Η Fiat επισημοποίησε την ύπαρξη της υβριδικής έκδοσης του Fiat 500, που θα λέγεται Fiat 500 Ibrida αλλά το σημαντικότερο για τους Ιταλούς τουλάχιστον είναι πως η παραγωγή του που θα ξεκινήσει το 2025 θα γίνεται στο εργοστάσιο Mirafiori της Ιταλίας.

Εκεί ταξίδεψε ο CEO της εταιρείας, Olivier Francois και όπως εξάλλου συνηθίζει, πρωταγωνίστησε σε ένα video με στόχο να υπερθεματίσει στην δέσμευση της Fiat στις ιταλικές ρίζες της. Ένα video με τον πολύ χαρακτηριστικό τίτλο, "Η Ιταλία είναι η δύναμή μας" που δεν είναι καθόλου συμπτωματικός παράγοντας στην κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της Ιταλικής κυβέρνησης και της Stellantis.
Το νέο 500 Ibrida θα φτάσει στις αρχές του 2026, ανέφερε η Fiat σε ανακοίνωσή της, πράγμα που σημαίνει ότι θα φτάσει 18 χρόνια μετά το σημερινό βενζινοκίνητο 500. Η παραγωγή θα μεταφερθεί από το Tychy της Πολωνίας, στο Mirafiori όπου σήμερα κατασκευάζεται το ηλεκτρικό Fiat 500e.
Το 500 Ibrida θα κινείται από τον ίδιο υβριδικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1 λίτρου που χρησιμοποιεί το υπάρχον 500 καθώς επίσης το συγγενικό Fiat Panda. Παρόλα αυτά η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται δεν θα είναι αυτή που χρησιμοποιεί το τρέχον Fiat 500, η οποία είναι του Fiat Panda, αλλά θα βασίζεται στο πάτωμα του ηλεκτρικού Fiat 500.
Για την Fiat και την Stellantis αυτό έχει επίσης ξεχωριστή σημασία και είναι παράλληλα ένα ρίσκο, καθώς μέχρι τώρα δεν έχει παρατηρηθεί ποτέ ξανά στην αυτοκινητοβιομηχανία μια πλατφόρμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου να χρησιμοποιείται ως βάση για ένα όχημα που θα κινείται από θερμικό κινητήρα.

Αυτό ήταν μια επιλογή της Stellantis προκειμένου αφενός να ενισχύσει την παραγωγή του Mirafiori, αφετέρου δε να δώσει νέα πνοή στο ίδιο το Fiat 500 το οποίο στην απλή βενζινοκίνητη εκδοχή του, δεν πληροί πλέον τα πρότυπα κυβερνοασφάλειας για να μπορεί να ταξινομείται στην Ευρώπη.

Ενδιαφέρον έχει επίσης πως το εργοστάσιο της Stellantis στην Πολωνία θα απελυεθρωθεί έτσι σε σημαντικό βαθμό, προκειμένου να αρχίσει να παράγεται εκεί το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, Leapmotor T03, επίσης για την πόλη, που προκύπτει από την συνεργασία της Stellantis με την κινεζική Leapmotor.
Τέλος ο Francois πέραν του Fiat 500 Ibrida δεσμεύτηκε και για μια σημαντική οικονομικά, επένδυση στο εργοστάσιο Mirafiori σχετικά με την επενασχεδίαση και την εξέλιξη της γραμμής παραγωγής του ηλεκτρικού Fiat 500e με στόχο αυτό να γίνει πιο προσιτό και για τους Ιταλούς, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά "το 90% της παραγωγής του μικρού ηλεκτρικού φεύγει από την Ιταλία για άλλες χώρες."