
Ο Euro NCAP δημοσιεύσε τις τελευταίες βαθμολογίες ασφαλείας για δέκα νέα αυτοκίνητα. Το EQE της Mercedes κερδίζει τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων και λαμβάνει επίσης τη βαθμολογία "πολύ καλό" για το σύστημα Highway Assist. Η BYD ξεκινάει με επιτυχία στο Euro NCAP με πέντε αστέρια για το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ATTO 3. Κορυφαίες βαθμολογίες ασφαλείας επιτυγχάνουν επίσης το CX-60 της Mazda, τα νέα X1 και 2 Series Active Tourer της BMW και η τελευταία γενιά των SEAT Ibiza και Arona. Το ανανεωμένο VW Golf επίσης πέτυχε βαθμολογία πέντε αστέρων, ενώ δύο αυτοκίνητα -το Citroën C5 X και το Mobilize Limo- λαμβάνουν από τέσσερα αστέρια το καθένα.
Ποια είναι η είδηση
Το ότι πήρε η ηλεκτρική Mercedes EQE πέντε αστέρια είναι καλό αλλά δεν είναι είδηση. Είδηση είναι ότι πήρε πέντε αστέρια το πρώτο μοντέλο της BYD που δοκιμάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους και με ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Για το πόσο δυνατή εταιρεία είναι η BYD έχουμε αναφερθεί εκτενώς. Πρόκειται για έναν κολοσσό της ηλεκτροκίνησης, με έναν επικεφαλής που ξέρει πολύ καλά τι κάνει -και σε επίπεδο παραγωγής. Αυτή η δοκιμασία που πέρασε με επιτυχία το BYD Atto 3 είναι -ή πρέπει να είναι- ένα καμπανάκι για την ευρωπαϊκή -και μη- αυτοκινητοβιομηχανία.
Το BYD ATTO 3 (στην Κίνα γνωστό ως Yuan Plus) συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία των κινεζικών εμπορικών σημάτων στον Euro NCAP, μετά από παρόμοια αποτελέσματα για τα WEY και ORA στην τελευταία δημοσίευση. H BYD έχει στην πραγματικότητα παρουσία στην Ευρώπη για πάνω από μια δεκαετία με λεωφορεία, αλλά η άφιξη του ATTO 3 που διαθέτει και καλή τιμή και ασφάλεια σημαίνει ότι η Ευρώπη έχει πια ένα σχετικά φθηνό και ασφαλές αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το αστείο περί κινεζικών αυτοκινήτων τελειώνει.
Η EQE και η (σχεδόν) αυτόνομη οδήγηση
Tο ηλεκτρικό σεντάν EQE το πιο πρόσφατο μοντέλο της Mercedes που βαθμολογείται από τον Euro NCAP. Η ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC με ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης διατίθεται προαιρετικά, παρέχοντας οδηγική βοήθεια στους αυτοκινητόδρομους. Το σύστημα είναι το πρώτο που αξιολογείται από τον Euro NCAP, το οποίο, εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται, κατευθύνει με ασφάλεια το αυτοκίνητο στην ΛΕΑ πριν το σταματήσει. Αυτή η λειτουργία που αναφέρεται ως Active Emergency Stop Assist συμβάλλει στο να λάβει το EQE τη βαθμολογία "πολύ καλό" και το καθιστά το αυτοκίνητο με την υψηλότερη βαθμολογία που έχει δοκιμάσει μέχρι στιγμής ο Euro NCAP στις βαθμολογίες υποβοηθούμενης οδήγησης.
Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, δήλωσε σχετικά: "Η πλήρως αυτόνομη οδήγηση απέχει ακόμη πολύ, αλλά οι βάσεις έχουν τεθεί από ισχυρά, υψηλής απόδοσης συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, όπως αυτό της Mercedes. Τους συγχαίρω για τη βαθμολογία "Πολύ Καλό" και για την τέταρτη βαθμολογία ασφάλειας πέντε αστέρων φέτος".
Δείτε τα βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσεις όλων των μοντέλων