
Η VW φαίνεται πως ετοιμάζει ένα ακόμα πιο "καυτό" ηλεκτρικό hatchback, επεκτείνοντας τη γκάμα των σπορ εκδόσεων του ID.3. Μετά την κυκλοφορία του ID.3 GTX, η γερμανική εταιρεία φέρεται να δουλεύει πάνω στην ηλεκτρική εκδοχή του εμβληματικού GTI, η οποία θα λανσαριστεί με αρκετές αναβαθμίσεις σε σχέση με την υπάρχουσα GTX έκδοση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Auto Motor und Sport, το ID.3 GTI θα διαθέτει ισχύ 335 ίππων, μόλις 13 περισσότερους από το GTX, αλλά οι σημαντικές διαφορές θα εντοπίζονται αλλού: στη συμπεριφορά, την ανάρτηση, την ακρίβεια του τιμονιού και τη συνολική οδηγική εμπειρία.

Οι μηχανικοί της VW φέρονται να εργάζονται πάνω σε μια πιο δυναμική, εμπνευσμένη από GTI, εκδοχή, ώστε να προσδώσουν στο ηλεκτρικό hatchback τον σπορ χαρακτήρα που περιμένει το κοινό.
Με κίνηση πίσω
Αν και παραδοσιακά τα μοντέλα GTI της VW ήταν προσθιοκίνητα και εξοπλισμένα με τούρμπο κινητήρες βενζίνης, το νέο ID.3 GTI θα είναι πισωκίνητο, ακολουθώντας τη διάταξη του ID.3 GTX.
Όπως και η Porsche με τα ηλεκτρικά "Turbo", έτσι και η VW χρησιμοποιεί το εμβληματικό σήμα GTI για να αναδείξει τον σπορ χαρακτήρα, ακόμη κι αν δεν υπάρχει πλέον κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό GTI δεν αποτελούσε μέρος του αρχικού σχεδιασμού. Ωστόσο, με την καθυστέρηση της ένατης γενιάς του Golf, που θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και αναμένεται πλέον προς το τέλος της δεκαετίας, η VW αποφάσισε να επιμηκύνει τη ζωή του ID.3 μέσω ενός δεύτερου facelift που αναμένεται το 2026 και συμπίπτει χρονικά με την άφιξη της έκδοσης GTI.
Το μέλλον της σπορ ηλεκτροκίνησης
Το επικείμενο facelift του ID.3 λέγεται ότι θα φέρει αλλαγές τόσο στην αισθητική όσο και στην τεχνολογία του μοντέλου, ευθυγραμμίζοντάς το περισσότερο με το νέο ID.2.

Υπενθυμίζεται ότι η VW έχει ήδη παρουσιάσει το ID. GTI concept, που δείχνει τη σχεδιαστική κατεύθυνση των μελλοντικών ηλεκτρικών GTI. Ωστόσο, φαίνεται πως η παραγωγή του ID.3 GTI θα προηγηθεί χρονικά του μικρότερου ID.2 GTI, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά με υψηλότερη τιμή από την βασική έκδοση των 25.000 ευρώ.
Εκείνο που ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί, είναι αν το σήμα GTX θα αντικατασταθεί μακροπρόθεσμα από το GTI για τα ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, ή αν τα δύο θα συνυπάρχουν, με το GTX ως πιο προσιτή εναλλακτική.
Έρχεται και GTI R;

Οι φήμες θέλουν τη VW να εξετάζει σοβαρά και την πιθανότητα να λανσάρει στο μέλλον ένα ηλεκτρικό μοντέλο με το σήμα R, για ακόμα πιο ακραίες επιδόσεις.
Εάν η εταιρεία τελικά υιοθετήσει ένα νέο λογότυπο GTI, στο οποίο το "I” θα αντικατασταθεί από έναν κεραυνό, τότε τίποτα δεν αποκλείει την είσοδο ενός ID.3 R σε μερικά χρόνια από σήμερα.