Με αρκετά εμφατικό τρόπο ξεκίνησαν οι 24 ώρες του Λε Μαν για την Ferrari καθώς οι δύο Ferrari 499P σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, σχηματίζοντας ένα εντυπωσιακό 1-2. Άφησαν πίσω τους τα δύο πρωτότυπα της Toyota, γεγονός που κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή την πορεία τους. Η pole position του αγώνα θα προκύψει από τη σημερινή διαδικασία της Hyperpole.
Ferrari tops the tables so far in qualifying.@FerrariHypercar #LeMansCentenary #WEC pic.twitter.com/v0IvaL1oPI
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 7, 2023
Συνολικά 8 πρωτότυπα της κατηγορίας Hypercars θα συμμετέχουν εκεί και πέραν των τεσσάρων της Ferrari και της Toyota το εισιτήριο πήραν ακόμη δύο Porsche 963 και δύο Cadillac.
Ταχύτερος όλων ήταν ο Antonio Fuoco με την Ferrari 499P με τον αριθμό 50 και χρόνο στο 3:25.213. Νωρίτερα το μονοθέσιο με τον αριθμό 51 και τον Alessandro Pier Guidi είχε σημειώσει επίδοση στο 3:25.412 και είχε βρεθεί προσωρινά στην πρωτοπορία.
Από την άλλη πλευρά για την Toyota, o Kamui Kobayashi με το GR010 Hybrid με τον αριθμό 7, έκανε 3:25.485 νωρίς και αυτός ο χρόνος ήταν αρκετός να τον φέρει στην τρίτη θέση, ενώ το ιαπωνικό μονοθέσιο με τον αριθμό 8 και τον Brendon Hartley στο τιμόνι, σημείωσε τον 4ο καλύτερο χρόνο της διαδικασίας στον ένατο γύρο.
Πιο πίσω στην οκτάδα για την Hyperpole μπήκαν, με επιδόσεις στις τελευταίες τους προσπάθειες η Porsche 963 της Porsche Penske με τον αριθμό 5 που οδηγούσε ο Frederic Makowiecki και ο Sebastien Bourdais με την Cadillac (#3) που ολοκλήρωσε περίπου 7 δέκατα αργότερος από την κορυφή. Ακολούθησε η άλλη Cadillac (#2) με τον Earl Bamber και την οκτάδα έκλεισε η Porsche (#75) με τον Felipe Nasr.
Μεγάλη μάχη στα LMP2
Στην αμέσως χαμηλότερη κατηγορία, εκείνη των LMP2, που συμμετέχουν εξίσου εντυπωσιακά πρωτότυπα, μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου χώρισαν τον πρωτοπόρο Pietro Fittipaldi στο μονοθέσιο (#28) της ομάδας Jota, από τον δεύτερο Louis Deletraz με το μονοθέσιο (#41) της ομάδας WRT.
Στην κατηγορία GTE είχαμε δραματικό φινάλε με την πρωτοπορία να καθορίζεται μετά το πέσιμο της καρό σημαίας και τη λήξη της διαδικασίας, όταν δημιουργήθηκε ένα ακόμη 1-2 της Ferrari με τις Ferrari 488. Αρχικά ήταν ο Davide Rigon στην Ferrari με τον αριθμό 54 που είχε σημειώσει την καλύτερη επίδοση, ομως στον τελευταίο γύρο η άλλη Ferrari με τον αριθμό 83 και οδηγό τον Alessio Rovera κατάφερε να βελτιώσει τόσο, όσο χρειαζόταν για να περάσει εμπρός για 38 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η διαδικάσια της Hyperpole με οκτώ αυτοκίνητα από κάθε κατηγορία όπως προκύπτουν από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων θα ξεκινήσει στις 21:00 το βράδυ της Πέμπτης.
Δες εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα από τις κατατακτήριες δοκιμές. Εδώ μπορείς να βρεις έναn ενδιαφέρον οδηγό παρακολούθησης για τον αγώνα