
Σύμφωνα με δηλώσεις του, ο Carlos Tavares θεωρεί πως αυτή η εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα αλλάξει σημαντικά την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της. Ανέφερε ακόμα πως η βιομηχανία θα πρέπει να αποδείξει ότι τα συνθετικά καύσιμα είναι ουδέτερα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τόσο κατά τη δημιουργία τους όσο και κατά τις εκπομπές τους.
Θέλησε επίσης να υπενθυμίσει πως ο όμιλος που διοικεί τα τελευταία 8 χρόνια έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων από το 2015, πολύ πριν την συνένωση εις σάρκαν μίαν του ομίλου PSA με τον όμιλο FCA στον υπερόμιλο Stellantis.
Υπενθυμίζουμε πως η ΕΕ συμφώνησε με το αίτημα της Γερμανίας και της Ιταλίας να επιτραπεί η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα και μετά το 2035, όταν όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ουδέτερα ως προς το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
Τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να δημιουργηθούν από το διοξείδιο του άνθρακα με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από βιώσιμες πηγές, αν και οι επικριτές ισχυρίζονται πως όλη αυτή η διαδικασία είναι δαπανηρή και αντλεί ενέργεια που απαιτείται για άλλες χρήσεις. Αυτά βεβαίως με την παρούσα τεχνολογία διότι μετά από 12 χρόνια το όλο σύστημα της παραγωγής συνθετικών καυσίμων θα είναι λιγότερο δαπανηρό.
Φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα
Ο Tavares μίλησε επίσης για την ανάγκη να γίνουν ελαφρύτερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνθήκη που θα τα έκανε και πιο προσιτά στους χρήστες. Κάτι που θα συμβεί αν αλλάξει η κατασκευαστική δομή και η χημεία των μπαταριών. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει μικρότερες μπαταρίες και μικρότερο βάρος, άρα και χαμηλότερο κόστος. Ανέφερε επίσης ότι για να επικρατήσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα πιο πυκνό δίκτυο δημόσιων φορτιστών που θα απαλλάξει τους χρήστες των ev cars από το άγχος της αυτονομίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis δήλωσε επίσης ότι οι πολιτικές για την κλιματική αλλαγή δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για να επηρεάζουν τις παγκόσμιες επενδυτικές αποφάσεις ή να θέτουν τις χώρες σε ανταγωνισμό μεταξύ τους. "Οι πολιτικές για την κλιματική αλλαγή δεν θα πρέπει να αποτελούν όπλο για την ανασυγκρότηση της ανταγωνιστικότητας στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας εμπορικής προσέγγισης", ανέφερε μεταξύ άλλων.
Αξίζει αν σημειωθεί πως οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πέρυσι επιδοτήσεις ύψους 369 δισ. δολαρίων για τη στήριξη των καθαρών τεχνολογιών για τα ηλεκτρικά οχήματα στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), ενώ η Κίνα έχει δώσει κίνητρα στις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες για την εγχώρια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες.

Από την άλλη, η Ευρωπαϊκή Ένωση απάντησε τον περασμένο μήνα με το προτεινόμενο σχέδιο "Green Deal", με αφορμή τις ανησυχίες ότι ο αμερικανικός νόμος θα μπορούσε να θέσει σε μειονεκτική θέση τις εταιρείες που εδρεύουν στην Ευρώπη και να οδηγήσει τις όποιες επενδύσεις εκτός αυτής.