Το έχουν χαρακτηρίσει ως το "μεγαλύτερο μηχανοκίνητο πάρτι κήπου στον κόσμο". Το Φεστιβάλ ταχύτητας στο Goodwood συγκεντρώνει κάθε χρόνο την αφρόκρεμα της αυτοκίνησης τότε και τώρα με διάσημους και οδηγούς αγώνων να ποζάρουν μπροστά από τετράτροχα κάθε εποχής.
Στην φετινή εκδήλωση, η Mercedes-Benz σίγουρα συγκαταλέγεται σε εκείνες τις εταιρείες που είχαν έντονη παρουσία και κέρδισαν τις εντυπώσεις.
Η γερμανική εταιρεία έφερε αγωνιστικά αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 130 χρόνια ζωής σε μια παρέλαση που ξεσήκωσε το κοινό. Η μοναδική ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes-Benz ξεκινά ήδη από το 1894.
Μεταξύ άλλων διακρίναμε την Mercedes-Benz W 196 R Formula 1 με την οποία ο Juan Manuel Fangio αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 το 1954 και το 1955. Κάπου εκεί βρισκόταν και ο Δούκας του Ρίτσμοντ, Charles Henry Gordon-Lennox, οικοδεσπότης του Φεστιβάλ, μέσα σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Mercedes 2 λίτρων Targa Florio του 1924.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Δούκας φιλοξενεί το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood στο εξοχικό κτήμα της οικογένειας στο Σάσεξ της Αγγλίας από το 1993.
Για την εμπειρία του ως συνοδηγός με την δίλιτρη Τarga Florio δήλωσε: "Ήταν φανταστικό για όλους εμάς εδώ να βλέπουμε αλλά και να συμμετέχουμε στην παρέλαση των αγωνιστικών μοντέλων της Mercedes από το παρελθόν. Προσωπικά η εμπειρία ως συνοδηγός της Mercedes Τarga Florio ηλικίας 100 ετών με οδηγό τον Marcus Breitschwerdt (σημ: διευθύνον σύμβουλος της Mercedes-Benz Heritage GmbH) ήταν μοναδική".
Τα μοντέλα που πήραν μέρος στην εκδήλωση
Καταγράψαμε περί τα εννέα αγωνιστικά μοντέλα της Mercedes στο φετινό Φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood:
Mercedes-Benz, 1955. Ο κινητήρας του προέρχεται από την 300 SL "Gullwing" (W 198). Έγινε ευρύτερα γνωστό και ως το "Μπλε θαύμα”.
Αγωνιστικό Mercedes-Benz W 196 R Formula 1, 1955. Με αυτό το νέο Ασημένιο Βέλος, η εταιρεία επέστρεψε με επιτυχία στους αγώνες Grand Prix το 1954.
Αγωνιστικό Mercedes 2 λίτρων Targa Florio, 1924. Πριν από 100 χρόνια, κέρδισε το Targa Florio, τον θρυλικό, σκληρό αγώνα δρόμου στη Σικελία.
Αγωνιστικό τύπου W 25 της Mercedes-Benz, 1934. Το πρώτο ασημένιο βέλος της εταιρείας. Πρεμιέρα στον αγώνα Eifel του 1934, τον οποίο κέρδισε ο Manfred von Brauchitsch.
Αγωνιστικό σπορ μοντέλο Mercedes-Benz C 11 Group C, 1990. Κατασκευασμένο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αθλητικών Αυτοκινήτων του 1990, εξασφάλισε τον δεύτερο συνεχόμενο διπλό τίτλο για την ομάδα και τους οδηγούς.
Αγωνιστικό σπορ μοντέλο Mercedes-Benz GT CLK LM, 1998. Κέρδισε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος FIA GT στο οποίο ξεκίνησε.
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (C 197), 2012. Το σπορ αγωνιστικό μοντελο που οδήγησε σε τριπλό βάθρο στις 24 ώρες του Ντουμπάι το 2012.
Mercedes-AMG GT3 "RAW SPEC". Η θεαματική έκδοση του σπορ αγωνιστικού αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε μαζί με την RACE SERVICE.
Mercedes-AMG GT3. Επετειακή έκδοση για 130 χρόνια συμμετοχής της εταιρείας στους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Τι δήλωσαν οι πρεσβευτές της εταιρείας
Ο Jochen Mass οδήγησε το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο Mercedes-Benz C 11 Group C, και δήλωσε μεταξύ άλλων: "Η C 11 δεν είναι ένα αυτοκίνητο που έχει εύκολο χειρισμό. Πρέπει να ασχοληθείς μαζί του, με την ωμή δύναμη των σχεδόν 750 ίππων. Φυσικά, αυτό ξυπνά συναισθήματα και αναμνήσεις από το απαιτητικό αγωνιστικό άθλημα πριν από 30 χρόνια. Στο Goodwood συναντιούνται οι φίλοι εκείνης της εποχής, οι οδηγοί, οι συναθλητές και οι μηχανικοί. Ως εκ τούτου Το Φεστιβάλ Ταχύτητας με εμπνέει πάντα με τη μοναδική ατμόσφαιρα και την ποικιλομορφία του".
Ο Karl Wendlinger οδήγησε το 2λιτρο αγωνιστικό αυτοκίνητο Targa Florio και το W 25, δηλώντας: "Αυτά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ηλικίας 100 και 90 ετών, αντίστοιχως, έχουν φανταστικούς κινητήρες, εξαιρετική απόκριση και μεγάλη ισχύ για την εποχή τους. Το να τα οδηγείς μπροστά στους ενθουσιώδεις θεατές και μέσα σε ένα πεδίο με τόσα πολλά εξαιρετικά οχήματα είναι απλά υπέροχο".
Ο Bernd Mayländer οδήγησε την W 25 και την SLS AMG GT3 και είπε: "Στο Festival of Speed, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και η ιστορία της αυτοκίνησης συναντιούνται σε ένα απίστευτο περιβάλλον. Πρόκειται για μια εξαιρετική εμπειρία για τους λάτρεις του αυτοκινήτου όλων των γενεών. Μου άρεσε να βυθίζομαι στις αναμνήσεις του μηχανοκίνητυ αθλητισμού εκείνης της εποχής με το W 25. Τρέφω μεγάλο σεβασμό για τους οδηγούς αγώνων εκείνης της εποχής".
Τέλος, ο Klaus Ludwig οδήγησε την Mercedes-Benz CLK LM από το 1998 και δήλωσε: "Η οδήγηση της CLK LM και πάλι σήμερα στο Goodwood ήταν απλά μοναδική. Με αυτό το αυτοκίνητο κέρδισα το Πρωτάθλημα FIA GT το 1998 μαζί με τον Ricardo Zonta και η AMG-Mercedes πήρε τον τίτλο της ομάδας με δέκα νίκες σε δέκα αγώνες".