
Θυμάστε πέρυσι το καλοκαίρι την είδηση-βόμβα της επένδυσης 5 δισ. ευρώ του ομίλου VW σε κοινοπραξία με την αμερικανική startup Rivian; Σκοπός της επένδυσης αυτής, ήταν η ανάπτυξη μιας νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής που θα χρησιμοποιηθεί από μελλοντικά μοντέλα και των δύο κατασκευαστών.
Με την επόμενη γενιά του VW Golf να απέχει μόλις λίγα χρόνια, η υποψία που έρχεται να επιβεβαιωθεί, είναι ότι το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί την καινοτόμο αρχιτεκτονική λογισμικού που αναπτύσσεται από κοινού με την Rivian.

Το νέο Golf αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2029 και, όπως πάντα, θα είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για την εταιρεία, με τη διαφορά πως πλέον θα προσφέρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό όχημα και θα πωλείται παράλληλα με την τρέχουσα γενιά Mk8 του δημοφιλούς hatchback.
Μείωση των μονάδων ελέγχου
Η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να συνενώσει τα πολύπλοκα τρέχοντα συστήματα της VW, μειώνοντας δραστικά τον αριθμό των μονάδων ελέγχου που απαιτούνται. Επιπλέον, θα χρησιμοποιεί μια αρχιτεκτονική ζωνών, παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στην γερμανική εταιρεία.
Το πρώτο μοντέλο της VW που θα χρησιμοποιήσει τη νέα αρχιτεκτονική θα είναι το ηλεκτρικό ID.1, ενώ το Golf Mk9 θα ακολουθήσει, πιθανώς με την ονομασία ID. Golf. Σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της VW, Kai Grunitz, η επιλογή του ID.1 ως σημείου εκκίνησης "μειώνει τον κίνδυνο για το Golf", καθώς το βασικό EV της εταιρείας θα διαθέτει λιγότερες λειτουργίες, επιτρέποντας στην VW να διορθώσει τυχόν προβλήματα πριν το λανσάρισμα του Golf.

Αρχιτεκτονική ζωνών
Η δυνατότητα αναβάθμισης μέσω διαδικτύου (over-the-air) θα αποτελέσει ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της νέας αρχιτεκτονικής. "Το πλεονέκτημα της αρχιτεκτονικής ζωνών είναι ότι μπορώ να ενσωματώσω μία, δύο ή τρεις ζώνες σε ένα μοντέλο", δηλώνει ο Grunitz.
"Τα πιο προσιτά μοντέλα θα χρειάζονται μόνο μία ζώνη, ενώ ένα πολυτελές όχημα μπορεί να χρειάζεται τρεις ή τέσσερις, ανάλογα με τις λειτουργίες. Για το ID.1, θα χρησιμοποιήσω ένα SoC (σ.σ. κέντρο λειτουργιών ασφαλείας) με χαμηλότερο κόστος και πολυπλοκότητα, αλλά αν χρησιμοποιήσω την ίδια αρχιτεκτονική για το Golf, θα χρησιμοποιήσω ένα διαφορετικό SoC που θα έχει μεγαλύτερο κόστος, αλλά θα προσφέρει επιπλέον λειτουργίες. Παρόλα αυτά, το λογισμικό θα παραμείνει το ίδιο".
Το επόμενο VW Golf θα βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα SSP της εταιρείας με αρχιτεκτονική 800V, ενώ θα χρησιμοποιεί και έναν νέο σχεδιασμό μπαταρίας (cell-to-pack). Η παραγωγή του νέου Golf θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ, ενώ η παραγωγή του τρέχοντος Golf Mk8 θα μεταφερθεί στο Μεξικό.