Τους τελευταίους μήνες έχει πέσει πολύ δουλειά στον όμιλο Renault. Από την μια εκπονήθηκε το πρόγραμμα Ampere EV που θα ορίσει τις μελλοντικές δράσεις του ομίλου στην ηλεκτροκίνηση και από την άλλη, φαίνεται πως βρέθηκε λύση στη συνεργασία με τη Nissan σε μια νέα μετοχική βάση. Προς το παρόν ο τρίτος συμμέτοχος της κοινοπραξίας, η Mitsubishi φαίνεται ότι δεν έχει λάβει κάποια απόφαση για την πιθανή συμμετοχή της στο πρόγραμμα Ampere.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής έως και 40% για τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου που θα προκύψουν από το 2027 και μετά. Επίσης προυποθέτει την ανάπτυξη πρωτοποριακής τεχνολογίας για ηλεκτρικά οχήματα που θα βασιστούν σε μόλις δύο καινούργιες πλατφόρμες. Με αυτά τα δεδομένα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, Renault και Nissan φαίνεται πως κατέληξαν σε ένα νέο deal για την μελλοντική τους συνεργασία.
Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια, οι δύο εταιρείες είχαν απομακρυνθεί από κοινά project έπειτα και από την αναταραχή που επήλθε από την σύλληψη και αποπομπή του πρώην προέδρου της συμμαχίας Carlos Ghosn το 2018. Πριν από 10 μήνες οι δύο εταίροι ξεκίνησαν συνομιλίες σχετικά με την αναθεώρηση της μεταξύ τους συνεργασίας. Οι διαπραγματεύσεις ήταν δύσκολες όμως φαίνεται πως κατέληξαν σε μια επωφελή και για τις δύο πλευρές συμφωνία, της οποίας οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.
Το νέο πλαίσιο συνεργασίας
Η Nissan συμφώνησε να επενδύσει έως και 600 εκατ. ευρώ στο spinoff της Renault για τα ηλεκτρικά οχήματα του προγράμματος Ampere στο πλαίσιο μιας νέας συμφωνίας για την αναδιάρθρωση της μακροχρόνιας συμμαχίας με τη Renault. Αυτή η επένδυση δίνει τη δυνατότητα στη Nissan να είναι στρατηγικός επενδυτής στη συμφωνία και ως εκ τούτου να έχει θέση και άποψη στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας που θα θέσει σε εφαρμογή το φιλόδοξο πρόγραμμα Ampere.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Renault και η Nissan θα αναδιαμορφώσουν τις αμοιβαίες συμμετοχές τους έτσι ώστε η κάθε εταιρεία να κατέχει ποσοστό 15% στην άλλη. Η Renault θα μειώσει το μερίδιό της στη Nissan από το ελεγχόμενο 43%, ενώ η Nissan θα διατηρήσει το 15% της συμμετοχής της στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Renault θα μεταβιβάσει το 28,4% των μετοχών της Nissan σε ένα γαλλικό καταπίστευμα που θα ψηφίζει ουδέτερα στις υποθέσεις της Nissan. Εν τω μεταξύ, η συμμετοχή της Nissan στη Renault θα μετατραπεί από μερίδιο χωρίς δικαίωμα ψήφου σε μερίδιο με δικαίωμα ψήφου, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει αυτό που οι επικριτές αποκάλεσαν μη ισορροπημένη δυναμική ισχύος.
Και οι δύο εταιρείες θα είναι σε θέση να ψηφίζουν ελεύθερα στο πλαίσιο των δικαιωμάτων συμμετοχής τους σε ποσοστό 15% ενώ από την πλευρά της οι Γάλλοι θα δώσουν εντολή στον διαχειριστή να πουλήσει τις μετοχές της Nissan σε μια συμφέρουσα στιγμή για τη Renault. Σύμφωνα με μια προκαταρκτική συμφωνία που ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους, οι δύο εταίροι περιέγραψαν μια σειρά νέων κοινών επιχειρηματικών σχεδίων, με επίκεντρο την Ινδία, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη.
Στο Μεξικό, η Nissan θα κατασκευάσει ένα νέο μοντέλο για τη Renault, καθιστώντας το ως το πρώτο όχημα της Renault που παράγεται εκεί εδώ και 20 χρόνια. Μοντέλα του ομίλου Renault πωλήθηκαν για τελευταία φορά εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo δήλωσε ότι δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για την επανείσοδο στην αγορά αυτή.
Από την άλλη, η αγορά των ΗΠΑ ενδιαφέρει την Renault κυρίως ως βασικό πεδίο εσόδων για την σπορ μάρκα του ομίλου, την Alpine όπου και εκεί προχωρά το πρόγραμμα για την δημιουργία μιας εξηλεκτρισμένης γκάμας. Η εταιρεία θέλει να πουλήσει δύο μοντέλα στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου ενός μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικού crossover, ξεκινώντας χρονικά από το 2027 ή το 2028.
Τέλος, η Mitsubishi είναι ενταγμένη στη συμμαχία, με τη Nissan να κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο 34%. Αντιθέτως, η Renault δεν έχει άμεση συμμετοχή στην Mitsubishi.