Και ο επικεφαλής της BMW κατά του νέου πλαισίου ρύπων Euro 7 και εξηγεί γιατί

Το αφεντικό της BMW Oliver Zipse κατακεραύνωσε τα επερχόμενα και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για τους νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης και εξηγεί γιατί

Ο επικεφαλής της BMW Oliver Zipse

Από το βήμα της ετήσιας γενικής συνέλευσης της BMW, ο επικεφαλής της φίρμας Oliver Zipse σημείωσε πως οι πολιτικές σχετικά με τις εκπομπές ρύπων που δρομολογούνται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού επηρεάζουν (στην Ευρώπη Euro 7) σημαντικά την στρατηγική της εταιρείας.

Ο Zipse επέκρινε επίσης τις συνθήκες δοκιμών που βασίστηκαν οι νέες προδιαγραφές ρύπων τις οποίες τις χαρακτήρισε μη ρεαλιστικές. Ενδεικτικά ανέφερε: "Πόσο συχνά ανεβαίνετε τέρμα γκάζι σε έναν ορεινό δρόμο με ένα αυτοκίνητο που είναι πλήρως φορτωμένο και τραβάει ένα ρυμουλκούμενο σε θερμοκρασία -7 βαθμούς Κελσίου;".

Το αφεντικό της BMW πρότεινε περισσότερο ρεαλιστικές συνθήκες μετρήσεων –όπως έγινε με τα πρότυπα μετρήσεων NEDC που άλλαξαν σε WLTP– αλλά και την αναβολή της εφαρμογής τους πέραν του 2027. Ο Zipse δεν είναι μόνος. Τις προτάσεις της Ε.Ε. και των ΗΠΑ έχει επίσης επικρίνει και ο πρόεδρος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ο επικεφαλής της Renault Luca de Meo ενώ και από την πλευρά τους, στελέχη της Volkswagen έχουν αναφερθεί κατά καιρούς, στην μετάθεση της συγκεκριμένης ημερομηνίας εφαρμογής.

Ποια είναι τα πρότυπα Euro 7;

Οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα επιβάλλουν για πρώτη φορά την μέτρηση εκπομπών μικροσωματιδίων που προέρχονται από τη φθορά των φρένων και των ελαστικών σε όλα τα αυτοκίνητα συμβατικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας.

protipa ripon Euro 7

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο συγκριτικός στόχος μεταξύ των προδιαγραφών Euro 6 και Euro 7 είναι η μείωση στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από όλα τα οχήματα κατά 35%, η μείωση των μικροσωματιδίων από την εξάτμιση, κατά 13% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά (για τα λεωφορεία και τα φορτηγά, η μείωση θα είναι 39%) και μείωση κατά 27% από τα σωματίδια των φρένων, μέχρι το 2035.

Οι στόχοι είναι πολύ φιλόδοξοι και οι προδιαγραφές πολύ αυστηρές για όσους κατασκευάζουν οχήματα. Η δε οικονομική διάσταση του εγχειρήματος από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών θα είναι δυσβάσταχτη. Και σε αυτές τις περιπτώσεις έχει αποδειχθεί πως μέρος του κόστους αυτής της μετάβασης – αναμόρφωσης, θα το πληρώσουν οι καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμα:
 - Αφιέρωμα Bentley: Τα μοντέλα που καθόρισαν την ένδοξη ιστορία της
 - Αυτό το αυτοκίνητο είναι πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως το 2022
 - "Έξυπνο" φανάρι ανάβει κόκκινο όταν υπερβαίνεις το όριο ταχύτητας (+video)
 - Αυτή είναι η πιο όμορφη μπαγκαζιέρα που υπάρχει

Best of Network