Με το Ράλι Ιαπωνίας ολοκληρώθηκε το φετινό WRC, τους δύο τίτλους του οποίου έχουν εξασφαλίσει αρκετά νωρίς μέσα στην χρονιά τόσο ο Kalle Rovanpera όσο και η Toyota. Ο αγώνας ήταν εντός έδρας και με μεγάλη υποστήριξη από την Toyota (δες εδώ την παρουσίαση του Yaris Rally2) παρόλα αυτά η Hyundai ήταν η ομάδα που έκανε το 1-2 με τους Neuville και Tanak, δείχνοντας έτσι πόσο έχει εξελιχθεί σε σχέση με το ξεκίνημα του πρωταθλήματος. Σπουδαία επίδοση η τρίτη θέση του Takamoto Katsuta με το Yaris, μέσα στην πατρίδα του.
Περίεργος αγώνας
Στην Ιαπωνία ο αγώνας επέστρεψε έπειτα από 12 χρόνια στα οποία περιλαμβάνονται και δύο ακυρώσεις λόγω πανδημίας τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό οδήγησε σε ένα event με πολύ μεγάλη και έντονη παρουσία θεατών, όχι όμως στις ειδικές αλλά στους περιφερειακούς δρόμους και στις πόλεις από τις οποίες περνούσαν τα αγωνιστικά, καθώς επίσης στο service park, όπου υπήρχε εισιτήριο και μάλιστα ακριβό για τα δεδομένα της εποχής.
Επίσης δεν έλειψαν διάφορα οργανωτικά προβλήματα με τρεις ακυρωμένες ειδικές, εικόνα που θυμίζει άλλες εποχές του πρωταθλήματος. Το χειρότερο ωστόσο είναι πως συνέβησαν περιστατικά που δεν βλέπουμε πλέον στους αγώνες του WRC, όπως αυτοκίνητο να κινείται αντίθετα στην ειδική διαδρομή. Ένας ποδηλάτης να βολτάρει μέσα σε ειδική διαδρομή και φυσικά η καθυστερημένη αντίδραση στην φωτιά στο Hyundai i20 του Dani Sordo, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να καεί ολοσχερώς.
Παράπονα και από τους οδηγούς
Η FIA έχει ξεκινήσει να διερευνά όλα τα παραπάνω και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβησαν, ενώ αρκετοί ήταν και οι οδηγοί που εξέφρασαν τα παράπονά τους. Τόσο προς την Pirelli και τα ελαστικά της που δεν βοήθησαν καθόλου τα Toyota Yaris όπως φάνηκε, οσο και προς τους οργανωτές για τις πολύ αργές ειδικές που είχαν συμπεριλάβει στο πρόγραμμα του αγώνα.
Εντυπωσιακή Hyundai
Τα προβλήματα της Toyota δεν ήταν ο μοναδικός λόγος που η Hyundai πήρε το 1-2 στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Έδειξε σε έναν ακόμη αγώνα σημάδια βελτίωσης και εξέλιξης του υβριδικού Hyundai i20 N Rally1 και φάνηκε ξεκάθαρα πως είχε βρει καλύτερο ρυθμό τουλάχιστον στον συγκεκριμένο αγώνα. O Thierry Neuville τέθηκε επικεφαλής το Σάββατο και διατήρησε τον έλεγχο της πρωτοπορίας, έχοντας ως μοναδικό "πονοκέφαλο" τον Elfyn Evans τον οποίο νωρίτερα είχε ρίξει στην δεύτερη θέση.
Ο Evans στο ξεκίνημα του τελευταίου σκέλους φάνηκε πως θα ήταν όντως δύσκολος αντίπαλος όμως σε εκείνο ακριβώς το σημείο, ήρθε το κλατάρισμα του Βρετανού, το οποίο τον έριξε τέταρτο και προώθησε τον Ott Tanak στην δεύτερη θέση, όπου και τερμάτισε. Ο Evans έχασε μια ακόμη θέση τελικά όταν τον προσπέρασε ο Senastien Ogier.
Βάθρο για Katsuta
Από την άλλη όσο κακός ήταν ο αγώνας για την Toyota, τόσο θετικό ήταν το αποτέλεσμα για το Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας απέφυγε τα λάθη, ήταν τυχερός με τα ελαστικά του και έτσι βρέθηκε εξ αρχής κοντά στις θέσεις του βάθρου. Στην πορεία του αγώνα και με τα προβλήματα των υπολοίπων ο Katsuta προωθήθηκε στην τριάδα και ολοκλήρωσε τελικά τρίτος, ισοφαρίζοντας την καλύτερή του θέση φέτος, στην οποία είχε βρεθεί και στο Ράλι Σαφάρι.
"Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο συναίσθημα. Ο στόχος μου ήταν να ανέβω στο βάθρο στο ράλι της πατρίδας μου", δήλωσε ο Ιάπωνας οδηγός και συμπλήρωσε, "Υπήρχαν δύσκολες συνθήκες σήμερα και την Παρασκευή συνέβησαν πολλά πράγματα. Κάποια στιγμή δυσκολεύτηκα λίγο, αλλά κατάφερα να φτάσω εδώ και αυτό είναι ένα τεράστιο ευχαριστώ στην ομάδα και σε όλους τους υποστηρικτές μου".
Πατώντας εδώ μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα και εδώ τις βαθμολογίες μετά τον τελευταίο αγώνα.