
Το ηλεκτρικό SUV BYD Atto 3 δέχθηκε τη χειρότερη δυνατή αξιολόγηση από τον κορυφαίο οργανισμό ασφάλειας EuroNCAP για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει.

Ο οργανισμός EuroNCAP, κατά τις δοκιμές των τεχνολογιών του κινεζικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έδωσε την ένδειξη "Μη Συνιστώμενο" για συγκεκριμένη λειτουργία, τη χαμηλότερη βαθμολογία που μπορεί να λάβει ένα νέο μοντέλο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που ένα σύστημα υποβοήθησης λαμβάνει τόσο χαμηλή βαθμολογία από το 2020, όταν ο Euro NCAP άρχισε να εξετάζει αυτή την κατηγορία τεχνολογίας.
Παρόλα αυτά ο συγκεκριμένος τομέας είναι ένας από εκείνους που δέχονται την μεγαλύτερη κριτική από τους οδηγούς, παρά το γεγονός πως αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για την ασφάλεια ενός αυτοκίνητου στην εποχή μας.

Σύμφωνα με τον Euro NCAP, το σύστημα "Intelligent Adaptive Cruise Control" (ACC) του BYD Atto 3 απέτυχε να ερμηνεύσει σωστά τις πινακίδες κυκλοφορίας και σημείωσε χαμηλή βαθμολογία στην "Ικανότητα Υποβοήθησης".
Αυτός ο όρος αναφέρεται στην ικανότητα του συστήματος να ισορροπεί μεταξύ της εμπλοκής του οδηγού και της υποστήριξης που παρέχεται από το όχημα.

Το σημαντικότερο ζήτημα ήταν η "Εφεδρική Ασφάλεια"
Το σοβαρότερο πρόβλημα που εντόπισε ο EuroNCAP αφορούσε την έλλειψη "Εφεδρικής Ασφάλειας". Συγκεκριμένα, ο οργανισμός σημείωσε πως η τεχνολογία απέτυχε να λάβει τον έλεγχο σε περίπτωση αδρανούς οδηγού που βρίσκεται αντιμέτωπος με εμπόδιο στον δρόμο.
Σύμφωνα με τον EuroNCAP, "σε αυτή την κρίσιμη κατάσταση, το σύστημα απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από παρατεταμένη αδράνεια, ενώ διατηρεί τον έλεγχο ταχύτητας - αφήνοντας τον αδρανή οδηγό στο έλεος της τύχης του".

Αυτό οδήγησε το Atto 3 σε μηδενική βαθμολογία από τους 25 δυνατούς βαθμούς στη δοκιμή "Παρέμβαση σε περίπτωση αδρανούς οδηγού", ενώ κατέγραψε "Αδύναμη" και "Επαρκή" απόδοση στις κατηγορίες σφάλμα συστήματος και αποφυγής σύγκρουσης αντίστοιχα.
Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει λάβει "Μη Συνιστώμενη" βαθμολογία από το 2020
Το Atto 3, που κυκλοφόρησε το 2023 είχε ήδη αξιολογηθεί για την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης από το 2022 και είχε λάβει πέντε αστέρια, τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία.

Ο EuroNCAP εξήγησε στην προκειμένη περίπτωση ότι η συνολική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο χρόνια δεν εξέτασε διεξοδικά τις δυνατότητες υποβοήθησης οδήγησης του αυτοκινήτου. Ωστόσο, από το 2026, ο οργανισμός θα αναθεωρήσει τις διαδικασίες αξιολόγησης, λαμβάνοντας αυστηρότερα κριτήρια για τα συστήματα υποβοήθησης.
Το BYD Atto 3 ήταν ένα από τα πέντε μοντέλα που εξετάστηκαν πρόσφατα από τον EuroNCAP για τις λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης. Το ηλεκτρικό BMW i5 και η Mercedes-Benz C-Class (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) έλαβαν την αξιολόγηση "Πολύ Καλό", ενώ δύο ακόμη ηλεκτρικά, το Volkswagen ID.7 και το Volvo EC40, έλαβαν την αξιολόγηση "Καλό".

Ο EuroNCAP αναμένει πλέον από τη BYD να σχολιάσει τα αποτελέσματα της τελευταίας δοκιμής, αλλά η κινεζική εταιρεία απέφυγε μέχρι στιγμής να προβεί σε δηλώσεις σχετικά με την αξιολόγηση αυτή.