Πώς Renault και Nissan αναθεωρούν τη συνεργασία τους

Οι δύο εταιρείες θα ενισχύσουν τη συνεργασία τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και θα δρομολογήσουν ενέργειες στις αγορές Λατινικής Αμερικής, Ινδίας και Ευρώπης.

Renault 4Ever Trophy

Οι Renault και Nissan προχώρησαν σε αναδιαμόρφωση του πλαισίου της -πολύχρονης- συνεργασίας τους. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, η Renault θα μειώσει το πλειοψηφικό της μερίδιο στη Nissan στο 15% (από το 43% που έχει στην κατοχή της), ενώ η Nissan θα αποκτήσει μερίδιο στο νέο -spin-off- παράρτημα ηλεκτρικών οχημάτων της Renault. Σε κοινές δηλώσεις τους, Nissan και Renault ανέφεραν ότι η πρόταση υπόκειται ακόμη στην έγκριση των διοικητικών συμβουλίων τους και ότι μια επίσημη ανακοίνωση θα ακολουθήσει "αμέσως" μετά την έγκριση.

Οι σχετικές συζητήσεις φέρονται να ξεκίνησαν στις αρχές του περασμένου έτους, με την τελική δομή της συμφωνίας να αναμένεται να τεθεί ενώπιον των διοικητικών συμβουλίων για εξέταση και έγκριση, την εβδομάδα που διανύουμε. Η επίσημη ανακοίνωση θα μπορούσε να έρθει ήδη από τις 6 Φεβρουαρίου. "Φιλοδοξία είναι να ενισχυθούν οι δεσμοί της Συμμαχίας και να μεγιστοποιηθεί η δημιουργία αξίας για όλους τους ενδιαφερόμενους”, ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση οι δύο εταιρείες.

Σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνονται στην πρόταση, η Renault θα μειώσει το 43% του μεριδίου της στη Nissan σε 15%, αντιστοιχίζοντας έτσι το 15% του μεριδίου που κατέχει η Nissan στη Renault. Και οι δύο πλευρές θα μπορούν να ασκούν δικαιώματα ψήφου. Επί του παρόντος, η Nissan δεν έχει δικαιώματα ψήφου συνδεδεμένα με το μερίδιό της, κάτι που αποτελούσε και μια μακροχρόνια πηγή διαφωνίας μεταξύ των δύο εταίρων.

Η Nissan θα επενδύσει σε νεοσύστατη εταιρεία EV

Την ίδια ώρα, οι εταιρείες δήλωσαν ότι η Nissan θα επενδύσει στη νεοσύστατη Ampere, ένα από τα παραρτήματα της Renault, που θα περιλαμβάνει τους τομείς των ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στη δήλωση δεν περιγράφεται λεπτομερώς το μέγεθος αυτής της συμμετοχής, ωστόσο πηγές που γνωρίζουν την πορεία των διαπραγματεύσεων ανέφεραν ότι η Nissan είναι έτοιμη να αποκτήσει έως και 15%. Το ακριβές ποσοστό μπορεί να καθοριστεί αργότερα. Η τεχνολογική εταιρεία ημιαγωγών Qualcomm αναμένεται επίσης να αποκτήσει μερίδιο στην Ampere.

Η Ampere θα επικεντρωθεί κυρίως στην εξέλιξη και πώληση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η Nissan και ο εταίρος της, Mitsubishi Motors, θα έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία για χρήση στα δικά τους μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο η Nissan θα συνεχίσει να εργάζεται ξεχωριστά και στις δικές της τεχνολογίες για EV.

Κοινή δράση και σε αγορές εκτός Ευρώπης

Στο πλαίσιο της προβλεπόμενης αναδιαμόρφωσης, Renault και Nissan δήλωσαν ότι θα ενισχύσουν επίσης τη διεθνή συνεργασία τους με νέα επιχειρησιακά έργα στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Ευρώπη. Σε αυτά περιλαμβάνονται τόσο η διείσδυση στην αγορά, όσο και τα οχήματα και οι τεχνολογίες. Αξίζει πάντως να σημειωθεί, πως αυτή είναι η πρώτη φορά που οι δύο εταιρείες προχωρούν σε οποιασδήποτε μορφής ανασχηματισμό, από τότε που η Renault έσωσε τη Nissan από την παρ' ολίγον πτώχευση το 1999.

Best of Network