H Mazda θεωρεί πως επαναπροσδιορίζει την έννοια του σπορ αυτοκινήτου με την παρουσίαση του Mazda Iconic SP Concept στο φετινό Japan Mobility Show στο Τόκιο. Αυτό γιατί όχι απλώς επαναφέρει τον Wankel κινητήρα (περιστροφικό), κάτι που έχει ήδη κάνει με το υβριδικό plug in Mazda MX-30 R-EV, αλλά τον εναρμονίζει στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Βάλε ηλεκτροκινήτηρα, μπαταρία και κινητήρα Wankel
Το Mazda Iconic SP Concept θα διαθέτει ένα σύστημα κίνησης με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία, η οποία ωστόσο εκτός από φόρτιση στην πρίζα θα παίρνει ενέργεια από δύο ρότορες. Οι περιστροφικοί κινητήρες δεν θα κινούν το αυτοκίνητο, αλλά θα έχουν μόνο το ρόλο γεννήτριας.
Επιπλέον σύμφωνα με την Mazda οι κινητήρες θα μπορούν να λειτουργούν είτε με κανονικό καύσιμο, είτε με καύσιμο υδρογόνο ή ακόμη και με βιοκαύσιμα. Το Mazda Iconic SP Concept δεν είναι στην ουσία του ένα νέας εποχής Miata, αλλά περισσότερο "πατάει" στην κληρονομιά του Mazda RX-7 και δημιουργεί το sportscar της νέας εποχής.
Σχεδιαστικά το Iconic SP Concept είναι ενδιαφέρον και κάπως διαφορετικό σε σχέση με τα καθιερωμένα, που προφανώς ήταν μια επιτηδευμένη απόφαση της Mazda και σίγουρα είναι πετυχημένη αν και φαίνεται αρκετά αντισυμβατικό.
Σε κάθε περίπτωση μοιάζει με τη σχεδιαστική σπουδή που είχε παρουσιάσει πριν από περίπου ένα χρόνο η εταιρεία και αναμφίβολα είναι στο πνεύμα των πάντα εξαιρετικών πρωτοτύπων που παρουσιάζει η Mazda κατά καιρούς.
Περισσότερο RX-7
Η μοναδική επαφή με το Miata και αυτό που μπέρδεψε πολλούς όταν είδαν το teaser (και εμάς) είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία όμως σύμφωνα με την εταιρεία συνδυάζουν στοιχεία και από το MΧ-5 αλλά και από το RX-7. Το μοντέρνο σχήμα της μάσκας της αυτοκινητοβιομηχανίας εμφανίζεται στη μύτη αλλά και τα πίσω φώτα με το διάγραμμα Venn.
Οι διαστάσεις δε, είναι και αυτές κάτι ανάμεσα στα δύο εμβληματικά αυτοκίνητα της φίρμας. Τα 4,180 μ. μήκους συνοδεύονται από 1,850 μ. πλάτους και 1,150 μ. για το ύψος. Το βάρος σύμφωνα με την Mazda είναι 1.450 κιλά κάτι που σε συνδυασμό με τους 370 ίππους των αδιευκρίνιστων λοιπών χαρακτηριστικών του ηλεκτρικού κινητήρα, δημιουργεί και μια πολύ ενδιαφέρουσα αναλογία, για ένα sport αυτοκίνητο με κατανομή βάρους σχεδόν 50:50.
Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω με τρόπο ώστε να μην μοιάζουν ούτε με της Lamborghini, ούτε με της Aston Martin, ούτε με κανέναν άλλον ευρέως διαδεδομένο τρόπο, ενώ για την εμφάνιση έχει επιλεγεί το Viola Red. Ένα πολύ έντονο κόκκινο χρώμα που όπως καταλαβαίνει κανείς τραβάει τα βλέμματα πολύ εύκολα.