
Τα δώρα της Porsche στον… εαυτό της είναι συνήθως απολαυστικά, αλλά με το Porsche Mission X που είναι ένα concept για να γιορτάσει τα 75 χρόνια της, μάλλον έχει ξεπεράσει και τον ίδιο της τον εαυτό. Πρόκειται για μια μελέτη περισσότερο ακόμη και από concept. Δηλαδή δεν έχει φτιαχτεί αλλά έχει σχεδιαστεί για να συνδυάσει τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά που μπορεί να βρει κανείς στην εποχή μας και να τα μετατρέψει σε επιδόσεις και ρεκόρ.
Παρουσιάστηκε στις 8 Ιουνίου γιατί στις 8 Ιουνίου του 1948 η Porsche 356 Roadster πήρε τη σχετική άδεια να κυκλοφορήσει στον δρόμο και να ξεκινήσει αυτή την μαγευτική ιστορία.

"Το Porsche Mission X είναι ένας τεχνολογικός φάρος για το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος. Παίρνει τη σκυτάλη από τα εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα των προηγούμενων δεκαετιών: όπως η 959, η Carrera GT και η 918 Spyder πιο πρόσφατα, η Mission X δίνει κρίσιμη ώθηση για την εξέλιξη και την ανάπτυξη των μελλοντικών οχημάτων", λέει ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche. "Το τολμηρά όνειρα και τα dream cars είναι για εμάς οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος: Η Porsche παρέμεινε Porsche μόνο με το να αλλάζει συνεχώς".

Με κλασικά στοιχεία
Εμφανισιακά μοιάζει με ένα αριστούργημα, καθώς συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία της αυτοκίνησης με νεωτερικές επιλογές που εξυπηρετούν την απόδοση και δεν μπορούν να αποφευχθούν. Οι πόρτες που βρίσκουν την έμπνευσή τους στην θρυλική Porsche 917 Le Mans και οι γραμμές θυμίζουν μια εξελιγμένη Porsche GT που έχει κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να προσαρμοστεί στην μόδα της εποχής.

Με μήκος περίπου 4,5 μέτρα και πλάτος δύο μέτρα, το Porsche Mission X είναι ένα σχετικά συμπαγές hypercar. To μεταξόνιο είναι στα 2,73 μέτρα, έχει τις διαστάσεις της Carrera GT και της 918 Spyder. Για λόγους αεροδυναμικής, το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει ελαστικά μικτού μεγέθους, με τροχούς 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω.
Το Mission X αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα των επιδόσεων και της σύγχρονης πολυτέλειας. Το χαμηλό αμάξωμα, το οποίο έχει ύψος μικρότερο από 1,2 μέτρα, είναι φινιρισμένο σε Rocket Metallic - ένα χρώμα ειδικά σχεδιασμένο για το concept.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η Porsche δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα χαρακτηριστικά για το αυτοκίνητο. Έχει δώσει όμως το γενικότερο πλαίσιο στο οποίο θέλει αυτά να κυμαίνονται. Δηλαδή αναλογία βάρους ανά ίππο στην μονάδα, κάθετη δύναμη που θα είναι στα επίπεδα της εντυπωσιακής νέας Porsche 911 GT3 RS, καθώς επίσης τεχνολογία 900V για φόρτιση και διαχείριση ενέργειας που ακόμη είναι στη σφαίρα της φαντασίας.

Τουτέστιν, το Porsche Mission X υπολογίζεται να διαθέτει βάρος επιπέδου Porsche 911, δηλαδή 1.500 κιλά και ανάλογη να είναι και η ιπποδύναμή της ώστε να μπορεί να επιτευχθεί το 1:1. Από εκεί και πέρα η κάθετη δύναμη των 860 κιλών που καταφέρνει να επιτύχει η Porsche 911 εδώ πιθανώς θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, ενώ η τεχνολογία 900V θα σημαίνει πως το Porsche Mission X θα φορτίζει δύο φορές ταχύτερα από την Porsche Taycan.

Εξίσου εντυπωσιακό και πρωτοποριακό στοιχείο είναι η μπαταρία που είναι τοποθετημένη πίσω από τα καθίσματα και έχει το σχήμα ενός μπλοκ, αντί για την παραδοσιακή πλάκα που έχουμε συνηθίσει να τοποθετείται κάτω από τα καθίσματα.

Το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Nubrugring
O άλλος στόχος της Porsche για το Mission X είναι το ρεκόρ στο Norsdschleife. Η μελέτη περιλαμβάνει όλα αυτά να καταλήγουν στο ότι το αυτοκίνητο θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου στο Nurburgring που όσο και αν περνάνε τα χρόνια εξακολουθεί και αποτελεί σημείο αναφοράς. Με βάση αυτό λοιπόν, καλά όλα περί ονείρων και dream cars αλλά το Ringmaster είναι κάτι που η ίδια η Porsche έχει αποδείξει πως την ενδιαφέρει. Και αυτό από μόνο του αφήνει μια χαραμάδα αισιοδοξίας για το οτι μελλοντικά και ίσως όχι πολύ μελλοντικά, δούμε αυτό το κομψοτέχνημα αυτοκίνησης να περνάει στην παραγωγή.