Στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να ξεκινήσουν οι κύριες εργασίες κατασκευής του έργου "Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης" (Flyover).
Στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητοδρόμου έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ με την MYTILINEOS και στόχος είναι η αποσυμφόρηση της κορεσμένης υφιστάμενης οδού και η βελτίωση της προσβασιμότητας στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.
Το έργο που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ έχει συνολικό μήκος 13,5 χλμ, 4 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, 3 νέες υπόγειες σήραγγες και 10 γέφυρες, είναι προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, και η σύμβαση λειτουργίας και παραχώρησης είναι για 26 έτη.
Προ ημερών με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετατέθηκε το χρονοδιάγραμμα των έργων κατά πέντε μήνες και η ολοκλήρωση τους από τις 18 Δεκεμβρίου 2026 πήγε πλέον στις 14 Μαΐου 2027.
Όπως αναφέρεται, η απόφαση λήφθηκε καθώς η έναρξη των εργασιών ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 16 Ιουνίου 2023, διάστημα στο οποίο ήταν εν μέσω της προεκλογικής περιόδου. Τελικά τα έργα ξεκίνησαν στις 10 Νοεμβρίου 2023 με αποτέλεσμα το όλο έργο να πάει πίσω για διάστημα περίπου 5 μηνών.
Αυτό όπως αναγράφεται "αναγκαστικά μεταθέτει ισόχρονα και την Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών καθώς και την Απώτερη Ημερομηνία και οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία τυχόν επηρεάζεται”.
Πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος αναφερόμενος στο Flyover τόνισε ότι: "Σε ένα έργο ΣΔΙΤ, όπως το συγκεκριμένο, δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης. Δεν το επιτρέπουν ούτε οι τράπεζες που κάνουν τη χρηματοδότηση, ούτε η σύμβαση. Πρέπει η περίοδος κατασκευής να συντμηθεί μέχρι να φτάσουμε στη λειτουργία. Αυτό είναι το εγχείρημα που έχουμε μπροστά μας και όσοι επιδιώκουν αυτό το έργο να έχει καθυστερήσεις ή να οδηγηθεί σε 'ναυάγιο', ζημιώνουν το δημόσιο", όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Της Ελένης Μπότα / capital.gr