
Εδώ και δεκαετίες, οι αερόσακοι έχουν σώσει δεκάδες χιλιάδες ζωές στους δρόμους. Σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), πάνω από 50.000 ζωές έχουν σωθεί τα τελευταία 30 χρόνια χάρη σε αυτούς. Ωστόσο, οι αναβάτες μοτοσικλετών έχουν μείνει εκτός αυτής της ασπίδας προστασίας. Μέχρι τώρα.
Η ιαπωνική εταιρεία Toyoda Gosei, γνωστή για την εξειδίκευσή της στα συστήματα ασφάλειας αυτοκινήτων, εργάζεται εντατικά πάνω σε έναν νέο τύπο αερόσακου, ειδικά για μοτοσικλέτες. Όπως ανακοινώθηκε, στόχος είναι μια "πρώιμη είσοδος στην αγορά", χωρίς να έχει δοθεί ακόμη σαφές χρονοδιάγραμμα.

Η ανάπτυξη του συστήματος βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, με την εταιρεία να πραγματοποιεί πρόσφατα δοκιμές πρόσκρουσης σε πραγματικές συνθήκες.
Αν και δεν δόθηκε στη δημοσιότητα κάποιο βίντεο, οι διαθέσιμες εικόνες δείχνουν μια μοτοσικλέτα να συγκρούεται με την πλαϊνή πόρτα ενός αυτοκινήτου Honda, και τον αερόσακο να ενεργοποιείται ακαριαία, όπως προβλεπόταν μετά τη σύγκρουση.
Ο σχεδιασμός του συστήματος στοχεύει στην απορρόφηση μέρους της κινητικής ενέργειας, ενισχύοντας σημαντικά την προστασία του αναβάτη. Η πρόκληση, ωστόσο, είναι μεγάλη, καθώς οι μοτοσικλέτες διαθέτουν ελάχιστο χώρο για την ενσωμάτωση τέτοιων συστημάτων, ενώ οι συνθήκες ατυχημάτων είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες των αυτοκινήτων.
Η Toyoda Gosei δήλωσε πως μελετά τα αποτελέσματα των δοκιμών και θα συνεχίσει με προσομοιώσεις και επιπλέον crash tests, με στόχο να ξεπεράσει τις τεχνικές δυσκολίες και να προσφέρει ένα υψηλής απόδοσης σύστημα προστασίας.

Η αναγκαιότητα της καινοτομίας αυτής είναι προφανής: κάθε χρόνο, περίπου 360.000 οδηγοί και επιβάτες σε δίκυκλα και τρίκυκλα χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τις αρχές, οι αναβάτες είναι 28 φορές πιο πιθανό να σκοτωθούν σε τροχαίο από ό,τι οι επιβάτες αυτοκινήτων και 5 φορές πιο πιθανό να τραυματιστούν.
Με αυτά τα δεδομένα, η καινοτομία της Toyoda Gosei έχει τη δυνατότητα να αλλάξει εν δυνάμει τους κανόνες του παιχνιδιού στην ασφάλεια των δικυκλιστών.