Πώς το κορυφαίο ηλεκτρικό Lucid Air βγήκε ταυτόχρονα πρώτο και τελευταίο σε δοκιμή αυτονομίας

Σε μία από τις πιο αξιόπιστες δοκιμές αυτονομίας στον κόσμο που διεξήχθη στη Νορβηγία, το Lucid Air, γνωστό για την κορυφαία αποδοτικότητά του, κατάφερε με έναν περίεργο τρόπο να βγει ταυτόχρονα πρώτο και τελευταίο.

Lucid Air Grand Touring

Ηλεκτρικά οχήματα από όλο το φάσμα της αγοράς συγκεντρώθηκαν για μία από τις πιο αξιόπιστες δοκιμές αυτονομίας στον κόσμο. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε από την Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (NAF) και περιελάμβανε 27 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα, όλα δοκιμασμένα στην ίδια διαδρομή και κάτω από τις ίδιες καιρικές συνθήκες.

Διαβάστε Επίσης

Για πρώτη φορά, συμμετείχε και το Lucid Air Grand Touring, το οποίο σημείωσε την υψηλότερη πραγματική αυτονομία: 828,6 χλμ με μία μόνο φόρτιση.

Lucid Air GT

Ωστόσο, παρά τη νίκη του, το αμερικανικό μοντέλο παρουσίασε τη μεγαλύτερη απόκλιση απ' όλα, σε ότι αφορά την εργοστασιακή τιμή WLTP, που είναι 960 χλμ. Η διαφορά των 131 χλμ. αντιστοιχεί σε 13,7% λιγότερη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες.

Το Lucid Air διαθέτει τεράστια μπαταρία 118 kWh και είναι γνωστό για την εντυπωσιακή αποδοτικότητά του. Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με ζάντες 19 ιντσών, τις πιο οικονομικές σε κατανάλωση, όπως και στις επίσημες μετρήσεις EPA.

Ποια μοντέλα ξεπέρασαν την εργοστασιακή τιμή

Αντίθετα, αρκετά άλλα μοντέλα ξεπέρασαν την επίσημη WLTP αυτονομία τους. Κορυφαίο παράδειγμα, το Tesla Model Y, που διένυσε 652 χλμ., δηλαδή 11,3% περισσότερο από την επίσημη τιμή. Το Model 3 έφτασε τα 721 χλμ., τιμή που αποτελεί τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της δοκιμής, ξεπερνώντας επίσης την εργοστασιακή τιμή.

Tesla Model 3 Performance Highland 2024

Αξιοσημείωτες υπερβάσεις πέτυχαν επίσης τα: Zeekr 7X, BYD Tang, Peugeot e-5008, VW ID.7 GTX Tourer, Polestar 4, BMW iX και Porsche Macan EV, μεταξύ άλλων. Το Skoda Elroq σταμάτησε μόλις 2 χλμ. πριν την επίσημη τιμή των 424 χλμ.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε ποικίλη διαδρομή, με υψομετρικές διαφορές έως και 1.000 μέτρα και εξωτερική θερμοκρασία 7°C έως 17°C, που επηρεάζει σημαντικά την αυτονομία. Οι δοκιμαστές οδήγησαν μέχρι εξάντλησης της μπαταρίας, χωρίς επιστημονική ακρίβεια αλλά με ρεαλιστικές συνθήκες.

Όπως σημειώνει η NAF, οι δοκιμές WLTP γίνονται σε σταθερό περιβάλλον με θερμοκρασία 23°C και χωρίς χρήση θέρμανσης ή κλιματισμού, γεγονός που εξηγεί εν μέρει τις αποκλίσεις.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network