
Από τις πρώτες δεκαετίες του 1800 μέχρι και το 2014 οι βασιλείς του Ηνωμένου Βασιλείου ταλαιπωρούνταν σε κάθε τελετή στέψης με την άμαξα Gold State που ήταν μια απλή άμαξα χωρίς να την έχει εξελίξει κανείς. Η στέψη του Καρόλου όμως ήταν διαφορετική γιατί ο 74χρονος νέος Βασιλιάς της Αγγλίας πριν τη στέψη του, χρησιμοποίησε την άμαξα Diamond Jubilee State, ένα σύγχρονο όχημα που εγκαινίασε η μητέρα του, για βασιλικές μετακινήσεις με ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό και υδραυλικές αναρτήσεις. Δεν μπόρεσε ωστόσο να αποφύγει την παλιά άμαξα για την μετακίνηση προς το παλάτι, καθώς υπάρχει και ένα πρωτόκολο. Μην τα ισοπεδώσουμε όλα.

Δεν είχε καλές κριτικές η προηγούμενη άμαξα
Η άμαξα χρησιμοποιείται στις στέψεις των βασιλέων από το 1830, τότε που με αυτήν ταξίδεψε ο βασιλιάς Ουίλιαμ ο 4ος. Περίγραψε την εμπειρία του σαν να βρίσκεται πάνω σε ένα πλοίο που δίνει μάχη με την άγρια θάλασσα. Αργότερα το 1936, όταν ήρθε η σειρά του Γεωργίου του 6ου να κάνει την διαδρομή από το Αββαείο του Ουέστμινστερ στο Μπάκιγχαμ, ο πατέρας της Ελισάβετ, δήλωσε με μια σχετική ευγένεια πως ήταν μια από τις χειρότερες διαδρομές στην ζωή του.

Το ίδιο αισθάνθηκε και η βασίλισσα Ελισάβετ που έκρινε το μικρό "ταξίδι" της δικής της στέψης ως απαίσιο, έτσι υπό την βασιλεία της αποφασίστηκε να αντικατασταθεί η άμαξα Gold State με μια νέα.
Η περίεργη ιστορία της άμαξας Diamond Jubilee
Η νέα άμαξα λοιπόν υπολογιζόταν να έχει φτάσει στην Αγγλία το 2006 για τους εορτασμούς των 80ων γενεθλίων της βασίλισσας. Υπήρξε όμως μια καθυστέρηση και μια σχετική διαμάχη του παλατιού με την αυστραλιανή εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή της.
Ο W.J. Frecklington που είχε ήδη γίνει γνωστός για τις πολύ μεγαλοπρεπείς και επιτυχημένες ρέπλικες που έφτιαχνε από τις βασιλικές άμαξες, δεν παρέδωσε την άμαξα Diamond Jubilee εγκαίρως. Την ολοκλήρωσε το 2010 αλλά και πάλι η άμαξα έφτασε στην Αγγλία το 2014.

Ο λόγος ήταν πως το παλάτι δεν αναγνώριζε την παραγγελία της άμαξας και ανέφερε πως ο Frecklington την έφτιαξε με δική του πρωτοβουλία. Τελικά το θέμα λύθηκε το 2014 όταν ένας ιδιώτης, χρηματοδότησε την εξαγορά για λογαριασμό της Βασιλικής Συλλογής της Αγγλίας και η άμαξα εστάλη στην χώρα, όπου και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά.
Πλούσιος εξοπλισμός
Η βασίλισσα Ελισάβετ είχε την χαρά να την απολαύσει στο Διαμαντένιο Ιωβηλαίο των 60 χρόνων βασιλείας της και κατάλαβε αμέσως τη διαφορά γιατί πρέπει να γνωρίζεις πως η Ελισάβετ είχε μια ειλικρινή αγάπη για τα αυτοκίνητα και φυσικά μια πανάκριβη συλλογή. Εδώ που τα λέμε, δεν θα μπορούσε να μην καταλάβει τις διαφορές.

Η άμαξα Gold State ήταν μια παλιά άμαξα που δεν διέθετε κανενός είδους ευκολία. Μάλιστα μόλις στα μέσα του προηγούμενου αιώνα ο βασιλιάς Γεώργιος σκέφτηκε να βάλει μια λεπτή στρώση ελαστικών στους ξύλινους τροχούς για να την κάνει κάπως πιο ανεκτή σε ποιότητα κύλισης.

Η Diamond Jubilee ωστόσο είναι ακριβώς το αντίθετο. Πέραν των αλεξίσφαιρων τζαμιών που διαθέτει για την προστασία, έχει κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και υδραυλική ανάρτηση έξι σημείων, ώστε να διατηρείται η ισορροπία στην καμπίνα.

Η Diamond Jubilee έχει ιπποδύναμη έξι ζωντανών ίππων, ενώ η Gold State κινούταν από 8 επίσης ζωντανούς ίππους. Ο Κάρολος και η Καμήλα είχαν την χαρά να απολαύσουν και τις δύο άμαξες, καθώς μπορεί να απέφυγαν την παλιά για την μεταφορά στο Αββαείο πριν τη στέψη, όμως μετά την ενθρόνιση, με τα στέμματα να στολίζουν τα κεφάλια τους, το πρωτόκολλο ήταν αυστηρό και επέβαλε την μετακίνηση με την παραδοσιακή άμαξα, την οποία έχουν χρησιμοποιήσει όλοι οι βασιλείς πριν τον Κάρολο.
Διαβάστε ακόμα:
- Μακάρι να είναι αλήθεια: To υπέροχο Hyundai N Vision 74 στην παραγωγή
- 70 χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις: Αυτές είναι οι ειδικές του 2023
- Γιατί ο Keanu Reeves δεν χρειάστηκε κασκαντέρ οδήγησης για το John Wick 4
- Αφιέρωμα 40 χρόνια Fiat Uno: τόσο καινοτόμο όσο και δημοφιλές
- Πόσα βαρέλια πετρέλαιο θα εξοικονομήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030