
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τις μελέτες γύρω από αυτά απαιτούν νέους τύπους ελαστικών καθώς η απόδοση αυτών επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό της λειτουργία τους, όσον αφορά την απόδοση και την αυτονομία.
Με γνώμονα αυτό ακριβώς η Enso είναι μια νεοφυής επιχείρηση ελαστικών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η προσπάθειά της να μειώσει το ενεργειακό αποτύπωμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, την φέρνει σε θέση να διεκδικήσει το κορυφαίο βραβείο Earthshot.

Το βραβείο Earthshot
Το Earthshot είναι ένας θεσμός που θέσπισε ο πρίγκηπας Ουίλιαμ το 2020 με στόχο να αναδείξει εταιρείες που λειτουργούν με οικολογική συνείδηση και να τις ενισχύσει. Ο νικητής λαμβάνει επιχορήγηση ενός εκατομμυρίου λιρών, ενώ οι φιναλίστ απολαμβάνουν συμβουλές και βοήθεια από τον θεσμό για να αναπτύξουν τις ιδέες τους.
H Enso
Φέτος, εμείς οι άνθρωποι του αυτοκινήτου θα έχουμε για πρώτη φορά τη χαρά να δούμε μια σχετική εταιρεία με την αυτοκινητοβιομηχανία να συμπεριλαμβάνεται στους φιναλιστ. Η Enso που έχει ιδρυθεί από τον ισλανδικής καταγωγής, Gunnlaugur Erlendsson, ο οποίος δραστηριοποιείται αρκετά χρόνια στο Λονδίνο και έχει προσπαθήσει και στο παρελθόν να εγκαθιδρύσει εταιρεία με αντικείμενο τα ελαστικά.

Τώρα φαίνεται πως βρήκε τις σωστές συνθήκες και τα ελαστικά της Enso, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία είναι τέτοια που επιτρέπουν μεγαλύτερες αυτονομίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Η προσέγγιση της Enso είναι απλή - αύξηση της ανθεκτικότητας των ελαστικών για να μειωθούν οι εκπομπές (προφανώς εις βάρος της πρόσφυσης).

Ήδη χρησιμοποιείται σε ορισμένα ηλεκτρικά ταξί και οχήματα διανομής και οι δοκιμές της Transport for London δείχνουν ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούν ελαστικά Enso έχουν 35% λιγότερες εκπομπές σωματιδίων και ταξιδεύουν 10% πιο μακριά.

Η Enso, είναι υποψήφια στην κατηγορία "Clean Our Air" (Καθαρίστε τον αέρα μας) που είναι μια από τις πέντε κατηγορίες που βραβεύονται στο Earthshot.

Οι οδηγοί ταξί στο Λονδίνο μπορούν να χρησιμοποιούν τα ελαστικά της, που κοστίζουν 299 λίρες το σετ και για να μπορέσουν τα ελαστικά να αποκτήσουν μαζική διάθεση θα χρειαστεί μια ώθηση, που πιθανώς να έρθει από το ένα εκατομμύριο λίρες του βραβείου. Πάντως ο Erlendsson φιλοδοξεί να είναι σε θέση να κατασκευάζει ένα εκατομμύριο ελαστικά ετησίως μέχρι το 2026.

Σύμφωνα με στοιχεία του Imperial College του Λονδίνου, τα ελαστικά "εκπέμπουν έξι εκατομμύρια τόνους ρύπων κάθε χρόνο και περισσότερα αιωρούμενα σωματίδια από ό,τι όλες οι εξατμίσεις μαζί".