Η ΚΙΑ θα κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Η KΙΑ θα ξεκινήσει να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη ήδη από το 2025 στο πλαίσιο της νέας διευρυμένης στρατηγικής της, EV 2030.

KIA EV9 concept

Στο πλαίσιο της αναθεωρημένης της στρατηγικής για τα ηλεκτρικά οχήματα, η ΚΙΑ ανακοίνωσε πως θα λανσάρει δύο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, ξεκινώντας από το 2023. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την κορεατική εταιρεία, ένα crossover συμπαγών διαστάσεων πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2024, με ένα compact hatchback να ακολουθεί το 2025. Το τελευταίο, θα είναι το πρώτο EV της ΚΙΑ που θα συναρμολογείται στην Ευρώπη.

Ο CEO της ΚΙΑ, Ho Sung Song, είχε ανακοινώσει ήδη από τον περασμένο Μάρτιο το νέο οδικό χάρτη μοντέλων της εταιρείας, η οποία αναμένεται μέχρι το 2027, να έχει 14 EV στην παγκόσμια γκάμα της. Σήμερα διαθέτει τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη: τα μικρά crossover Soul και Niro και το μεσαίο crossover EV6. Το προηγούμενο σχέδιο EV της μάρκας, προέβλεπε την παρουσίαση 11 μοντέλων μέχρι το 2026. Σύμφωνα με το διευρυμένο σχέδιο, η KIA θα προσθέσει και δύο ηλεκτρικά pickup, συμπεριλαμβανομένου ενός για τις αναδυόμενες αγορές αλλά και ενός βασικού μοντέλου.

Ακολουθούν μερικά από τα βασικά στοιχεία του αναθεωρημένου σχεδίου:

2023: Το μεγάλο SUV EV9 θα λανσαριστεί στο 2ο εξάμηνο του έτους. Έχει ήδη παρουσιαστεί σε μορφή concept. Το EV9 θα πωλείται στην Ευρώπη και θα διαθέτει μπαταρία 100kWh με αυτονομία άνω των 540km.

2024: Crossover συμπαγών διαστάσεων για το οποίο δεν υπάρχουν προς το παρόν άλλα στοιχεία.

2025: Crossover σε διαστάσεις μίνι αυτοκινήτου, πιθανώς κατασκευασμένο στην Ινδία. Στην εκδήλωση για τους επενδυτές τον περασμένο Μάρτιο, η KΙΑ δήλωσε ότι η Ινδία θα γίνει βάση παραγωγής EVs "γύρω στο 2025” για τα "segments A+ έως C". Επίσης, το 2025 θα λανσαριστεί και ένα μεγαλύτερο compact SUV μήκους 4,6m.

Γύρω στο 2025: Συμπαγές hatchback που θα συναρμολογείται στην Ευρώπη. Με μήκος 4,4m, το αυτοκίνητο θα είναι παρόμοιο με το σημερινό Ceed, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Zilina στη Σλοβακία. Το Ceed και οι παραλλαγές του (ProCeed και XCeed) διατίθενται και ως plug-in υβριδικά.

Μέχρι το 2027: Μεσαίο fastback sedan.

Απροσδιόριστη ημερομηνία: Δύο "pickup/εμπορικά" οχήματα πρόκειται να λανσαριστούν.

Ο Giuseppe Bitti, διευθύνων σύμβουλος της KΙΑ Ιταλίας, δήλωσε πάντως σε εκδήλωση στο Μιλάνο, ότι το σχέδιο υπόκειται ακόμη στην τελική έγκριση και ότι "οι ημερομηνίες μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς".

1,2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030

Σύμφωνα με τον οδικό χάρτη 2030 για την ηλεκτροκίνηση που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο, η KΙΑ στοχεύει σε αύξηση των ετήσιων πωλήσεων όλων των μοντέλων σε 4 εκατομμύρια έως το 2030 από 3,15 εκατομμύρια το 2022. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν σε 1,2 εκατομμύρια μέχρι το έτος αυτό, από 160.000 το 2022 και 807.000 το 2026. Τα plug-in υβριδικά υπολογίζεται πως θα φτάνουν τις 800.000 μονάδες μέχρι το 2030.

Οι πωλήσεις EV της KΙΑ στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν από 65.000 το 2022, σε 309.000 το 2026 και 400.000 το 2030. Το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί από 13% το 2021, σε 51% το 2026 και 63% το 2030. Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ στην Ευρώπη θα πωλούνται αποκλειστικά αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035.

Best of Network