Μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει 400 εκατ. ευρώ στην Τουρκία

Η οικονομία της Τουρκίας μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο για τους πολίτες αλλά για τις εταιρείες δημιουργεί ευκαιρίες. Μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για επένδυση-μαμούθ

Renault Kardian

Ο όμιλος Renault επενδύει 400 εκατομμύρια ευρώ για να μετατρέψει το εργοστάσιό του στην Προύσα της Τουρκίας σε διεθνή εξαγωγικό κόμβο, προσθέτοντας τέσσερα νέα μοντέλα έως το 2027, ξεκινώντας με την παραγωγή του SUV Dacia Duster τρίτης γενιάς, ένα μοντέλο της Dacia που θα πωλείται ως Renault εκτός Ευρώπης.

Το Duster θα ακολουθήσουν δύο SUV το 2026, τα οποία θα βασίζονται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου Renault. Η Renault δεν προσέφερε λεπτομέρειες για το τέταρτο μοντέλο, αν και δήλωσε ότι τα τρία πρώτα θα είναι μικρά ή μικρομεσαία SUV. 

Dacia Duster 2023
Dacia Duster 2023

Οι νέες κατανομές παραγωγής αποτελούν μέρος της στρατηγικής της Renault ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση των δραστηριοτήτων της εκτός Ευρώπης, ειδικά μετά το κλείσιμο των δραστηριοτήτων της στη Ρωσία πέρυσι. Το σχέδιο στοχεύει στον διπλασιασμό των εσόδων ανά πωλούμενο όχημα εκτός Ευρώπης μέχρι το 2027.

Η Τουρκία είναι ένας από τους πέντε κόμβους του σχεδίου, μαζί με τη Βραζιλία, το Μαρόκο, την Ινδία και τη Νότια Κορέα.

Μοντέλα εκτός Ευρώπης

Το πρώτο μοντέλο για τις παγκόσμιες αγορές που ανακοινώθηκε με την αρθρωτή πλατφόρμα είναι το Kardian, ένα Β-SUV που θα κυκλοφορήσει στη Λατινική Αμερική και το Μαρόκο το επόμενο έτος. Συνολικά, θα υπάρξουν οκτώ μοντέλα που θα απευθύνονται σε μη ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένων πέντε μοντέλων που είναι μικρού μεγέθους ή μεγαλύτερα. Δύο μοντέλα θα κατασκευαστούν σε μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Geely.

Renault Kardian

Το εργοστάσιο της Μπούρσα κατασκευάζει το μικρό Renault Clio και το Renault Megane sedan (μοντέλο για την τουρκική αγορά). Το 2022, το εργοστάσιο συναρμολόγησε 206.000 Clio, τα περισσότερα από τα οποία εξήχθησαν στην Ευρώπη, και 41.000 Megane sedan.

Διαβάστε Επίσης

Με τα επερχόμενα νέα μοντέλα, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Προύσα θα εξάγονται συνολικά σε 80 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ασιατικών πρώην σοβιετικών δημοκρατιών, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Εκτός από τα νέα μοντέλα, το εργοστάσιο θα κατασκευάζει επίσης εξαρτήματα υβριδικών συστημάτων κίνησης που θα εξάγονται στην Ευρώπη.

Η Renault δεν έδωσε συγκεκριμένους στόχους πωλήσεων, αλλά δήλωσε ότι η προσθήκη μοντέλων στην Bursa θα βοηθήσει στην κάλυψη της αχρησιμοποίητης παραγωγικής ικανότητας. Η μέγιστη δυναμικότητα του εργοστασίου της Μπούρσα είναι 390.000 μονάδες ετησίως- έως και 40.000 επιπλέον μονάδες μπορούν να ανατεθούν σε τοπικό συνεργάτη.

Η Renault και ο Τούρκος εταίρος της, η Oyak, θα επενδύσουν περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ στα νέα μοντέλα και τα συστήματα κίνησης. Ο Jan Ptacek, επικεφαλής της Renault Τουρκίας, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στην Κωνσταντινούπολη ότι η Renault θα διπλασιάσει το προσωπικό μηχανολογίας στην Προύσα σε 500 άτομα μέχρι το 2025.

Η αγορά της Τουρκίας

Η Renault στοχεύει επίσης στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της στην Τουρκία, μια αγορά με περισσότερες από ένα εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις, αλλά υπόκειται σε μεγάλες διακυμάνσεις του όγκου που συνδέονται με την ασταθή οικονομία της χώρας. 

Ο Fabrice Cambolive, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Renault, δήλωσε ότι στόχος είναι να γίνει η κορυφαία μάρκα στην Τουρκία. Η Fiat είναι η πιο δημοφιλής μάρκα στην Τουρκία, με μερίδιο αγοράς 14,6% μέχρι τον Σεπτέμβριο. Η Renault βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 11,3%.

Διαβάστε Επίσης

Οκτώ από τις 10 πιο δημοφιλείς μάρκες συναρμολογούνται στην Τουρκία, όπου τα SUV κερδίζουν δημοτικότητα παρά την παραδοσιακή προτίμηση των αγοραστών στα σεντάν. Το μερίδιο των SUV στη συνολική τουρκική αγορά αυξήθηκε στο 50% το 2023 από 21,5% το 2018. 

Ένας άλλος μοχλός ανάπτυξης για τη μάρκα Renault θα είναι ο εξηλεκτρισμός της γκάμας προϊόντων με υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, δήλωσε ο Cambolive. Η Renault δήλωσε ότι τα τα PHEV και BEV θα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πωλήσεών της στην Τουρκία μέχρι το 2027.

Ξεκινώντας από το μηδέν σχεδόν, η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έχει γνωρίσει έκρηξη στην Τουρκία τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει λόγω των ευνοϊκών φορολογικών συντελεστών.

Το μερίδιο αγοράς των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ήταν 8% τον Νοέμβριο και 5% από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο. Το Megane E-Tech, είχε πωλήσεις 2.500 μονάδων μέχρι τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, με 600 πωλήσεις μόνο τον Νοέμβριο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network