρα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν την τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών για να αυξήσουν την αυτονομία.
Με αυτονομία γύρω στα 100 χιλιόμετρα, οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων θα έχουν επιπλέον κίνητρο να φορτίζουν τα οχήματά τους τακτικά, μειώνοντας σημαντικά το κόστος μετακίνησης χωρίς να αντιμετωπίζουν τη φόρτιση ως επιβάρυνση. Ταυτόχρονα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν μεγαλύτερες αυτονομίες, γίνονται πιο οικονομικά, ενώ το δίκτυο φόρτισης επεκτείνεται και βελτιώνεται συνεχώς.
Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώθηκε αύξηση 2,2% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 12,3%. Αντίθετα, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 6,6%, αν και εξακολουθούν να διατηρούν σημαντικό μερίδιο στην αγορά, φτάνοντας το 32,7%.
Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων παρουσίασαν ακόμα μεγαλύτερη μείωση (-8,8%), με το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 4,2%, πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα προηγούμενων ετών, όπου το μερίδιο των diesel αυτοκινήτων ήταν σημαντικά υψηλότερο. Τα αυτοκίνητα με υγραέριο κατέγραψαν μικρή αύξηση 0,7%, κατακτώντας μερίδιο 2,6%.
Η πιο δημοφιλής κατηγορία αυτοκινήτων ήταν η κατηγορία Β, με το 58,7% των καταναλωτών να προτιμά αυτήν την κατηγορία, ενώ τα SUV κατέλαβαν ποσοστό 36,1%. Αυτό σημαίνει ότι περίπου ένα στα τρία αυτοκίνητα ήταν SUV. Η κατηγορία C ακολούθησε με μερίδιο αγοράς 24,5%, ενώ η κατηγορία Α είχε μερίδιο 8,6%.
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ