
Η πιο ενδιαφέρουσα προσθήκη σε μια αγωνιστική κατηγορία του WRC, που έχουμε δει εδώ και καιρό είναι το Renault Clio Rally3. Εκτός από ενδιαφέρουσα είναι και ιστορική, γιατί για πρώτη φορά το Renault Clio γίνεται τετρακίνητο με στόχο να ανταγωνιστεί τον μοναδικό μέχρι τώρα εκπρόσωπο της συγκεκριμένης κατηγορίας, το Ford Fiesta Rally3. Αυτό από μόνο του είναι σημαντικό για την ίδια την γαλλική εταιρεία, αλλά και για πολλούς λάτρεις της που περίμεναν την στιγμή.

Το Clio και η πρόκληση της τετρακίνησης
Το μοντέλο βασίζεται στον κανονισμό που επιτρέπει σε έναν κατασκευαστή να παράγει το ίδιο μοντέλο από την κατηγορία Rally5 έως την Rally3. Με απλά λόγια, ένα αυτοκίνητο Rally3 είναι ένα Rally4 με πρόσθετη μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς για να παρέχει τετρακίνηση. Επομένως, οι τεχνικές ομάδες της Alpine Racing ήταν σε θέση να εκμεταλλευτούν τη δοκιμασμένη δομή και τα εξαρτήματα του Cio Rally4 για να αναπτύξουν το Clio Rally3.

Το Clio Rally5 προορίζεται να είναι προσιτό σε όλους τους οδηγούς και το Clio Rally4 επικεντρώνεται έντονα στις επιδόσεις της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα, το Clio Rally3 είναι το τέλειο εισιτήριο για τον κόσμο της τετρακίνησης. Και τα τρία μοιράζονται πολλές ομοιότητες, συμπεριλαμβανομένων των αμαξωμάτων που βασίζονται στο Clio R.S. Line. Αυτή η νέα έκδοση επωφελήθηκε επίσης από την τεχνογνωσία των τεχνικών ομάδων στο που ασχολούνται με τα ράλι με ιδιαίτερη επιτυχία, έτσι πρόκειται για μια συνεργασία μεταξύ των τεχνικών της Alpine στην Formula 1 και των πολύπειρων μηχανικών της Renault.

Με ισχύ 260 ίππων
Το Clio Rally3 κινείται από τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 4βάλβιδο κινητήρα TCe 1,3 λίτρων, με ισχύ και ροπή αυξημένες στους 260 ίππους και 415 Nm. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αναζήτηση επιδόσεων και αξιοπιστίας χάρη στην εμπειρία των ανθρώπων της Renault. Η αεροδυναμική έχει επωφεληθεί από πολλές συνέργειες εντός του ομίλου Renault. Χάρη στην προνομιακή της σχέση με τις ομάδες λειτουργίας στο Enstone, η Renault Sport μπόρεσε να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία και τους πόρους της Alpine F1 Team για να σχεδιάσει την πίσω πτέρυγα του Clio Rally3, η οποία είναι απλή στην εμφάνιση, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματική.

Πολύμηνη εξέλιξη
Η εξέλιξη του Clio Rally3 ξεκίνησε στις 24 Μαΐου 2022 και ολοκληρώθηκε έξι μήνες αργότερα στην Ισπανία μετά από 22 ημέρες και περισσότερα από 4.500 χιλιόμετρα δοκιμών σε άσφαλτο και χαλίκι με οκτώ οδηγούς και 11 συνοδηγούς που εκπροσωπούσαν ένα ευρύ φάσμα εμπειριών. Το αυτοκίνητο πέτυχε γρήγορα όλους τους στόχους που είχαν τεθεί για αυτό, συμπεριλαμβανομένων των δεικτών αξιοπιστίας και απόδοσης σε αντιπροσωπευτικές διαδρομές και σε ποικίλες συνθήκες, προκειμένου να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για το αγωνιστικό του μέλλον. Όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν στην ομολογκασιόν του Renault Clio Rally3, η οποία αναμένεται μέχρι τον Απρίλιο του 2023, ώστε το αγωνιστικό να περάσει πλέον μέσα στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
