Το πρόγραμμα αναβάθμισης των μοντέλων DS καλά κρατεί. Μετά την αναβάθμιση της σειράς DS7 Crossback που μετονομάστηκε πλέον σκέτα σε DS7, σειρά είχε η σειρά DS3 Crossback όπου και αυτή απώλεσε την συνοδευτική ονομασία "Crossback". Και ενώ στη σειρά DS7 είχαμε την προσθήκη νέων plug-in υβριδικών εκδόσεων με ενισχυμένη απόδοση, στην περίπτωση του αναβαθμισμένου DS3 είχαμε μικρές επιδερμικές παρεμβάσεις στην εικόνα, αναβάθμιση του λογισμικού συστήματος στο DS Iris και ενίσχυση της αυτονομίας στην ηλεκτρική έκδοση E-Tense χάρη στη χρήση μεγαλύτερης μπαταρίας.

Το DS3 παραμένει ένα μοντέλο του οποίου η κατασκευή γίνεται μόνο σε γαλλικά εργοστάσια, τόσο σε ότι αφορά αυτό καθ' αυτό το αυτοκίνητο όσο και τα περιφερειακά του, όπως οι μπαταρίες της ηλεκτρικής έκδοσης E-Tense. Η τελευταία φέρει πλέον μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54kWh –η προηγούμενη ήταν 50kWh– η οποία εξασφαλίζει στο ηλεκτρικό μοντέλο DS3 E-Tense αυτονομία στα 400 χλμ. με μία φόρτιση (έναντι 320 χλμ.).
Η νέα μπαταρία μπορεί να φορτιστεί έως το 80% σε 25 λεπτά αν η τροφοδοσία γίνει από ταχυφορτιστή DC 100 kW. αντίστοιχα ο χρόνος φόρτισης σε τριφασικό wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW απαιτεί χρόνο περίπου 5 ωρών. Επιπροσθέτως, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 156 ίππους (+20 ίππους από τα προηγούμενα μοντέλα) και ροπή 260 Nm εξασφαλίζοντας στο ηλεκτρικό DS3 πολύ καλές επιδόσεις, κατά το πλείστον, στις ρεπρίζ.

Μικρές αλλαγές, νέο χρώμα στην παλέτα
Η αναβαθμισμένη σειρά DS3 διατίθεται σε 7 εξωτερικά χρώματα που συνδυάζονται και με διχρωμίες οροφής. Στην παλέτα έχει προστεθεί ένα νέο χρώμα (Diva Red) που έχει τριπλή επίστρωση και αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το φωτισμό και την γωνία θέασης. Εξωτερικά η σχεδίαση των προβολέων δεν έχει αλλάξει. Αυτό που άλλαξε είναι οι κάθετες δέσμες των φώτων ημέρας, οι οποίες πλέον θυμίζουν τις αντίστοιχες του μεγαλύτερου DS 7.
Αλλαγές έχουν γίνει στον προφυλακτήρα, προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική του απόδοση. Επίσης, μεγάλωσε η εμπρός γρίλια με τις χρωμιωμένες ή μαύρες γυαλιστερές άκρες (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού). Η εταιρεία προσφέρει με την σειρά DS3 την επιλογή ανάμεσα σε 6 ζάντες αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών.

Αλλαγές στο εσωτερικό δύσκολα θα αναγνωρίσετε. Το DS3 είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που διαθέτει στάνταρ πίσω πλευρικούς αερόσακους (θώρακος), επιπλέον των αερόσακων οροφής (κεφaλής). Στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορείτε να βρείτε θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχουν επενδύσεις από δέρμα Claudia και Nappa.
Από την άλλη το σύστημα infotainment λειτουργεί με το πιο πρόσφατη έκδοση λογισμικού του συστήματος DS Iris που προσφέρει δυνατότητα κατοπτρισμού της οθόνης του smartphone στην κεντρική οθόνη αφής 10.3 ιντσών. Επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με την εφαρμογή MyDS. Αξίζει να σημειωθεί πως οι λάτρεις του ήχου θα απολαύσουν την συνεργασία της DS με τη Focal, για τη δημιουργία του συστήματος Electra με τα 12 ηχεία και συνολική ισχύ 515 watt.
Κατά τα λοιπά, η σειρά DS3 εξυπηρετείται από τους βενζινοκινητήρες τεχνολογίας PureTech 100 με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, τους πιο ισχυρούς PureTech 130 με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 αλλά και το πετρελαιοκινητήρα BlueHDI 130 που συνδυάζεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο.

Πέντε πακέτα εξοπλισμού
Η βασική έκδοση Bastille διαθέτει εκτός των άλλων, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω με κάμερα οπισθοπορείας και ενεργοποίηση του κινητήρα μέσω κομβίου. Η αμέσως επόμενη έκδοση Performance Line περιλαμβάνει πλέον της βασικής έκδοσης το σύστημα DS Sensorial drive και επένδυση καθισμάτων σε μαύρη Αλκαντάρα. Η επόμενη έκδοση Performance Line+ προσφέρει ότι και οι προηγούμενες συν το σύστημα DS Iris με πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και κλείδωμα – ξεκλείδωμα χωρίς τη χρήση κλειδιού.
Η έκδοση Rivoli διαθέτει επένδυση καθισμάτων με δέρμα Basalt ενώ η κορυφαία έκδοση Opera προσφέρεται με έγχρωμο Head-up display, κάμερα 360 μοιρών, δερμάτινα καθίσματα Nappa, συναγερμό και σύστημα υποβοήθησης οδήγησης DS Drive Assist με πολλές λειτουργίες. Τέλος το νέο DS3 υποστηρίζεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.
H βασική έκδοση Bastile με τον βενζινοκινητήρα 100 ίππων έχει τιμή εκκίνησης στα 29.900 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Opera επίσης με βενζινοκινητήρα απόδοσης 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο τιμάται στα 45.700 ευρώ. Αντιστοίχως, η πρώτη έκδοση diesel κοστίζει 38.500 ευρώ και φθάνει έως τα 42.800 ευρώ στην πλούσια έκδοση Rivoli. Από την άλλη, οι ηλεκτρικές εκδόσεις DS3 E-Tense ξεκινούν από τα 39.800 ευρώ και φθάνουν έως τα 45.900 ευρώ, τιμές υπολογισμένες με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ του 2ου κύκλου του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά”.
Διαβάστε ακόμα:
- Δοκιμή VW Polo GTI: Έχει το όνομα, έχει τη χάρη;
- Πόσο κοστίζει αυτό το Range Rover με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Tesla
- Αφιέρωμα: 70 χρόνια Opel station wagon-όλα ξεκίνησαν το 1953
- Σε δημοπρασία το σπάνιο κλασικό Facel Vega-το προσωπικό αυτοκίνητο του Ελληνογάλλου Ζαν Ντανινό