H Ferrari πραγματοποίησε στο Mugello την ετήσια γιορτή της, το Finali Mondiali και για να ευχαριστήσει τους χιλιάδες tifosi αποκάλυψε την Ferrari 499P Modificata, ένα hypercar σαν αυτό που της χάρισε την νίκη στο Le Mans του 2023, αλλά όχι για επίσημους αγώνες. Για το Ferrari Sport Prototipi Clienti.
Αυτό είναι ένα νέο πρωτάθλημα ιδιωτών που θα ξεκινήσει το 2024 και θα ενταχθεί στο πρόγραμμα των πελατειακών αγώνων της Scuderia, όπως η Ferrari 296 Challenge που είδαμε πριν από μερικές ημέρες.
Πόσο περίεργο και πρωτοποριακό όμως είναι να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας για ιδιώτες οδηγούς; Η αλήθεια είναι πως είναι πολύ τολμηρή κίνηση από την Scuderia, αφενός γιατί δεν έχει φτιάξει καν κάτι αντίστοιχο για επαγγελματικές ομάδες που θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε επίσημους αγώνες, αφετέρου δε γιατί η Ferrari 499P Modificata είναι ένα αυτοκίνητο για μια και μοναδική χρήση, την πίστα δηλαδή που κοστίζει περισσότερο από 5 εκατομμύρια ευρώ.
Η 499P Modificata είναι μια αναθεωρημένη έκδοση του αγωνιστικού αυτοκινήτου που ευνοείται σε σημεία ακριβώς από το γεγονός πως δεν προορίζεται για αγώνες.
Ο ηλεκτροκινητήρας για παράδειγμα, στον μπροστινό άξονα μπορεί πλέον να λειτουργεί σε χαμηλότερες ταχύτητες και όχι μόνο πάνω από 190 km/h όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί της FIA. Αυτή η ρύθμιση σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλεύονται πιο συχνά το σύστημα τετρακίνησης.
Η Ferrari προσθέτει επίσης ένα σύστημα "Push to Pass". Το πάτημα ενός κουμπιού πίσω από το τιμόνι ξεκλειδώνει επιπλέον 161 ίππους για 7 δευτερόλεπτα, εφόσον ο οδηγός πατάει τέρμα γκάζι. Αυτό αυξάνει τη μέγιστη ισχύ του συστήματος κίνησης στους 858 ίππους για ένα σύντομο χρονικό διάστημα αντί των μόνιμων 697 ίππων.
Η 499P Modificata περιλαμβάνει και άλλες μικρές βελτιώσεις όπως στην χαρτογράφηση του κινητήρα, ο οποίος είναι ο τρίλιτρος V6 της 296 GT3, καθώς και στην υποβοήθηση της εκκίνησης και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. Επίσης εφοδιάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο επτά σχέσεων.
Το εσωτερικό είναι μια απόλυτη αντιγραφή του εσωτερικού που έχει το αγωνιστικό. Πολλά ανκθρακονήματα και ακόμη περισσότερα κουμπιά για τις ανεπτυγμένες λειτουργίες του μονοθεσίου που αμέσως σε προϊδεάζουν πως όποιος και αν είναι ο περήφανος ιδιοκτήτης αυτό το πράγμα δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν το υποστηρίξει μια σχεδόν επαγγελματική ομάδα.
Κάτι αντίστοιχο εξάλλου θα γίνεται και στο Sport Prototipi Clienti της Ferrari που θα ξεκινήσει το 2024 και θα περιλαμβάνει αγώνες ιδιωτών και ημιεπαγγελματιών.
Για την πρώτη του χρονιά και μέχρι να πουληθούν περισσότερα από ένα ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν μια δική τους κούρσα, όπως γίνεται πλέον, για παράδειγμα με την Ferrari FXX θα συμμετέχει με το πρόγραμμα F1 Clienti που είναι αγώνες περισσότερο επίδειξης παρά ανταγωνισμού, από ιδιώτες που οδηγούν παλιά μονοθέσια της Ferrari τα οποία έχουν αγοράσει με πολλά εκατομμύρια ευρώ το καθένα.