Ο Flavio Manzoni τα κατάφερε και πάλι. Ο χαρισματικός επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, που έχει βάλει το χεράκι του και το πενάκι του σε μοντέλα όπως οι Monza SP1/SP2, LaFerrari και Daytona SP3, ηγήθηκε της ομάδας που παρέδωσε μια πολύ ειδική έκδοση της F8 Tributo, σε έναν πολύ ειδικό πελάτη. Πρόκειται για μια Ferrari SP48 Unica, την τελευταία από τη σειρά "Special Projects της Ferrari". Όπως καταλαβαίνεις και από το "Unica”, μιλάμε για ένα και μοναδικό κομμάτι. Το "καλούπι” έσπασε πριν καλά καλά "χυτευτεί” το αυτοκίνητο.
Η σειρά των Special Projects της Ferrari είναι, σύμφωνα με τα λόγια της Ferrari, "Απολύτως ειδικά αυτοκίνητα, που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές ενός και μόνο πελάτη και σχεδιάζονται ως σαφής έκφραση των δικών του, ατομικών απαιτήσεων".
Εν προκειμένω ο πελάτης μπορεί να παραμένει ανώνυμος, αλλά η Ferrari δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και διένειμε τις φωτογραφίες που βλέπετε, για να μπορέσουμε όλοι μαζί να τον βασκάνουμε. Ελπίζοντας για το καλό του στη δύναμη του σκόρδου, ας σχολιάσουμε παράλληλα την πιθανότητα να μισούσε θανάσιμα την ορατότητα προς τα πίσω: Εκεί που υπήρχε το τρόπον τινά παρμπρίζ και το υπέροχο θέαμα του 8κύλινδρου κινητήρα, τώρα βλέπουμε προέκταση της οροφής και ένα ζευγάρι εισαγωγών.
Πράγματι, αυτές οι "ροές ψύξης", όπως τις αποκαλεί η Ferrari, είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές σε σχέση με την κανονική F8, κάτω από την πίσω αεροτομή, αλλά και στον εμπρός προφυλακτήρα. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν γρίλιες που μεγιστοποιούν τη ροή του αέρα, ενώ μια εισαγωγή του intercooler βρίσκεται ακριβώς πίσω από τα πλευρικά παράθυρα και υποθέτουμε ότι θα εκτελεί χρέη ηχοσυστήματος στο εσωτερικό για τη "μουσική" του κινητήρα με τα δύο τούρμπο. Πως είναι το άηχο των ηλεκτρικών μοτέρ; Καμία σχέση.
Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τους διαφορετικούς προβολείς και τους πολύ διαφορετικούς αεραγωγούς στο καπό, ενώ, συνολικά, η ιδέα της Ferrari ήταν να δημιουργήσει την αίσθηση ότι η Unica έχει χυτευτεί από ένα ενιαίο μπλοκ μετάλλου. Το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο με αυτό της F8 (μας λένε, γιατί δεν έχουν κυκλοφορήσει φωτογραφίες, πιθανώς ο John Doe να παράγγειλε και κάποιο "μπαμπά μην τρέχεις” από ανθρακονήματα που δεν θέλει να διαρρεύσει), αν και υπάρχει ειδική μαύρη Alcantara στα καθίσματα και στα περισσότερα διακοσμητικά.
"Η SP48 Unica πετυχαίνει τον στόχο της, να μεταμορφώσει ένα υπάρχον μοντέλο με αριστοτεχνικό αποτέλεσμα", λέει η Ferrari.
Σ΄αυτό, δεν πρόκειται να διαφωνήσουμε.