Toyota: Αποκάλυψε την SUV Corolla Cross Η2 Concept με υδρογόνο

Η Toyota ασχολείται πολύ σοβαρά με το υδρογόνο και το απέδειξε στον 24ωρο αγώνα στο Fuji, όπου παρουσίασε την Corolla Cross H2 Concept, ένα SUV με υδρογόνο

Στο εντυπωσιακό ποσοστό του 40% βρίσκεται πλέον η ετοιμότητα της Toyota να εμπορευματοποιήσει την κίνηση με υδρογόνο. Πριν από ένα χρόνο η εταιρεία συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα στο Fuji, που είναι ο πιο φημισμένος αγώνας αντοχής στην Ασία και κάτι σαν το Le Mans, όπως το γνωρίζουμε εμείς εδώ. Τότε μια Toyota Corolla με κινητήρα που κατανάλωνε υδρογόνο, ολοκλήρωσε λίγους περισσότερους από 200 γύρους και ήταν μια σπουδαία επιτυχία δεδομένου πως ήταν η πρώτη απόπειρα. 

Στον ένα χρόνο που πέρασε από τότε όμως η εξέλιξη, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία είναι ραγδαία, χάρη στην προσθήκη και άλλων εταιρειών που ενδιαφέρθηκαν για το συγκεκριμένο project. Έτσι στον αντίστοιχο φετινό 24ωρο αγώνα, η Toyota Corolla με καύσιμο το υγρό υδρογόνο, όχι απλώς συμμετείχε ξανά αλλά άγγιξε το εντυπωσιακό όριο των 500 γύρων. Ουσιαστικά ολοκλήρωσε 478, οι οποίοι όμως θα ήταν περισσότεροι αν δεν συνέβαινε ένα ατύχημα στο πρωί της δεύτερης ημέρας του αγώνα, το οποίο ανάγκασε την ομάδα σε εγκατάλειψη. 

Στο τιμόνι της Toyota Corolla υδρογόνου βρέθηκε ο ίδιος ο Akio Toyoda ή Morizo όπως τον ξέρουμε, με το αγωνιστικό του όνομα. Ο Πρόεδρος της εταιρείας που είναι γνωστός για την αγάπη του για τους αγώνες. Είναι μια σημειολογική και εθιμοτυπική συμμετοχή. Ο Toyoda φροντίζει κάθε χρόνο να κάνει κάποιον αγώνα, είτε ράλι, είτε σε πίστα και φέτος θέλησε ξανά (είχε οδηγήσει και πέρσι την υδρογονοκίνητη Corolla) με την παρουσία του να στηρίξει στο μέγιστο βαθμό το project του υδρογόνου. Στο πλευρό του ήταν ο Jari Matti Latvala, o επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας Gazoo Racing Team στο WRC και αυτό ενίσχυσε ακόμη περισσότερο το δείγμα της σοβαρότητας με την οποία η εταιρεία αντιμετώπισε τον αγώνα. 

Σε μη αγωνιστικό επίπεδο η σοβαρότητα της Toyota σχετικά με το υδρογόνο εκφράστηκε με την παρουσία του Toyota Corolla Cross H2. Στο περιθώριο των αγωνιστικών εκδηλώσεων η Toyota αποκάλυψε το concept, το οποίο έχει δώσει νέα πνοή στα σχέδια της εταιρείας να κάνει μαζική την υδρογονοκίνηση. Αυτό γιατί στην Toyota Corolla Cross η δεξαμενή του υγρού υδρογόνου τοποθετείται στο πάτωμα και δεν χρειάζεται να μειώνεται ο διαθέσιμος χώρος για επιβάτες όπως συνέβαινε στην απλή Corolla η στο Yaris στο οποίο επίσης έχει τοποθετηθεί ο συγκεκριμένος κινητήρας

Σύμφωνα με τα σχέδια της Toyota, το υγρό υδρογόνο ως καύσιμο θα ξεκινήσει να χρησιμοποιείται σε κάποιους αγώνες πριν το τέλος του 2022. Ο επικεφαλής του προγράμματος υδρογόνου Koji Sato, τόνισε, "Είναι ήδη κομμάτι της παραγωγής της εταιρείας. Ο στόχος είναι να το κάνουμε μαζικό και  κάνουμε σταθερά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση". 

Στον 24ωρο αγώνα στο Fuji η ομάδα που έτρεξε με την υδρογονοκίνητη Corolla είχε επίσης στις τάξεις της και ένα Toyota GT86 με κινητήρα κατανάλωσης βιοκαύσιμου, όπως εξάλλου και η Nissan (για την οποία σε έχουμε ενημερώσει ήδη) που μπαίνει και αυτή στο παιχνίδι των εναλλακτικών καυσίμων με το Z με βιοκαύσιμο. 


 

Toyota Corolla Cross H2 Concept
Toyota Corolla Hydrogen
Toyota GT86 Biofuel
Toyota Corolla Hydrogen
Toyota Corolla Hydrogen
Toyota Corolla Hydrogen
Toyota Corolla Hydrogen
Toyota GT86 Biofuel