Ήταν δίκαιο, έγινε πράξη. Μετά τις Μ3 Competition και Μ4 CSL, υποδεχτείτε την BMW Μ3 CS, την οποία η γερμανική εταιρεία περιγράφει ως "τρομερή". Κι όταν σε τέτοιες περιπτώσεις πέφτουν στο τραπέζι τόσο βαρύγδουποι χαρακτηρισμοί, η κουβέντα συνήθως μεταφέρεται στο πεδίο των αριθμών. Κανένα άγχος για την Μ3 CS, άλλωστε ο συγκεκριμένος είναι ένας τομέας που διακρίνεται by default.
550 ίπποι και 3,4 δλ. τα 0-100 km/h
Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας 3.0lt που γνωρίζουμε ήδη από την "απλή” Μ3 αποδίδει 550 ολοζώντανους ίππους (όσους ακριβώς και η Μ4 CSL), ξεπερνώντας κατά 40 ίππους την ισχύ της Μ3 Competition. Την ίδια ώρα, η μέγιστη ροπή φτάνει τα 650Nm σταθερά μεταξύ 2.750-5.950rpm. Πολύ ωραία. Πες μας τώρα πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη. Απλά, τοποθετώντας την M3 CS στην κορυφή μεταξύ των τριών εκδόσεων στη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100km/h, σταματώντας το χρονόμετρο στα 3,4sec, τη στιγμή που η M4 CSL χρειάζεται 3,7sec.
Στον αντίποδα, η Μ4 παίρνει λίγο από το αίμα της πίσω στο σπριντ 0-200km/h, το οποίο και ολοκληρώνει σε 10,7sec έναντι 11,1sec της Μ3 CS. Η τελική ταχύτητα της τελαυταίας πάντως, με το στάνταρ πακέτο Μ Driver's στον εξοπλισμό, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302km/h, περίπου 10 λιγότερα από την τελική της Μ4. Και κάπου εδώ, ας σταματήσουμε την παράθεση αριθμών.
Αυτό που μπορείς να κρατήσεις, είναι πως η CS είναι αναμφίβολα ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο σε επίπεδο επιδόσεων. Το αν θα την χαρακτήριζες "τρομερή”, είναι στη διακριτική σου ευχέρεια. Σε περίπτωση που αναρωτιόσουν, η αύξηση της ισχύος στην περίπτωση της προέρχεται από την προσαρμογή της πίεσης υπερπλήρωσης του turbo (από 1,7 σε 2,1 bar) και της μονάδας ECU. Μια ματιά κάτω από το καπό, θα σου αποκαλύψει ένα νέο ειδικά σχεδιασμένο στήριγμα του κινητήρα με το αμάξωμα.
Κίνηση σε 2 ή σε 4 τροχούς;
Η αλήθεια είναι πως αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που συνήθως συναντάς σε off road μοντέλα, όμως δεν ακούγεται καθόλου άσχημο στην περίπτωση της Μ3. Λοιπόν ναι, στη Μ3 CS μπορείς να επιλέξεις εσύ αν θα την οδηγείς ως πισωκίνητη ή ως τετρακίνητη. Τα πράγματα έχουν ως εξής: ο 6κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενεργό διαφορικό και τη ρύθμιση 4WD (το γνωστό μας xDrive της BMW).
Βέβαια ακόμη και σε αυτό το setup, όπως αντιλαμβάνεσαι μια έμφαση έχει δοθεί στον πίσω άξονα, η οποία ενισχύεται στέλνοντας ακόμη περισσότερη ροπή πίσω αν επιλέξεις τη λειτουργία 4WD Sport. Μιλώντας για προγράμματα, το κουμπί M Mode που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις μεταξύ των Road, Sport και Track.
Αυτό όμως που αλλάζει τα δεδομένα, είναι πως μπορείς να απεμπλέξεις πλήρως τον μπροστινό άξονα, απενεργοποιώντας το DSC και μετατρέποντας έτσι την Μ3 CS σε πισωκίνητη. Η ειδική ρύθμιση της ανάρτησης της CS, περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε γωνία κάμπερ, αμορτισέρ, ελατηρίων, αντιστρεπτικών ράβδων και φυσικά στο τιμόνι. Οι ζάντες είναι 19 ιντσών μπροστά (275/35 ZR19) και 20 ιντσών πίσω (285/30 ZR20). Προαιρετικά μπορείς να επιλέξεις ανθρακο-κεραμικά φρένα με δαγκάνες βαμμένες χρυσαφί ή κόκκινες.
Μια βασική παράμετρος σε ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, είναι το βάρος. Η Μ3 CS καταφέρνει να είναι 20kg ελαφρύτερη (1.765kg) σε σχέση με την Μ3 Competition, κυρίως λόγω της οροφής από ανθρακονήματα, τα ελαφρύτερα αεροδυναμικά μέρη (καπό, αεροτομή, διαχύτης, μπροστινό splitter και εισαγωγές αέρα). Σε περίπτωση που το χρώμα παίζει καθοριστικό ρόλο στις επιλογές σου, η Μ3 CS είναι διαθέσιμη μόνο σε λευκό, πράσινο, γκρι ή μαύρο χρώμα, με στάνταρ τα φώτα "Laserlight", ή "Curved Display" της BMW.
Είπαμε και στην αρχή του κειμένου πως η Μ3 CS είναι μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής. Πόσο περιορισμένης, είναι κάτι που η BMW κρατάει για τον εαυτό της. Αυτό που μας δίνεται ως στοιχείο, είναι πως οι βασικές αγορές γι’ αυτήν, είναι εκείνες των ΗΠΑ, της Μ. Βρετανίας, της Γερμανίας και της Ιαπωνίας. Σωστά παρατήρησες, η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται και αν πεις πως δεν το περίμενες, μάλλον θα είναι ψέμα.