Από εκεί που δεν το περιμέναμε ακριβώς, μας ήρθε το πρώτο πλήρως αυτόνομο όχημα της Honda, η οποία ως τεράστια εταιρεία στο κομμάτι της έρευνας και ανάπτυξης, δεν μένει προσκολλημένη στα αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια έχει ένα πολύ ευρύ φάσμα κλάδων με τους οποίους καταπιάνεται και ένας από αυτούς είναι και τα χλοοκοπτικά μηχανήματα. Ένα τέτοιο είναι το πρώτο της πλήρως αυτόνομο concept.
Το ονομάζει AWM που αντιστοιχεί στο Autonomous Work Mower, το οποίο σημαίνει αυτόνομο χλοοκοπτικό. Είναι πολύ ενδιαφέρον αν κάνει κανείς τις αναγωγές στην αυτοκίνηση, γιατί η Honda το έχει εφοδιάσει με αισθητήρες για διάφορες λειτουργίες που έχουν εφαρμογή και στα αυτοκίνητά της.

Αυτό σημαίνει πως ανιχνεύει τα εμπόδια και σταματά όταν κάτι το εμποδίζει ή βλέπει την κλίση του εδάφους και προσαρμόζει αναλόγως την κίνησή του. Επιπλέον διαθέτει traction control ώστε να μην γλιστράει σε ανηφόρες ή κατηφόρες και όλα αυτά τα κάνει χωρίς να το οδηγεί κάποιος.

Η Honda λέει πως υπάρχει δυσκολία στο να βρίσκεις ανθρώπους να κόβουν το γρασίδι, οπότε έτει βρήκε τη λύση. Προφανώς αυτό θα ισχύει, όμως είναι ακριβές να τονίσουμε πως η Honda δημιουργεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα στην πραγματικότητα, στο οποίο αναζητά και καλεί εταιρείες που ενδιαφέρονται για τις συγκεκριμένες εργασίες, ώστε να το αναπτύξει και να εξελίξει τις τεχνολογίες της.

Το "εκπαιδεύει" ο άνθρωπος
Όπως συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη, που θα έχεις ακούσει πως "εκπαιδεύεται" από τους ανθρώπους, έτσι γίνεται και με το χλοοκοπτικό της Honda. Πρώτα το οδηγεί ο άνθρωπος στην διαδρομή που θέλει να κοπεί το γκαζόν. Αυτή καταγράφεται και τα δεδομένα αποθηκεύονται, όπως και η τοποθεσία.

Έτσι το χλοοκοπτικό όταν θα βρεθεί την επόμενη φορά στο σημείο θα ξέρει ποια διαδρομη θα ακολουθήσει και πως θα κουρέψει το γκαζόν.

Το twist στην προκειμένη περίπτωση είναι πως το όχημα δεν στρίβει. Η Honda διατηρεί μια ασάφεια στο συγκεκριμένο κομμάτι, καθώς δεν εξηγεί πως ακριβώς ολοκληρώνεται έτσι πλήρως αυτόνομα η διαδικασία, συνεπώς υπάρχει μια προφανής εξήγηση. Κάποιος άνθρωπος πρέπει να το στρίβει και να το τοποθετεί στην γραμμή που χρειάζεται να κουρέψει.

Πράγμα που δεν φαίνεται και ιδιαιτέρως πρακτικό, εκτός και αν μαζί με το χλοοκοπτικό παρέχεται και ο Asimo, το πάλαι ποτέ διάσημο ρομπότ της εταιρείας για να βοηθάει στις στροφές.