Φαίνεται πως η επόμενη εξέλιξη που θα έχουν οι φορτιστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι το ρομπότ που θα τους συνοδεύει ώστε να ολοκληρώνει εκείνο την διαδικασία της τοποθέτησης του καλωδίου φόρτισης και όχι ο οδηγός. Πριν από κάποιο διάστημα είχαμε ασχοληθεί με αυτό το project από ανεξάρτητη εταιρεία στην Σκανδιναβία και τώρα έρχεται η σειρά της Hyundai να μας παρουσιάσει το δικό της ρομπότ για τη φόρτιση.
Το σύστημα ονομάζεται ACR που σημαίνει Automatic Charging Robot και αποτελείται από έναν αρκετά φινιρισμένο βραχίονα. Μόλις το όχημα σταματήσει, το ACR επικοινωνεί με το αυτοκίνητο για να ανοίξει εκείνο η θύρα φόρτισης, υπολογίζοντας την ακριβή θέση και γωνία μέσω μιας κάμερας που είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό του.
Στη συνέχεια, το ρομπότ παίρνει το φορτιστή και τον στερεώνει στην υποδοχή, για να ξεκινήσει η φόρτιση. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή, το ρομπότ αφαιρεί το φορτιστή, τον επιστρέφει στη θέση του και κλείνει το κάλυμμα της θύρας φόρτισης του οχήματος.
Τέλειο για ευπαθείς ομάδες και αντίξοες συνθήκες
"Το ACR θα συμβάλει στο να γίνει η φόρτιση των EV ευκολότερη και πιο βολική, ιδίως σε σκοτεινά περιβάλλοντα. Θα βελτιώσει επίσης την προσβασιμότητα, για άτομα με κινητικά προβλήματα, καθώς τα καλώδια φόρτισης γίνονται πιο χοντρά και βαριά για να επιτρέπουν τη φόρτιση υψηλής ταχύτητας", δήλωσε ο Dong Jin Hyun, επικεφαλής του εργαστηρίου ρομποτικής, Hyundai Motor Group. "Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε το ACR για μεγαλύτερη ασφάλεια και περισσότερη ευκολία, ώστε όλοι οι πελάτες EV να μπορούν σύντομα να επωφεληθούν από τη χρήση του στους σταθμούς φόρτισης".
Δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται
Το ACR, όπως ενημερώνει η Hyundai δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Το εργαστήριο ρομποτικής της Hyundai έλαβε υπόψη του ποικίλες μεταβλητές κατά την ανάπτυξη του συστήματος, όπως η θέση στάθμευσης του οχήματος, το σχήμα της θύρας φόρτισης, οι καιρικές συνθήκες, τα πιθανά εμπόδια και το βάρος του καλωδίου φόρτισης.
Προκειμένου ένα ρομπότ να στερεώσει έναν φορτιστή στη θύρα φόρτισης με ασφάλεια, απαιτείται τεχνολογία λογισμικού που μπορεί να υπολογίζει ταυτόχρονα αυτές τις πολλαπλές μεταβλητές. Για το σκοπό αυτό, η Hyundai έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο που εφαρμόζει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης με βάση τρισδιάστατη κάμερα σε ρομπότ.
Για τις σχετικές δοκιμές οι Κορεάτες έφτιαξαν είναι ειδικό χώρο στις εγκαταστάσεις του τμήματος ρομποτικής. Με δεδομένο πως οι περισσότεροι φορτιστές είναι τοποθετημένοι σε υπαίθριους χώρους, φρόντισαν να δοκιμάσουν τη λειτουργία του σε διάφορες συνθήκες και να διασφαλίσουν πως λειτουργεί απρόσκοπτα.
Επιπλέον εγκατέστησαν αισθητήρες για εξωγενείς παράγοντες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν επικίνδυνες συνθήκες κατά την φόρτιση. Οι αισθητήρες ανιχνεύουν σταθερά αλλά και κινούμενα εμπόδια για την αποφυγή ατυχημάτων και σύμφωνα με τους ανθρώπους της Hyundai θα αυξήσουν σημαντικά την ευκολία της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Μελλοντικά μάλιστα αν συνδυαστούν με αυτόνομα συστήματα στάθμευσης στο μέλλον, μπορούν να βελτιώσουν τη διαδοχική φόρτιση πολλών σταθμευμένων οχημάτων.