Η McLaren αποκάλυψε επίσημα το νέο της αγωνιστικό αυτοκίνητο για τις 24 Ώρες του Le Mans του 2027, με έντονο "παπάγια" χρώμα και ακόμη χωρίς επίσημη ονομασία. Ο Zak Brown, CEO της McLaren Racing και γνώριμη φωνή από τον κόσμο της Formula 1, παρουσίασε το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο στην πίστα του Le Mans, λίγο πριν την έναρξη του φετινού αγώνα.
Αν και η επιστροφή της μάρκας στον θρυλικό 24ωρο αγώνα είναι προγραμματισμένη για το 2027, η παρουσίαση έγινε φέτος για έναν ιδιαίτερα συμβολικό λόγο: το 2025 σηματοδοτεί 30 χρόνια από την εντυπωσιακή νίκη της McLaren στον αγώνα του 1995, με το F1 GTR, στην πρώτη της κιόλας συμμετοχή.
Επιστροφή με ιστορικό βάρος
Το 1995, η McLaren, δίχως προηγούμενη εμπειρία στον θεσμό, κατάφερε κάτι που έμεινε στην ιστορία: κατέλαβε τις θέσεις 1, 3, 4, 5 και 13. Το αυτοκίνητο εκείνης της εποχής ήταν η αγωνιστική έκδοση του εμβληματικού McLaren F1, ενός αυτοκινήτου δρόμου που ο δημιουργός του, Gordon Murray, είχε ξεκαθαρίσει πως δεν σχεδιάστηκε για αγώνες – καθώς κάτι τέτοιο θα περιόριζε τον σχεδιασμό του. Παρ’ όλα αυτά, κατέκτησε τη νίκη και χάρισε στη McLaren το πολυπόθητο "Triple Crown" του μηχανοκίνητου αθλητισμού: νίκες στο GP του Μονακό, στο Indy 500 και στις 24 Ώρες του Le Mans – κάτι που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει πετύχει μέχρι σήμερα.
Το νέο Hypercar της McLaren για το 2027 φιλοδοξεί όχι μόνο να τιμήσει αυτή την κληρονομιά, αλλά και να αποτελέσει τη βάση για μια νέα εποχή στον κόσμο των αγώνων αντοχής, καθώς η εταιρεία θα έχει πλέον την ευκαιρία να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).
Καθυστέρηση με στρατηγική
Η McLaren εισέρχεται αργοπορημένα στην κατηγορία Hypercar, σε ένα πεδίο όπου οι BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche και Toyota έχουν ήδη αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία. Ακόμα και νεοεισερχόμενοι όπως οι Alpine, Aston Martin και Lamborghini έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσπάθειές τους – όχι πάντα με επιτυχία. Όμως, η ανακοίνωση της FIA και της ACO ότι οι κανονισμοί Hypercar (LMH και LMDh) παρατείνονται μέχρι το 2032, δίνει στη McLaren ένα σημαντικό πλεονέκτημα: θα έχει τουλάχιστον έξι χρόνια για να εξελίξει το πρόγραμμά της και να εδραιωθεί απέναντι στους πιο έμπειρους αντιπάλους της.
Για να διασφαλίσει πως η εμπλοκή της στο Le Mans δεν θα επηρεάσει τις προσπάθειες της ομάδας Formula 1, η McLaren θα συνεργαστεί με την United Autosports – μια καταξιωμένη ομάδα με συνιδρυτή τον Zak Brown και έχει ήδη κατακτήσει την κατηγορία LMP2 τόσο στο Le Mans όσο και στο WEC.

Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα
Το νέο αυτοκίνητο θα συμμετέχει στην κατηγορία LMDh, η οποία αποτελεί πιο οικονομική εκδοχή των Hypercars, με υποχρεωτικά κοινά εξαρτήματα – όπως το πλαίσιο. Η McLaren επέλεξε τη Dallara ως προμηθευτή σασί, με την οποία συνεργάζεται ήδη στο IndyCar. Άλλοι κατασκευαστές όπως η Cadillac και η BMW χρησιμοποιούν επίσης σασί της Dallara.
Όσον αφορά το κινητήριο σύνολο, δεν πρόκειται να δούμε κάτι τόσο εξωτικό όσο ο V12 του McLaren F1 του 1995. Οι κανονισμοί περιορίζουν την ισχύ στα 671 ίππους, και η McLaren θα χρησιμοποιήσει έναν υπερτροφοδοτούμενο V6, σε συνεργασία με το τμήμα της McLaren Automotive. Παρότι ο κινητήρας του Artura έχει 120 μοίρες διάταξη, δεν αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για το αγωνιστικό μοτέρ – κυρίως επειδή η απόφαση για το Hypercar ελήφθη αρκετά αργότερα.
Θα δούμε Norris ή Piastri στο Le Mans;
Ερωτηθείς από το Top Gear σχετικά με πιθανή συμμετοχή των οδηγών της McLaren στη Formula 1, ο Zak Brown δεν απέκλεισε τίποτα: "Ο Lando και ο Oscar έχουν εκφράσει ενδιαφέρον, αλλά προς το παρόν είναι απόλυτα αφοσιωμένοι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1. Όμως, δεν υπάρχει οδηγός που να μην ονειρεύεται να τρέξει κάποτε στο Le Mans".

Με παρουσία σε Formula 1, IndyCar, Formula E και πλέον στο WEC, η McLaren γίνεται ένας από τους λίγους παγκόσμιους κατασκευαστές με ενεργή συμμετοχή σε τόσα κορυφαία motorsport πρωταθλήματα. Η επιστροφή της στο Le Mans, με φόντο την επετειακή συγκυρία και την επέκταση των κανονισμών, φαίνεται πως είναι στρατηγικά μελετημένη. Το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να επαναλάβει τον άθλο του 1995 σε μια πολύ πιο ανταγωνιστική εποχή.