Πήραμε μια Royal Enfield HNTR 350 και την κάναμε Ohlins edition

Πώς είναι η συμβίωση με το ινδικό neo-retro μοντέλο για δεκαοκτώ μήνες, δηλαδή για σχεδόν 20.000 χλμ., με κάποιες μικρές βελτιώσεις.

Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350
Royal Enfied HNTR 350

Ήταν τέλος του 2022 όταν βρέθηκα για πρώτη φορά στη σέλα μιας HNTR 350, στην παρουσίαση που έκανε η Muvus, η αντιπροσωπεία της Royal Endield στην Ελλάδα, για τους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου.

Στη σύντομη γνωριμία τότε οι εντυπώσεις όλων ήταν πολύ καλές καθώς χωρίς πολλά πολλά το αερόψυκτο 350άρι είχε μια εξαίρετη συμπεριφορά στους γεμάτο στροφές δρόμους γύρω από το Λαύριο, όπου έγινε και η παρουσίαση.

Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Μερικούς μήνες αργότερα η Muvus μου παραχώρησε ένα HNTR του κουτιού για μια δοκιμής μεγάλης διάρκειας έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στη μοτοσυκλέτα της, καθώς η ινδική εταιρία παίρνει πολύ σοβαρά τον "όρο" αξιοπιστία.

Διαβάστε Επίσης

Η αλήθεια είναι ότι μελετώντας προσεκτικά τις μοτοσυκλέτες της Royal Enfiled δεν μπορείς να εστιάσεις ότι πρόκειται για δίτροχα που δεν έχουν τσιγκουνευτεί το μέταλλο.

Royal Enfied HNTR 350

Πριν από την παράδοση της μοτοσυκλέτας είχα φροντίσει για ένα ζευγάρι Pirelli Diablo Rosso Sport καθώς τα ελαστικά (της CEAT) που φορά από το εργοστάσιο δεν μπορούν να τα καταφέρουν επιτυχώς στην γλιστερή ελληνική άσφαλτο.

Royal Enfied HNTR 350

Και μετά άρχισε το αργό βασανιστικό μαρτύριο του στρωσίματος καθώς η παραλαβή έτυχε να συμπέσει με καύσωνα, οπότε περίμενα να βραδιάσει για να δροσίσει και μετά νυχτιάτικα έπαιρνα τους δρόμους καθώς ο κινητήρας ήθελε απαραίτητα δροσερό αέρα, αερόψυκτος γαρ.

Royal Enfied HNTR 350

Παράλληλα στρώθηκαν και τα φρένα, που προέρχονται από το ινδικό παρακλάδι της Brembo (και γι αυτό αναγράφουν BYBRE) που όμως δεν είναι μόνο κατ’ εικόνα αλλά έχουν και εξαιρετική απόδοση σαν τα ιταλικά ξαδέλφια τους.

Royal Enfied HNTR 350

Δυνατά και με αίσθηση -μόνη ένσταση η μανέτα που δεν έχει ρύθμιση- βοηθούν να φρενάρεις με ακρίβεια καθώς το ABS αναλαμβάνει να σε σώσει εάν το παρακάνεις στις δύσκολες καταστάσεις.

Η ζωή τους κράτησε έως τις 15.000 χλμ. (εξαρτάται πάντα ο τρόπος που χρησιμοποιείς τα φρένα- προσωπικά χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά το εμπρός) χωρίς να χάσουν καθόλου από τη δύναμή τους για να αντικατασταθούν από ένα ζευγάρι τακάκια της Brembo από τη χρυσή σειρά, που έκανε το φρενάρισμα ακόμα πιο αποτελεσματικό.

Royal Enfied HNTR 350

Μέσα σε αυτούς 18 μήνες έκανε πολλές βόλτες και ταξίδια, με πιο μακρινό αυτό της Τουρκίας, που έφτασε μέσω αυτοκινητόδρομων στην Αδριανούπολη, για να επιστρέψει από τα βουνά μέσω Βουλγαρίας, όπου εκεί βρέθηκε στο στοιχείο του.

Royal Enfied HNTR 350

Με μόλις 20 ίππους δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους και η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά το κάνουν πολύ ευχάριστο στα στροφιλίκια. Όπως και στις χαλαρές βόλτες, ο υπο-τετράγωνων διαστάσεων κινητήρας αποδίδει χαμηλά και πρέπει να μάθεις να εκμεταλλεύεσαι -αλλά και να απολαμβάνεις- τη ροπή του στις χαμηλές στροφές.

Royal Enfied HNTR 350

Η μοναδική αλλαγή, πέρα από τα ελαστικά, ήταν η αντικατάσταση της σέλας, με μία άλλη από τα αξεσουάρ της Royal Enfield για το ΗΝΤR 350, που ήταν πιο σκληρή και με διαφορετικό- ίσιο- σχήμα.

Πριν την ολοκλήρωση της μακρόχρονης αυτής δοκιμής αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αναρτήσεων. Και ναι μεν εμπρός στο πιρούνι προστέθηκε αποστάτης 10 χιλ. ώστε τα ελατήρια να αποκτήσουν την απαραίτητη σκληρότητα μέσω προφόρτισης, πίσω επιλέχτηκε η κορυφαία λύση που ακούει στο όνομα Ohlins.

Royal Enfied HNTR 350

Καθώς όμως η σουηδική εταιρία δεν διαθέτει αμορτισέρ για το συγκεκριμένο μοντέλο έπρεπε να κατασκευαστούν από το μηδέν. Κάτι όμως που έχει ξανακάνει ο X. Τασούλης, ο αντιπρόσωπος της Ohlins στην Ελλάδα, με άλλα μοντέλα που και γι’ αυτά δεν υπήρχαν αμορτισέρ.

Με την κατάλληλη τεχνογνωσία κατασκευάστηκαν δύο αμορτισέρ -ο Χ. Τασούλης είναι από τους ελάχιστους dealer παγκοσμίως που έχει την άδεια της Ohlins για κάτι τέτοιο- και τοποθετήθηκαν στο HNTR.

Royal Enfied HNTR 350

Και σαφώς χρησιμοποιήθηκαν μαλακότερα ελατήρια σε σχέση με τα εργοστασιακά και το αποτέλεσμα ήταν μια μοτοσυκλέτα και που είχε ακόμα καλύτερη οδηγική συμπεριφορά αλλά δεν φοβόταν πλέον να τα βάλει με τις λακκούβες στους ελληνικούς δρόμους. Μάλιστα κομμάτι των δοκιμών έγινε και σε χωματόδρομο όπου το HNTR δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα.

Royal Enfied HNTR 350

Τέλος, προσωπική αισθητική παρέμβαση ήταν το τιμόνι και μια αντίστοιχη δαγκάνα της Brembo να βαφτούν στο κίτρινο-κροκί χρώμα της Ohlins ώστε να κάνουν ένα ωραίο συνδυασμό αλλά και να δηλώνουν ότι πρόκειται μια ξεχωριστή έκδοση: Ohlins edition.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network