Το πρώτο event της F1 στην Μαδρίτη εδώ και πολλά χρόνια πραγματοποίησε ο Carlos Sainz με την Williams FW45, την οποία οδήγησε στους δρόμους της μελλοντικής διαδρομής του Ισπανικού Grand Prix. Από το 2026 το ισπανικό Grand Prix δεν θα είναι εκείνο της Βαρκελώνης, όπως έχουμε συνηθίσει τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά θα διοργανώνεται στην νέα πίστα Madring που βρίσκεται υπό κατασκευή.

Το μονοθέσιο της Williams έγινε έτσι το πρώτο που πάτησε στο ολοκαίνουργιο σιρκουί, ενώ πάνω από 80.000 θεατές που συγκεντρώθηκαν για να δουν από κοντά τον Sainz, είχαν την δυνατότητα να συμμετέχουν σε μια ιστορική στιγμή.
"Όνειρο ζωής" για Sainz
"Είναι ένας παράδεισος", είπε συγκινημένος ο Carlos Sainz, "να οδηγάω στα ίδια σοκάκια που μεγάλωσα, μπροστά σε 80.000 ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Ήταν μία σούπερ συναισθηματική μέρα – και μόνο μια μικρή γεύση για το τι έρχεται το 2026. Η επόμενη χρονιά θα είναι σπουδαία για τη Μαδρίτη και ανυπομονώ!", συμπλήρωσε ο Ισπανός. Στην Μαδρίτη και για την ακρίβεια στην πίστα της Jarama διεξήχθη αγώνας της F1 για τελευταία φορά το 1981.

Madring: Μια νέα πρόκληση
Με την επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος της F1 για το 2026 επιβεβαιώθηκε ότι το Grand Prix Ισπανίας του 2026 θα διεξαχθεί στη Μαδρίτη, από τις 11 έως τις 13 Σεπτεμβρίου, ενώ στην Βαρκελώνη, όπου ο αγώνας θα παραμείνει, θα διεξαχθεί το Grand Prix Καταλονίας από τις 12 έως τις 14 Ιουνίου.
Το Madring θα φιλοξενεί μια ημιμόνιμη διαδρομή μήκους 5.474 μέτρων την οποία θα συνθέτουν 22 στροφές. Αναμένεται μια πολύ ιδιαίτερη πίστα σε σχεδιασμό με στοιχεία που την κάνουν ενδιαφέρουσα οδηγικά και πολύ όμορφη σε παρακολούθηση. Ξεχωρίζει η στροφή 12 με κεκλιμένο οδόστρωμα σε κλίση 24 μοιρών σε όλο το μήκος της οποίας θα υπάρχουν κερκίδες με τους θεατές να έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα μονοθέσια να περνούν με ταχύτητες ακόμη και 300km/h.
Με βάση την αρχική μακέτα και το video που παρουσίασε η F1 από έναν γύρο στο Μadring υπάρχουν περισσότερα από ένα σικέιν και αρκετές στροφές με κλίση μικρότερη των 24 μοιρών. Ξεχωριστή ομορφιά δίνουν και οι υψομετρικές διαφορές με την στροφή 7 να είναι μια ανάβαση προς τις Carcavas όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται το σημείο, το οποίο ακολουθείται από το Bunker ένα κατηφορικό τμήμα πριν την κεκλιμένη 12.

Ανάμεσα στις στροφές 17 και 18 υπάρχει ένα μικρό τούνελ που φέρνει τα μονοθέσια κάτω από τον δημόσιο δρόμο, ενώ μέσα στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νεότερης πλέον πίστας της F1 θα είναι, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή της, οι μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, λόγω της εύκολης πρόσβασης με τα μέσα μεταφοράς.

Υπολογίζεται μάλιστα πως το 90% των θεατών θα μετακινείται προς την πίστα με το μετρό και το τρένο. Αυτό σημαίνει αφενός αυξημένες απαιτήσεις, αφετέρου δε την αποφυγή φορτισμένου οδικού δικτύου (τουλάχιστον στη θεωρία) καθώς μιλάμε για χωρητικότητα 110.000 θεατών για κάθε ημέρα του αγωνιστικού τριημέρου με προοπτικές αύξησης στις 140.000.