
Η Volkswagen τα βρήκε με την Xpeng, η Stellantis με την Leapmotor και η GM με την Honda προσπάθησαν αλλά δεν. Τελικά η Honda ακύρωσε τα σχέδιά της για την από κοινού ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων με τη General Motors λόγω του μεταβαλλόμενου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Τοσιχίρο Μίμπε.
Σίγουρα το γεγονός ότι η συμφωνία δεν προχώρησε σχετίζεται και με αυτήν την ανακοίνωση.
Να θυμήσουμε ότι η Honda έφτιαξε μια κοινοπραξία με την Sony και ετοιμάζουν την φίρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Afeela.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν τον Απρίλιο του 2022 να δημιουργήσουν μια νέα αρχιτεκτονική βασισμένη στην μπαταρία Ultium EV της GM, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για μικρά SUV και crossover, με σχέδια να κυκλοφορήσουν τα πρώτα μοντέλα στη Βόρεια Αμερική το 2027.
Μια απεργία και η προσπάθεια για φθηνά ηλεκτρικά
Η GM προειδοποίησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι δεν μπορεί πλέον να πει αν θα πετύχει την πρόβλεψή της για κέρδη 14 δισ. δολαρίων φέτος, κατηγορώντας την απεργία των UAW (συνδικάτο εργαζομένων αυτοκινήτου) επειδή έκανε το οικονομικό μέλλον της εταιρείας πολύ δύσκολο να προβλεφθεί.
Τα κόστη αυξάνονται κατά 200 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα λόγω του κόστους που σχετίζεται με την επίσχεση εργασίας, επιπλέον των 800 εκατομμυρίων δολαρίων που ήδη υπάρχουν, δήλωσε η GM.
"Αφού το μελετήσαμε επί ένα χρόνο, αποφασίσαμε ότι αυτό θα ήταν δύσκολο ως επιχείρηση, οπότε προς το παρόν τερματίζουμε την ανάπτυξη ενός προσιτού EV", δήλωσε ο Mibe σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg. "Η GM και η Honda θα αναζητήσουν ξεχωριστά μια λύση. Το ίδιο το έργο έχει ακυρωθεί".
Στόχος τους ήταν να συναρμολογήσουν ηλεκτρικά που θα έχουν τιμή κάτω των 30.000 ευρώ και παρόμοιες μελλοντικές προτάσεις της Honda. Με την ένωση των δυνάμεων τους, η GM και η Honda στοιχημάτιζαν στην ταχύτερη μείωση του κόστους των μπαταριών και στην ανάπτυξη EVs σε τιμές που θα ανταγωνίζονταν τους ηγέτες της αγοράς Tesla και BYD.
Η GM και η Honda είχαν εμβαθύνει τους δεσμούς τους για να μοιραστούν το κόστος ανάπτυξης και να αυξήσουν τις πωλήσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται από το 2013 στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και συνεργάζονται στις μπαταρίες EV, στα οχήματα φυσικού αερίου και στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.