Εποχές Mazdaspeed επιστρέφουν στην ιαπωνική φίρμα που ανακοίνωσε την δημιουργία του Mazda Spirit Racing. Ένα παρακλάδι της Mazda όχι για αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως τότε, αλλά για αυτοκίνητα που θα έχουν επίκεντρο την πίστα και ένα ευρύ κοινό που αναζητά την οδηγική απόλαυση.

Τουλάχιστον αυτό καταλάβαμε από τις λίγες λεπτομέρειες που ανακοίνωσε η Mazda στο Tokyo Auto Salon παρουσιάζοντας το Spirit Racing Roadster και το Spirit Racing 3, ένα Mazda MX-5 Miata δηλαδή με εμφανείς λεπτομέρειες να το κάνουν πιο θελκτικό και ένα Mazda 3, αντίστοιχα φτιαγμένο.

Η Mazda έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στο κομμάτι των αγώνων, τόσο ιστορικά με την Mazdaspeed που προαναφέραμε, της οποία χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ήταν το Mazda 787B, αλλά και τα τελευταία χρόνια. Από το 2021 συμμετέχει στο Super Taikyu που είναι ένα πρωτάθλημα αντοχής σε πίστες, διοργάνωσης της Toyota.

H συνεργασία των δύο εταιρειών είναι όλο και πιο έντονη τα τελευταία χρόνια, έτσι ομάδες που επιλέγουν αυτοκίνητα της Mazda συμμετέχουν σε αυτούς τους αγώνες και αντιμετωπίζουν Toyota Corolla ή Toyota GR86.

Όσον αφορά το Mazda Spirit Racing, το MX-5 έχει λάβει μια επίστρωση που μοιάζει με Nardo Grey, ενώ μια διπλή γκρι λωρίδα εκτείνεται από το μέσο του καπό μέχρι το τέλος του χώρου αποσκευών, όπου καταλήγει διπλή. Τα αυτοκόλλητα Mazda Spirit Racing είναι τοποθετημένα ακριβώς πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών, ενώ τα μεγαλύτερα φρένα Brembo βρίσκονται πίσω από τις ζάντες έξι ακτίνων και τα ελαστικά Bridgestone Potenza.

Είναι δύσκολο να μην παρατηρήσεις το καθόλου διακριτικό κιτ splitter που είναι προσαρτημένο στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, καθώς και τα πλευρικά σπόιλερ. Συμπληρώνονται όλα αυτά από μια μονή εξάτμιση. Στο εσωτερικό του Miata οι κόκκινες ζώνες ασφαλείας που στολίζουν τα Recaro καθίσματα είναι σαν σφραγίδα αγωνιστικής προέλευσης και διάθεσης.

Το Spirit Racing 3 είναι αντιστοίχως φτιαγμένο και προφανώς θα έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στις αναρτήσεις του, δεδομένου του χαμηλώματος που φαίνεται να έχει υποστεί, ενώ ξεχωρίζει η αεροτομή στην κορυφή του πίσω παρμπρίζ.

Τα αυτοκίνητα της Mazda Spirit Racing ανήκουν ακόμη στη σφαίρα των πρωτοτύπων. Ta concept αυτά δεν γνωρίζουμε ακριβώς αν θα περάσουν στην διαδικασία παραγωγής και πότε, αλλά είναι σίγουρο πως αν συμβεί αυτό θα κινήσουν το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων.