Κινητήρας Nissan SR20DET: Τον αγαπήσαμε και επιστρέφει

Τέσσερις κύλινδροι, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και turbo. Ήταν μια γλύκα αυτό το μοτέρ και μας έλειψε αλλά τώρα επιστρέφει!

O κινητήρας της Nissan SR20DET

Παρόλο που μπορεί να μην είναι τόσο περιζήτητος όσο ο πανίσχυρος RB26DETT (o υπέροχος 6κύλινδρος εν σειρά), ο κινητήρας SR20DET της Nissan είναι θρυλικός κινητήρας. Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος αποτελεί βασικό στυλοβάτη της σκηνής "αλλάζω μοτέρ" εδώ και δεκαετίες, παρά το γεγονός ότι έφυγε από την παραγωγή το 2003. Τώρα όμως, οι ιάπωνες του οίκου βελτιώσεων Mercury έχουν συνάψει συμφωνία με τη Nissan για την παραγωγή μιας περιορισμένης σειράς ολοκαίνουργιων κινητήρων SR20DET. 

Για λέγε, για λέγε

Ο SR20DET είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων με διπλούς επικεφαλής εκκεντροφόρους, ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και έναν απλό υπερσυμπιεστή που έκανε το ντεμπούτο του το 1989. Δεν ήταν το αποκορύφωμα των ιαπωνικών κινητήρων, αλλά έχει γίνει ένα πραγματικό σύμβολο. Διάδοχος του παλαιότερου FJ20, ο SR20 βασίστηκε σε έναν τεχνολογικό πόλεμο με την Toyota τη δεκαετία του 1970 και του 1980, που έκανε τις διατάξεις διπλού εκκεντροφόρου και turbo mainstream, προσφέροντας μια εξωτική τεχνολογία σε μαζική παραγωγή.

Ο κινητήρας υπηρετούσε σε πολλά προϊόντα της Nissan με την πάροδο των ετών, αν και σήμερα είναι περισσότερο γνωστός για το ρόλο του στα θρυλικά μοντέλα πλατφόρμας S. Είτε επρόκειτο για ένα Nissan S13, S14 ή S15 (Silvia ή 200SX), ήταν ο SR20 που βοήθησε να προωθηθούν τα αυτοκίνητα στο σημερινό τους εμβληματικό status. Στην πιο επιθετική κατάσταση της εργοστασιακής του ρύθμισης, ο SR20 απέδιδε 247 ίππους, αν και οι βελτιωτές έχουν αποδείξει ότι ο κινητήρας μπορεί να χειριστεί πολύ περισσότερα από αυτό. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ασυνήθιστο να βρεις ένα τροποποιημένο SR20 με υπερδιπλάσια απόδοση ίππων σήμερα.

Σε συνδυασμό με το σχετικά συμπαγές μέγεθός του, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο SR20 έχει παραμείνει τόσο δημοφιλής επιλογή σε διάφορους αγώνες motorsport και σίγουρα μερικοί τυχεροί τυχερούς πελάτες του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον SR20.

Sayaka Shimoda είσαι μαρτυριάρα

Η είδηση για τη συνέχεια του έργου έγινε αρχικά γνωστή από την Γιαπωνέζα οδηγό του D1 Sayaka Shimoda, η οποία επιβεβαίωσε το project σε ένα πρόσφατο βίντεο στο YouTube. Τι μάθαμε; Ότι η Mercury θα κατασκευάσει μια περιορισμένη σειρά από περίπου 30 SR20DET, ειδικά προσαρμοσμένα για S14 και S15. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του οίκου βελιτίωσεων και της Nissan διήρκεσαν περισσότερο από δύο χρόνια, αν και η Nissan δεν θα εμπλακεί στην πραγματική διαδικασία κατασκευής.

Αυτά τα καθήκοντα θα μεταφερθούν σε τρίτους, αν και δεν είναι σαφές αν η ομάδα αυτή διαθέτει ή όχι τα πρωτότυπα καλούπια της Nissan. Ανεξάρτητα από αυτό, οι κινητήρες θα πωλούνται ο καθένας στη λιανική για περίπου 9.300 δολάρια (το ίδιο περίπου σε ευρώ). 

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της απομακρύνεται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένα project όπως αυτό είναι πιο ενδιαφέρον από ποτέ. Ίσως περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι πρόθυμες να συνεργαστούν με βελτιωτές για να διατηρήσουν μερικούς από τους σπουδαιότερους κινητήρες τους ζωντανούς.

Best of Network