To τελευταίο διάστημα η Lexus μας βομβαρδίζει με νέα μοντέλα. Μετά τις πρεμιέρες των SUV των σειρών NX και RX αλλά και την παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου RZ σειρά έχει ένα mini Van. Όχι και τόσο... mini καθώς με συνολικό μήκος άνω των 5 μέτρων, το nonovolume αμάξωμα της νέας σειράς LM μετά βίας χωρά σε ένα γκαράζ ευρωπαϊκής μονοκατοικίας! Όπως υποδηλώνει και η ονομασία "L", πρόκειται για μοντέλο-ναυαρχίδα της Lexus, όπως άλλωστε και οι σειρές LS sedan, LC coupe/cabrio και LX SUV.
Βασισμένο στην παγκόσμια πλατφόρμα GA-K της Lexus, η σειρά LM βασίζεται σε ένα μεταξόνιο 3 μέτρων που αναδεικνύει τους εσωτερικούς χώρους. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες με όλες τις ανέσεις σε τρεις σειρές καθισμάτων οι οποίοι εισέρχονται μέσω δύο μεγάλων πλαϊνών συρόμενων θυρών. Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα για άνεση όμως προσφέρουν και ιδανική στήριξη.

Ο στόχος της Lexus ήταν να δημιουργήσει ένα πρώτης τάξεως εσωτερικό που να είναι τόσο άνετο όσο ένα σαλόνι και να προσφέρει την χρηστικότητα ενός κινητού γραφείου. Είναι ενδεικτικό πως κατά την εξέλιξη του μοντέλου η Lexus διεξήγαγε έρευνα με στοιχεία που συνέλεξε από κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ και πλούσιους πελάτες.
Υπάρχει και 4θέσια έκδοση
Μπορεί να προσφέρεται με καμπίνα επτά θέσεων όμως υπάρχει και έκδοση με τέσσερα καθίσματα. Το τετραθέσιο μοντέλο αποτελεί την επιτομή της πολυτέλειας, με μόλις δύο πίσω καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών και πληθώρα χαρακτηριστικών που κάνουν το ταξίδι εξαιρετικά άνετο και ευχάριστο. Αυτά περιλαμβάνουν ένα χώρισμα μεταξύ της μπροστινής και της πίσω καμπίνας που φιλοξενεί μια οθόνη ευρείας οθόνης 48 ιντσών και ένα γυάλινο πάνελ που μπορεί να χαμηλώσει για την προστασία ιδιωτικών στιγμών.

Το ειδικά σχεδιασμένο ηχοσύστημα Mark Levinson 3D Surround Sound διαθέτει συστοιχία 23 ηχείων, ενώ η άνεση στην καμπίνα ενισχύεται από ένα πιο εξελιγμένο Lexus Climate Concierge που χρησιμοποιεί θερμικούς αισθητήρες για να ελέγχει και να κατευθύνει με ακρίβεια τη θέρμανση και τον εξαερισμό.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην ηχομόνωση. Η εταιρεία παρομοιάζει την ηχομόνωση της σειράς LM σαν ένας άνθρωπος να περπατά σε ένα δάσος στην ύπαιθρο χωρίς τα τιτιβίσματα πουλιών. Υπάρχει όμως και ολόκληρο σύστημα που επενεργεί στο... αθόρυβο της καμπίνας.
Η τεχνολογία αναφέρεται ως: Σύστημα Ενεργού Ελέγχου Θορύβου και ουσιαστικά πρόκειται για μια συσκευή που μεταδίδει ηχητικά κύματα αντίστροφης φάσης μέσω ενός ηχείου ήχου, μειώνοντας τη συσσώρευση θορύβου χαμηλών συχνοτήτων όταν το αυτοκίνητο κινείται. Η λειτουργία του ρυθμίζεται με ακρίβεια χρησιμοποιώντας ένα ειδικό μικρόφωνο για την παρακολούθηση του εσωτερικού θορύβου, το οποίο βρίσκεται σε διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τη διάταξη της πίσω καμπίνας.
Οι προσωπικές προτιμήσεις των πίσω επιβατών για τον κλιματισμό, τον φωτισμό, τα σκίαστρα των παραθύρων και τη θέση κλίσης των καθισμάτων εξυπηρετούνται μέσω μιας οθόνης αφής για κάθε επιβάτη ξεχωριστά. Ένα επίσης τεχνολογικό στοιχείο αιχμής της σειράς LM είναι και το σύστημα τεχνολογίας nanoe-X το οποίο αναπτύχθηκε από την Panasonic Corporation.
Πρόκειται για ένα σύστημα που επενεργεί στον κλιματισμό και διατηρεί καθαρή την ποιότητα αέρα στην καμπίνα. Ουσιαστικά, προσθέτει μικροσκοπικά σωματίδια νερού στη ροή του αέρα, τα οποία μπορούν να αναστείλουν ιούς, βακτήρια και αλλεργιογόνα, ενώ παράλληλα έχουν ενυδατική δράση στο ανθρώπινο δέρμα και τα μαλλιά.
Έχει και ο οδηγός τα τυχερά του
Κι αν όλα αυτά φαντάζουν εντυπωσιακά για όσους τυχερούς βρεθούν στα άνετα πίσω καθίσματα, που να δείτε τι απολαμβάνει ο οδηγός! Το cockpit είναι σχεδιασμένο με την ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια όπως και στα άλλα νέα μοντέλα της Lexus. Έτσι, η διάταξη των κύριων χειριστηρίων, των μετρητών και των πηγών πληροφοριών ακολουθεί την ιδέα Tazuna, ώστε ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει μόνο μικρές κινήσεις με το χέρι ή το μάτι και να μπορεί να διατηρεί την προσοχή του εστιασμένη στο δρόμο. Η ιαπωνική λέξη"Tazuna" περιγράφει το ίδιο είδος διαισθητικού ελέγχου που έχει ένας αναβάτης στο άλογό του, μέσω της ήπιας ρύθμισης των χαλιναριών.

Ο πίνακας είναι πλήρως ψηφιακός ενώ υπάρχει και μια οθόνη πανοραμικής θέασης που χρησιμοποιεί κάμερες γύρω από το όχημα για να παρέχει μια εικόνα 360 μοιρών ούτως ώστε να βοηθήσει στους ακριβείς ελιγμούς σε στενούς χώρους.
Υβριδικό σύστημα
Στην Ευρώπη η Lexus θα διαθέσει την έκδοση LM 350h με υβριδική τεχνολογία και έναν βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων. Το σύστημα, το οποίο εφοδιάζει επίσης τα κανούργια μοντέλα NX 350h και RX 350h, προσφέρει μέγιστη ισχύ 250 ίππων και με μέγιστη ροπή 239 Nm. Το μοντέλο διαθέτει επίσης ηλεκτρονική τετρακίνηση E-Four, με αυξημένο επίπεδο κατανομής της ροπής στον πίσω άξονα τροχών.
Το LM είναι εξοπλισμένο με την τελευταία γενιά των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού (Lexus Safety System +), τα ίδια που εφοδιάζουν και τις νέες σειρές NX, RX και RZ. Η λίστα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το σύστημα Pre-Collision, το Adaptive Cruise Control μαζί με το Proactive Driving Assist.

Ένα σύστημα παρακολούθησης ελέγχει διαρκώς την εγρήγορση του οδηγού και θα σταματήσει το αυτοκίνητο ήπια και θα ενεργοποιήσει το σύστημα eCall για να καλέσει βοήθεια, εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση στις προειδοποιητικές ειδοποιήσεις.
Η νέα σειρά Lexus LM θα είναι διαθέσιμη στις κατά τόπους ευρωπαϊκές αγορές από το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε ακόμα:
- Αυτό είναι το Volkswagen ID.7: το νέο ηλεκτρικό sedan για να ξεχάσουμε το Passat;
- Nέα Porsche Cayenne με V6 plug-in hybrid και V8 biturbo
- Η αλήθεια πίσω από την πραγματική ισχύ υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
- Νέα πατέντα της Honda για μια τελείως διαφορετική εξάτμιση