Ενδιαφέρουσα η ιστορία της Lancia που ξεκινά πριν από 117 χρόνια, το 1906. Το πρώτο ηλεκτρικό κύκλωμα σε αυτοκίνητο, το αυτοφερόμενο αμάξωμα, η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και ο κινητήρας V με μικρή περιεχόμενη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων ήταν μερικές από τις τεχνολογικές καινοτομίες που φιλοξενήθηκαν πρώτα σε μοντέλα της Lancia. Εξίσου εντυπωσιακή και η διαδρομή της στους αγώνες. Έντεκα Παγκόσμια Πρωταθλήματα από τα οποία τα έξι από το 1987 έως το 1992, συνεχόμενα.
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, το brand Lancia περιορίστηκε δραματικά στο περιβάλλον της οικογένειας FIAT με το μοναδικό μοντέλο παραγωγής να παραμένει το Ypsilon του οποίου η διάθεση αφορούσε κυρίως την ιταλική αγορά. Προσφάτως τα νέα για την ιστορική ιταλική εταιρεία είναι αισιόδοξα με συχνές αναφορές σε ένα 10ετές επερχόμενο πρόγραμμα παρουσίασης νέων μοντέλων και την δημιουργία του πρώτου concept car μετά από πολλά χρόνια αδράνειας.

Pu+Ra=Lancia EV car project
Δεν αποτελεί κανέναν πολύπλοκο μαθηματικό τύπο. Το πειραματικό μοντέλο της νέας εποχής Lancia είναι φουτουριστικό σχεδιαστικά, φουλ ιταλικό στυλιστικά και τεχνολογικά ηλεκτρικό. Φέρει την περίεργη ονομασία Ru+Ra με την προσθήκη του ακρωνύμιου HPE όπου για πρώτη φορά παρουσιάστηκε τη δεκαετία του 1970 στη Lancia Beta ως συντομογραφία του High Performance Estate.
Στην περίπτωση του concept car της Lancia το HPE αποδίδεται ως: High Performance Electric. Διότι τα πρώτα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας για το πειραματικό μοντέλο της Lancia κάνουν αναφορά για ένα μοντέλο με ιδιαίτερη αεροδυναμική, αυτονομία άνω των 700 χλμ. και κατανάλωση κάτω από τις 10 kWh/100 χλμ.

H σημερινή τεχνολογία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχει να επιδείξει κάποιο μοντέλο με αυτά τα στοιχεία επιδόσεων κατανάλωσης. Συνεπώς αποτελεί μεγάλο στοίχημα τόσο για την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά όσο και για την Lancia ειδικά, να πετύχει ταυτόχρονα μεγάλη αυτονομία και χαμηλή κατανάλωση σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής.
Από την άλλη, το Pu προέρχεται από το Pure (καθαρή ή αγνή) και το Ra από το Radical (καινοτόμα – ριζοσπαστική), προσδιορισμοί που αφορούν στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που θα υιοθετήσει η εταιρεία και στα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Το νέο μανιφέστο Lancia
H ιταλική εταιρεία δια στόματος του CEO, Luca Napolitano, έχει εκπονήσει ένα δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Ως αφετηρία έχει το νέο Ypsilon όμως ότι άλλο δούμε από τη Lancia τα επόμενα χρόνια θα έχει ως πηγή έμπνευσης το πειραματικό Pu+Ra HPE. Ένα μοντέλο-μανιφέστο για τη Lancia με αεροδυναμικό αμάξωμα και εσωτερικό ιδιαίτερα φουτουριστικό στο οποίο ενεπλάκη η γνωστή ιταλική εταιρεία Cassina που παράγει κομψά και φινετσάτα έπιπλα σπιτιού.

Η συνεργασία των Lancia και Cassina είχε σαν στόχο τη σχεδίαση και παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, τα οποία θα είναι μοντέρνα και την ίδια στιγμή, φιλικά και "ζεστά" για τον οδηγό και τους επιβάτες. Το εσωτερικό του Lancia Pu+Ra HPE εκφράζει αυτή την προσέγγιση. Η στρογγυλή μοκέτα και τα μπροστινά καθίσματα έχουν εμπνευστεί από τις διάσημες πολυθρόνες Maralunga που σχεδίασε για την Cassina, ο Vico Magistretti.
Γεωμετρικές γραμμές - βιωσιμότητα
Οι βασικές γεωμετρικές φόρμες εκφράζονται και από το στρογγυλό τραπέζι στην κεντρική κονσόλα, αλλά και από την κυκλική φόρμα του ταμπλό. Τέλος, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άπλετο φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό, όπως θα περίμενε κανείς και από ένα μοντέρνο κτίριο.

Πέραν αυτών, στο εσωτερικό του πρωτότυπου Lancia έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς ανακυκλωμένα υλικά όπως για παράδειγμα το φυσικό μαλλί, ή το ειδικό βελούδο με πιστοποίηση GreenGuard που διασφαλίζει ότι το υλικό έχει παραχθεί με μεθόδους που έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.
Το κομμάτι της βιωσιμότητας είναι σημαντικό για τη νέα φιλοσοφία της Lancia καθώς στα μοντέλα που θα παραχθούν εντός δεκαετίας θα διαθέτουν υλικά φιλικά προς το περιβάλλον σε ποσοστό 70%, σύμφωνα με αναφορές της εταιρείας.

S.A.L.A. δηλαδή Sound Air Light Augmentation
Ένας από τους πυλώνες δημιουργίας της νέας γκάμας Lancia είναι και οι τεχνολογίες αιχμής. Μια εξ' αυτών είναι και η S.A.L.A. Μεθερμηνευόμενον σε εφαρμογή εύκολης διαχείρισης των λειτουργιών του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και του φωτισμού από οδηγό και επιβάτες μέσω ενός κομβίου ή μέσω φωνητικών εντολών.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία ενσωματώνει τα συστήματα Chameleon και Tape που έχει στις προθήκες του όμιλος Stellantis και είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα σε επίπεδο τεχνολογίας που βασίζεται σε χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης.
Διαβάστε ακόμα:
- Αυτό είναι το Volkswagen ID.7: το νέο ηλεκτρικό sedan για να ξεχάσουμε το Passat;
- Nέα Porsche Cayenne με V6 plug-in hybrid και V8 biturbo
- Η αλήθεια πίσω από την πραγματική ισχύ υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
- Νέα πατέντα της Honda για μια τελείως διαφορετική εξάτμιση