Η Kia ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του ολοκαίνουργιου Kia EV4 στο εργοστάσιό της στη Ζίλινα της Σλοβακίας. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκό έδαφος, σηματοδοτώντας μια σημαντική καμπή στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της.

Το Kia EV4 είναι ένα πεντάθυρο hatchback, σχεδιασμένο αποκλειστικά για την Ευρώπη και βασισμένο στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group.
Θα προσφέρεται με δύο εκδόσεις μπαταρίας – 58,3 kWh και 81,4 kWh – με αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως τα 630 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Παράλληλα, ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες όπως Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G), διευρύνοντας τις δυνατότητες χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας.
Η αισθητική του ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία "Opposites United" της Kia, με αιχμηρές γραμμές και δυναμική παρουσία, ενώ διαθέτει ελαφρύ αλουμινένιο καπό και πέντε διαφορετικές επιλογές εξωτερικών χρωμάτων.
Σύμφωνα με τον Marc Hedrich, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kia Europe: "Η έναρξη παραγωγής του EV4 είναι ένα τεράστιο ορόσημο. Δείχνει τις τεχνικές δυνατότητες και την ευελιξία των ευρωπαϊκών μας εγκαταστάσεων. Από τις 20 Αυγούστου η Σλοβακία παράγει πλέον αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίπλα σε υβριδικά και θερμικά μοντέλα".

Το εργοστάσιο της Kia στη Ζίλινα, που λειτουργεί από το 2004, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα της μάρκας παγκοσμίως. Απασχολεί περίπου 3.700 εργαζόμενους και υποστηρίζεται από περισσότερα από 600 ρομπότ, έχοντας ετήσια δυναμικότητα 350.000 οχημάτων. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει πάνω από πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα, που εξάγονται σε 83 χώρες και αντιστοιχούν περίπου στο 11% της παγκόσμιας παραγωγής της Kia.
Για να υποστηρίξει την κατασκευή του EV4, η εταιρεία επένδυσε 108 εκατ. ευρώ στην αναβάθμιση της γραμμής παραγωγής, εισάγοντας μεταξύ άλλων και νέο σύστημα μεταφοράς μπαταριών στο τμήμα συναρμολόγησης. Παράλληλα, η Kia έχει ενσωματώσει και μέτρα βιωσιμότητας: το εργοστάσιο λειτουργεί αποκλειστικά με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, ενώ έχει μειώσει την κατανάλωση νερού κατά 28% και τις εκπομπές CO₂ κατά 13% σε σχέση με το 2014.

Σημαντικό είναι επίσης ότι το hatchback EV4 θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στη Σλοβακία, ενώ η σεντάν εκδοχή του – το EV4 Fastback – θα παράγεται στη Νότια Κορέα, στο εργοστάσιο Autoland Gwangmyeong EVO.