Porsche Vision 357: η εορταστική 356 της νέας γενιάς

H Porsche άφησε τον εαυτό της ελεύθερο από κανονισμούς και εμπορικές προσταγές και δημιούργησε την Vision 357 ως μια ωδή στην πρώτη Porsche 356

Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept
Porsche Vision 357 Concept

75 χρόνια πριν, τον Ιούνιο του 1948 το όνειρο του Ferry Porsche έγινε πραγματικότητα και το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το brand του ονόματός του, ήταν η Porsche 356. Το δώρο της Porsche στον εαυτό της για τα γενέθλια αυτά, είναι η Porsche Vision 357 Concept, ένα αυτοκίνητο που μας δείχνει πως θα ήταν η 356 αν αυτή η μεγαλειώδης πορείας της πρώτης και πιο χαρακτηριστικής σπορ φίρμας αυτοκινήτων ξεκινούσε σήμερα. Επίσης είναι ένα δείγμα ή για να είμαστε πιο συνεπείς με τα όσα λένε από την Porsche, περιλαμβάνει κάποια στοιχεία που μπορούν να θεωρηθούν δείγμα για το τι μπορεί να κάνει η εταιρεία στο μέλλον. 

Porsche Vision 357 Concept

Κατά βάση η επετειακή Porsche Vision 357 Concept είναι μια επίδειξη των δυνατοτήτων του τμήματος Style Porsche για το τι μπορούν να σχεδιάσουν, όταν οι σχεδιαστές του αφεθούν ελεύθεροι από περιορισμούς που επιβάλλουν οι νομοθεσίες για την παραγωγή και οι εμπορικές βλέψεις της εταιρείας. 

Σχεδιαστική επίδειξη

Το concept έχει φινίρισμα σε μεταλλικό γκρι χρώμα, το οποίο συνδυάζεται με Ice Grey Metallic στο μπροστινό μέρος για να υπάρχει η αναφορά της δημοφιλούς διχρωμίας του της δεκαετίας του 1950. Οι τροχοί 20 ιντσών διαθέτουν καλύμματα από ανθρακονήματα και αποτελούν αεροδυναμικά βοηθήματα. Άλλα αεροδυναμικά στοιχεία περιλαμβάνουν κρυφές χειρολαβές θυρών κάτω από τα παράθυρα, πίσω φώτα που κρύβονται στο πίσω μέρος τους αυτοκινήτου. 

Porsche Vision 357 Concept

Τα φωτιστικά σώματα για παράδειγμα είναι μεταξύ αυτών που στην Porsche θεωρούν πως μελλοντικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάπου. Δεν είναι φανάρια όπως τα έχεις συνηθίσει. Είναι μικρές τρύπες στο αμάξωμα, πίσω από τις οποίες προφανώς κρύβονται λαμπερά LED για να φωτίζουν. Εμπρός είναι στρογγυλά γιατί είναι Porsche φυσικά και έτσι ήταν και η 356 του 1948, είναι όμως χωρισμένα στα τέσσερα για τις απαραίτητες διαφοροποιήσεις σε φώτα ημέρας ή αλλαγής πορείας. 

Porsche Vision 357 Concept

Ένα άλλο σημείο αναφοράς στην 356 είναι κλιπς γρήγορης απελευθέρωσης του καπό εμπρός. Τότε ήταν δερμάτινα λουριά που συγκρατούσαν το καπό και τώρα έχουν μετατραπεί σε high end σχεδιαστικά τμήματα του αυτοκινήτου που ούτε καν επηρεάζουν την αεροδυναμική του απόδοση. Αυτή βεβαίως χαλάει αρκετά με το πίσω μέρος έτσι όπως είναι σχεδιασμένο, αλλά αυτό είναι και η μεγαλύτερη ωδή στην 356, καθώς οτιδήποτε διαφορετικό θα παρέπεμπε φυσικά στην 911. 

Porsche Vision 357 Concept

Με βάση την cayman GT4

Κάτω από όλα αυτά θα βρει κανείς το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης της 718 Cayman GT4 RS, συμπεριλαμβανομένου του υπέροχου εξακύλινδρου κινητήρα 4,0 λίτρων και 493 ίππων. Με δεδομένο πως έχουμε δει και άλλα εορταστικά concepts της Porsche, να έχουν κυκλοφορήσει σε πολύ περιορισμένη παραγωγή, σκέφτεσαι αυτομάτως πως υπάρχει ελπίδα να δούμε και αυτό κάποια στιγμή. Ο επικεφαλής σχεδιαστής της Porsche, Michael Mauer, εξήγησε επ' αυτού πως, "Είχαμε μεγάλη ελευθερία, αλλά οι αναλογίες είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Όταν κάνουμε concepts έχουν μια αρκετά ρεαλιστική βάση, δεν τα κάνουμε απλά για να κάνουμε κάτι. Οπότε ναι, θα ήταν εφικτό". Τι λες; Ενδιαφέρον. 

Porsche Vision 357 Concept

Ο Mauer λέει ότι ένα άλλο μέρος της δημιουργικής διαδικασίας του Vision 357 ήταν να οραματιστεί το είδος του αυτοκινήτου που θα άρεσε στη Ferry Porsche. Ο Ferry, φυσικά, ήταν ο άνθρωπος πίσω από την αρχική 356, και πιστώνεται με την ενεργοποίηση της Porsche όπως την ξέρουμε σημερα. Όχι ότι πριν από εκείνον δεν υπήρχε κάτι εξίσου ενδιαφέρον και σπουδαίο. Ο πατέρας του, Ferdinand Porsche, ο πρεσβύτερος ήταν ένας από τους μεγαλύτερους μηχανικούς αυτοκινήτων όλων των εποχών. Πιστοποιείται αυτό με τον καταλυτικό ρόλο που έχει παίξει σε αυτοκίνητα όπως τα Auto Union ή ασφαλώς, "Σκαραβαίος". Ο Ferdinand Porsche ωστόσο έχει διάφορες κηλίδες στην πορεία αυτή και ο Ferry πιστώνεται με το γεγονός πως μεταπολεμικά τις καθάρισε, εν πολλοίς, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με την αυτοκίνηση. 

Porsche Vision 357 Concept

Αρχικά, η εταιρεία επισκεύαζε αυτοκίνητα και κατασκεύαζε αντλίες νερού και τόρνους. Στη συνέχεια, η Ferry έκανε μια συμφωνία με τον πρώην ποδοσφαιριστή της Juventus που έγινε οδηγός αγώνων και επιχειρηματίας Piero Dusio, για την κατασκευή του μονοθέσιου Porsche Type 360 Cisitalia. Πανέμορφο και προηγμένο, αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που φορούσε το σήμα της Porsche, αλλά το έργο σταμάτησε.

Porsche Vision 357 Concept

Εξακολουθώντας να μην μπορεί να επιστρέψει στη Στουτγάρδη, ο Ferry εγκαταστάθηκε στο Γκμουντ της Αυστρίας και άρχισε να εργάζεται πάνω σε αυτό που θα γινόταν η 356. Υπήρξε και η 356/1, η οποία θεωρείται από ορισμένους ως εξαίρεση επειδή ο αερόψυκτος, μπόξερ 1,1 λίτρων κινητήρας της ήταν στη μέση και όχι στο πίσω μέρος, όπως στην 356. Αλλά το σχήμα ήταν αυτό, η πιο αναγνωρίσιμη από τα σχέδια του Erwin Komenda, ο οποίος είχε ενταχθεί στο νεοσύστατο γραφείο σχεδιασμού του Ferdinand το 1931. Ο Komenda ήταν ο άνθρωπος που σχεδίασε το Beetle και είχε ήδη σκεφτεί την 356 από το 1946.

Porsche Vision 357 Concept

H Porsche Vision 357 Concept παρουσιάζεται ήδη στο Συνέδριο της VW, Drive στο Βερολίνο, όπου θα εκτίθεται από τις 27 Ιανουαρίου μέχρι και τα μέσα Φεβρουαρίου. Η Porsche σχεδιάζει να το παρουσιάσει και σε άλλα event μελλοντικά. 

Porsche Vision 357 Concept

Best of Network