WRC: Τέλος τα υβριδικά αγωνιστικά από το 2025

Μια ακόμη προσπάθεια της FIA να δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο WRC είναι η αφαίρεση του υβριδικού συστήματος από τα Rally1 αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας.

WRC Ράλι Σουηδίας Katsuta

Χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση, με όχι τόσο εκτεταμμένα αεροδυναμικά βοηθήματα και  μεγαλύτερο περιοριστή στο turbo τους θα αγωνίζονται από το 2025 τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Rally1 κατηγορίας στο WRC

WRC Ράλι Σουηδίας Neuville

Οι promoter του πρωταθλήματος αποδέχτηκαν τις προτάσεις της FIA για αναδιάρθρωση του WRC με στόχο να γίνει πιο προσιτό και να έχει μεγαλύτερες προσβάσεις στο κοινό με διάφορους τρόπους. Ένας από αυτούς είναι και το γεγονός πως οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να μπορούν να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους αμέσως μετά το τέλος κάθε αγώνα. 

Η ομάδα που ασχολείται με το promotion του WRC, τα στελέχη δηλαδή της Red Bull Media αναγνώρισαν πως οι συνδεσιμότητα των υβριδικών αυτοκινήτων με τους ιδιώτες που μπορούσαν να αγοράσουν ως συλλεκτικά ή και προς χρήση τα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα των πρωταθλητών χάθηκε, έτσι αυτή η επιλογή κινείται προς την κατεύθυνση να την επαναφέρει. 

Διαβάστε Επίσης

Ακριβώς για αυτό ορίστηκε και το ποσό των 400.000 ευρώ ως το ανώτερο για ένα αγωνιστικό και είναι ένα ποσό πολύ μικρότερο από το 1.000.000 που κόστιζαν τα αγωνιστικά της υβριδικής εποχής. 

Τα Rally1 θα παραμείνουν ως τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας αλλά με τους περιορισμούς που θα ισχύουν

Τα αυτοκίνητα Rally2 θα συνεχίσουν στην τρέχουσα μορφή τους κατά τη διάρκεια της άδειάς τους ως βάση για εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα.

WRC Ράλι Μόντε Κάρλο 2024

Ωστόσο, τα αυτοκίνητα Rally2 που θα συμμετέχουν σε αγώνες WRC από το 2025 και μετά θα έχουν τη δυνατότητα να τρέξουν με ένα κιτ WRC που θα αποτελείται από μεγαλύτερο περιοριστή, μεγαλύτερη εξάτμιση, προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων με paddle shift και πίσω πτέρυγα, με στόχο τη μείωση του χάσματος επιδόσεων μεταξύ των αυτοκινήτων Rally1 και Rally2.

Από το 2026, θα εισαχθούν αναθεωρημένοι τεχνικοί κανονισμοί Rally1 για την κορυφαία κατηγορία του WRC με βάση την τρέχουσα ιδέα του Rally1. Οι κανονισμοί αυτοί θα λειτουργούν παράλληλα με τους ισχύοντες κανονισμούς του Rally1 για τη σεζόν 2026.

WRC Ράλι Σουηδίας Fourmaux

Η ισχύς θα στοχεύει στους 330 ίππους, με την απόδοση του κινητήρα να ελέγχεται από μια καμπύλη ροπής κοινή για όλα τα αυτοκίνητα. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων θα έχουν περιορισμένο κόστος και η τεχνολογία θα περιορίζεται για ισορροπία με το Rally2. Η αεροδυναμική απόδοση θα περιοριστεί μαζί με τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας για να μειωθεί η ανάπτυξη και το κόστος.

Παράλληλα το συντομότερο δυνατό, θα εισαχθεί στο WRC μια κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το τεχνικό τμήμα της FIA να είναι επιφορτισμένο με τη θέσπιση κατάλληλων τεχνικών κανονισμών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το νέο κλωβό ασφαλείας του Rally1 και να επιτύχουν ισοδύναμες επιδόσεις με τα αυτοκίνητα του Rally1 που κινούνται με βιώσιμα καύσιμα. 

"Τα μέλη του WMSC εξέτασαν προσεκτικά τις συστάσεις της ομάδας εργασίας του WRC και ήταν ενωμένα στην υποστήριξή τους για τη σειρά των στόχων που καθορίστηκαν", δήλωσε ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem. "Το να βρισκόμαστε στο σημείο όπου η Επιτροπή του WRC μπορεί τώρα να εργαστεί για την οριστικοποίηση των προτάσεων που θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην εδραίωση της μελλοντικής πορείας του WRC, μόλις εγκριθεί από το WMSC, είναι μια σημαντική στιγμή για το πρωτάθλημα, τους ενδιαφερόμενους φορείς του και την κοινότητα των αγώνων ράλι γενικότερα". 

WRC Ράλι Μόντε Κάρλο 2024

Στους οργανωτές των αγώνων θα δοθεί μεγαλύτερη ελευθερία κατά την ανάπτυξη της διαδρομής για τα ράλι τους. Ωστόσο, ενώ η ημέρα εκκίνησης μιας εκδήλωσης και ο αριθμός των χιλιομέτρων της διαδρομής μπορεί να ποικίλλει, όλα τα ράλι θα πρέπει να ολοκληρώνονται την Κυριακή με το Power Stage.

Το παγκόσμιο ημερολόγιο μπορεί να περιλαμβάνει έναν μικρό αριθμό μικρότερων αγώνων σπριντ και μεγαλύτερων αγώνων αντοχής εκτός από τα ράλι που ακολουθούν την υπάρχουσα μορφή. Παρόλα αυτά, τα συνολικά χρονομετρημένα χιλιόμετρα που θα διανύονται κατά τη διάρκεια μιας σεζόν θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα, με τους αγώνες να εξακολουθούν να διοργανώνονται σε ένα μείγμα από άσφαλτο, χαλίκι και χιόνι. 

Τέλος επιστρέφουν τα απομακρυσμένα σέρβις που θα διευκολύνει αρκετά τις ομάδες με τον προγραμματισμό τους και την λειτουργία τους κατά την διάρκεια των αγώνων. Μια δυνατότητα που ήταν εδώ και αρκετά χρόνια ένα μόνιμο αίτημα των ομάδων. 

Οι κανονισμοί θα εγκριθούν τον Ιούνιο από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης


 

Best of Network