Και τώρα Honda e:Ny1 και στην Ελλάδα. Μόλις ανακοινώθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής φίρμας ήρθε και στην χώρα μας.
Το όνομα είναι κάπως ιδιαίτερο -έχουμε αναφερθεί εκτενώς εδώ για την ονοματοδοσία των ηλεκτρικών- αλλά το αυτοκίνητο παραμένει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα Honda.
Πρόκειται για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Honda για την Ευρώπη και διαθέτει χαρακτηριστικά που αυξάνουν τις πιθανότητές του για καλή εμπορική πορεία.
Καλή αυτονομία για το Honda e:Ny1
Το e:Ny1 χρησιμοποιεί την πρόσφατα εξελιγμένη πλατφόρμα e:N Architecture F της Honda με κίνηση στους εμπρός τροχούς, η οποία θα χρησιμοποιηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο σε ηλεκτρικά οχήματα της μικρής και μεσαίας κατηγορίας.
Η νέα τεχνολογία διαχείρισης της μπαταρίας της μάρκας παρέχει αυτονομία 412 km (WLTP) και ταχεία φόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά.
Για την εφαρμογή στην πλατφόρμα F, η έξυπνη διάταξη του συστήματος κίνησης "τρία σε ένα", η οποία περιλαμβάνει τη μονάδα μετάδοσης ισχύος και τον ηλεκτροκινητήρα έχει συνολικό βάρος μόλις 77,4 κιλά.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ροπή έως 310 Nm. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του e:Ny1 είναι 160 km/h με τη χρήση περιοριστή.
Οι διαστάσεις του - όπως και η σχεδίασή του- είναι παρόμοιες με του HR-V: ύψος 1.584 mm, πλάτος 1.790 mm και μήκος 4.387 mm, με μεταξόνιο 2.607 mm. Οι κομψές, νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα.
Το e:Ny1 είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό τη σουίτα τεχνολογιών ασφαλείας Honda SENSING, που εκτός άλλων αποτελεί ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS).
Και μέσα;
Στο ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15,1", η οποία παρέχει πρόσβαση στα μενού του infotainment μέσω μιας νέας διεπαφής χωρισμένης σε ζώνες, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το νέο μοντέλο.
Για τα μάτια του οδηγού προορίζεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαστάσεων 10,25".
Τι γίνεται με την φόρτιση
Το e:Ny1 χρησιμοποιεί το Honda Connect για την εύκολη διαχείριση της φόρτισης στο σπίτι ή σε σταθμό φόρτισης, από το εσωτερικό του αυτοκινήτου
Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να ρυθμιστεί και να ενεργοποιηθεί πριν από την αναχώρηση ή κατά την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης ενός ταξιδιού.
Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τις παραμέτρους φόρτισης της μπαταρίας του e:Ny1, εφόσον το επιθυμούν ή αυτό κρίνεται απαραίτητο. Προκειμένου να προσαρμόζεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα φόρτισης και να αποφεύγεται η αποτυχία φόρτισης εξ αιτίας διακυμάνσεων της τάσης του δικτύου ή υπερβολικής ισχύος, το Honda Connect επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίζουν το μέγιστο ρεύμα φόρτισης ανάλογα με την υποδομή για τις ρυθμίσεις "Home" και "Away".
Προσφέρονται τρία επίπεδα, από το "LOW", το οποίο περιορίζει το ρεύμα στα 6 αμπέρ, έως το "HIGH", το οποίο επιτρέπει τη φόρτιση με το μέγιστο ρεύμα του συνδεδεμένου φορτιστή μέχρι τη μέγιστη φόρτιση που επιτρέπεται από την μπαταρία.
Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει το μέγιστο ρεύμα για την φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ώστε να αποτρέψει την ενεργοποίηση του διακόπτη ασφαλείας σε τοποθεσίες όπου δεν χρησιμοποιείται ειδικός διακόπτης ισχύος για φορτιστές AC.
Πόσο κάνει;
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV της Honda, e:Ny1, διατίθεται στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance και η λιανική τιμή του ξεκινά από 45.900 ευρώ συμπεριλαμβανόμενής της κρατικής επιδότησης μέσω του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2".
Διατίθενται σε πέντε χρώματα, τα Aqua Topaz Metallic, Vermillion Red Pearl, Platinum White Pearl, Crystal Black Pearl και Urban Grey Pearl.
Ως είθισται για Honda καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά του μέρη. Η μπαταρία έχει εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα (όποιο έρθει πρώτο), για το 70% και άνω της χωρητικότητας της μπαταρίας.
Συγκεκριμένα το e:Ny1 στην έκδοση ELEGANCE κοστίζει 53.900 ευρώ (45.900 με την επιδότηση) ενώ η κορυφαία Advance φτάνει τα 58.300 ευρώ (50.300 με επιδότηση).