Αν είχες ποτέ σου επαφή με το Mazda 2, γνωρίζεις ήδη πως πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση. Η Mazda αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση εταιρείας που δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Και το κάνει με απαράμιλλη συνέπεια. Σταυροφόρος των περιστροφικών κινητήρων (Wankel), αδιάφορη για το downsizing, με επιμονή στα roadster, βγάζει τη γλώσσα ακόμη και στην υβριδική τεχνολογία, ενώ μόλις και μετά βίας πρόσθεσε στη γκάμα της ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το ΜΧ-30, το οποίο φέρνει περισσότερο σε κάποιου τύπου πιλοτικό μοντέλο για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, παρά σε μοντέλο με φιλόδοξους στόχους στην κατηγορία του.
Πίσω όμως στο Mazda 2, το σούπερ μίνι της ιαπωνικής εταιρείας. Το βλέπεις και συμφωνείς πως πρόκειται για ένα από τα πιο ελκυστικά μικρά. Μπαίνεις στο εσωτερικό του, και διαπιστώνεις πως είναι από τα πιο ποιοτικά και προσεγμένα μοντέλα του segment B. Και μετά ρίχνεις μια ματιά στους πίνακες πωλήσεων και το βρίσκεις στις τελευταίες θέσεις της κατηγορίας του. Μοιάζει να είναι η τέλεια αντίφαση. Κι όμως, όπως σε κάθε τι που συμβαίνει γύρω μας, υπάρχει εξήγηση. Πάμε να τη δούμε.
Το Mazda 2 διατίθεται αποκλειστικά με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5lt. Όχι, δεν πρόκειται για κάποιο σύνολο που ξέμεινε από το παρελθόν, αλλά ένας καινούργιος κινητήρας της σειράς Skyactiv. Το μεγάλο προσόν της οικογένειας κινητήρων Skyactiv, είναι θεωρητικά η χαμηλή κατανάλωση, όχι όμως και η αντίστοιχα υψηλή ιπποδύναμη. Στην περίπτωση του Mazda 2, οι εκδοχές που μπορείς να επιλέξεις είναι δύο, μία με 75 και μία με 90 ίππους. Αμφότερες όχι άξιες αναφοράς, ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για απόδοση προερχόμενη από κινητήρα 1.5.
Αν και η Mazda παραδοσιακά φροντίζει να κρατάει το βάρος των μοντέλων της χαμηλά και αυτό είναι κάτι που πρέπει να της αναγνωρίσεις, η ισχύς είναι τέτοια που δεν επαρκεί για να χαρίσει αξιοσημείωτες επιδόσεις. Ειδικά στο τοπίο της αγοράς έτσι όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα. Η έκδοση των 90 ίππων παλεύει να διασώσει την αξιοπρέπεια του μοντέλου, ενώ εκείνη των 75 ίππων πρακτικά είναι τόσο αργή, που σχεδόν δεν έχει νόημα να την κρίνεις γι’ αυτό.
Ας πούμε πως αυτό είναι κάτι που θα μπορούσες να συγχωρήσεις, αν έβλεπες μια πολύ χαμηλή κατανάλωση, που θα ήταν σημαντική καλύτερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αλλά δεν την βλέπεις. Όχι πως το Mazda 2 καίει πολύ, απλά δεν καίει τόσο λίγο που να σε κάνει να ξεχάσεις τις παραχωρήσεις που έχεις κάνει. Κι αυτό όμως είναι κάτι που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσες να παραβλέψεις. Αν ήταν φτηνό. Όμως δεν είναι. Κι εδώ που τα λέμε, ένα τόσο ποιοτικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι φτηνό.
Οπότε τι μένει; Μία ακόμη αδικία από τις πολλές που συμβαίνουν στη ζωή. Ένα αυτοκίνητο καλοσχεδιασμένο, με πολύ καλό πλαίσιο, χειροκίνητο κιβώτιο αριστούργημα, διασκεδαστικό, που σε εμπνέει να οδηγήσεις, αλλά σε αφήνει με τη χαρά. Και κάπου εδώ έρχεται η υβριδική έκδοση του Μazda 2 να προσπαθήσει να σώσει την παρτίδα. Υβριδική έκδοση; Η Mazda;
Θα είναι σαν να έχεις Υaris, αλλά δεν θα έχεις
Το Mazda 2 Hybrid είναι το αποτέλεσμα της μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ της Mazda και της Toyota. Ώστε έτσι εξηγούνται όλα. Για την ακρίβεια, η εν λόγω έκδοση δεν έχει πάρει μόνο copy-paste τα μηχανικά μέρη της αντίστοιχης έκδοσης του Yaris, αλλά και την σχεδίαση. Γίνεται έτσι το πρώτο μοντέλο που η εμφάνισή του αλλάζει ανάλογα με την έκδοση κινητήρα.
Πρόκειται λοιπόν για ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό μοντέλο, που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.5lt απόδοσης 93 ίππων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 59kW, που ανεβάζει την συνδυαστική ισχύ στους 116 ίππους. Θα διατίθεται ως αποκλειστικά αυτόματο, με τις εργοστασιακές τιμές επιδόσεων να είναι 0-100km/h σε 9,7sec και η τελική ταχύτητα 175km/h. Όσο για τις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, αυτές διαμορφώνονται σε 3,8-4 lt/100km και 87-93 g/km αντίστοιχα.
Οι τιμές του Mazda 2 Hybrid ξεκινούν από τα €18.692 (Pure), με την έκδοση Agile να κοστίζει €21.219 και την κορυφαία Select που μεταξύ άλλων διαθέτει και πανοραμική οροφή να κοστίζει €24.854. Παρά το γεγονός ότι στο αμάξωμα θα έχει τα σήματα της Mazda, η λογική λέει πως θα ταυτίζεται σε όλα με το υβριδικό Yaris. Και είναι καλό αυτό; Αν το προσεγγίσεις με οδηγικά κριτήρια, το Μazda 2 είναι ένα πιο ευχάριστο αυτοκίνητο. Αν όμως το προσεγγίσεις εμπορικά, τότε θα δεις πως το logo σου βρίσκεται πάνω στο best seller του segment B. Και ίσως αυτή, να είναι η ευκαιρία σου.