
Ίσως να αναρωτιέσαι γιατί έχει μεγάλη σημασία το Citroen e-C3 που μόλις παρουσιάστηκε. Σίγουρα η τιμή του το κάνει να είναι μια μεγάλη είδηση για την αυτοκίνηση. Είναι σαν να καταφέρνει το ζητούμενο "ευρωπαϊκά αυτοκίνητα σε τιμές Κίνας". Με βασική τιμή τα 23.300 ευρώ και έκδοση με κάτω από 20.000 ευρώ (το 2025), ήταν λογικό να κάνει buzz.

Αλλά υπάρχει κάτι ακόμα πιο σημαντικό από το ίδιο το Citroen e-C3: το γεγονός ότι πάνω στην ίδια πλατφόρμα χαμηλού κόστους η μαμά Stellantis ετοιμάζει ακόμα επτά ηλεκτρικά μοντέλα. Και αυτό δεν είναι μια φήμη. Το δήλωσε στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπερ σημαίνει ότι υπάρχουν ελπίδες ότι η Κίνα δεν θα αλώσει την ευρωπαϊκή αγορά.
Επτά νέα φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα
Όταν δημιουργήθηκε το 2021 η Stellantis μέσω της συγχώνευσης του ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, δήλωσε ότι η παραγωγή και των 14 εμπορικών σημάτων του θα συγκλίνει με την πάροδο του χρόνου σε τέσσερις πλατφόρμες -Μικρή, Μεσαία, Μεγάλη και Πλαίσιο.
Ωστόσο, το νέο Citroen e-C3 βασίζεται στη λεγόμενη πλατφόρμα "Smart Car", που προέρχεται από την πλατφόρμα CMP της PSA, για να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να πουλήσει προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες προσφορές φθηνών ηλεκτρικών κινεζικής κατασκευής.
Ο επικεφαλής της Stellantis για την πλατφόρμα Smart Car Renaud Tourte δήλωσε ότι "περίπου" επτά νέα αυτοκίνητα στο μέλλον θα πρέπει να βασίζονται σε αυτήν, η οποία είναι κυρίως αφιερωμένη στα ηλεκτρικά, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Θα ακολουθήσει μια μεγαλύτερη έκδοση του e-C3 και οχήματα από τουλάχιστον δύο άλλες μάρκες της Stellantis θα στηρίζονται σε αυτήν την πλατφόρμα, αρχής γενομένης από το 2024, δήλωσε ο Tourte.
Ερωτηθείς αν το νέο Fiat Panda, που αναμένεται γύρω στα μέσα του 2024, θα είναι ένα από αυτά, είπε ότι "δεν είναι εντελώς ανόητο να το πιστεύει κανείς αυτό".
Η Opel, που ανήκει στη Stellantis, δήλωσε επίσης ότι θα προσφέρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην περιοχή τιμών των 25.000 ευρώ.
Η πλατφόρμα Smart Car δημιουργείται στο εργοστάσιο της Τρνάβα στη Σλοβακία, αλλά θα μπορούσε να εγκατασταθεί και σε άλλα εργοστάσια, είτε στην Ευρώπη είτε στο Μαρόκο, είπε ο Tourte.
Με το 90% των προμηθευτών της από χώρες χαμηλού κόστους, μειωμένη ποικιλομορφία και φθηνότερη τεχνολογία μπαταριών από την Κίνα, η πλατφόρμα Smart Car θα επιτρέψει στη Stellantis να μειώσει περαιτέρω την τιμή του e-C3 σε μόλις 20.000 ευρώ. Και τόσο κοστίζει μια έκδοση του e-C3 που θα κυκλοφορήσει το 2025 με μικρότερη μπαταρία που θα δίνει αυτονομία 200 χιλιόμετρα και όχι 320 όπως στην πρώτη έκδοση.
Με πληροφορίες από Reuters / Automotive News Europe