
Η Nio ξεκίνησε τις πωλήσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Nio ET9, του ακριβότερου αυτοκινήτου της, καθώς επιδιώκει να διπλασιάσει τις παραδόσεις το 2025 και τελικά να γίνει κερδοφόρα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία με ιστορία μόλις 10 ετών λάνσαρε επίσημα το ET9, την ηλεκτρική μπερλίνα και ναυαρχίδα της φίρμας στην ετήσια εκδήλωση για τους πελάτες της στις στην Γκουανγκζού.

Με τιμή από 788.000 γιουάν (97.000 ευρώ) ή 660.000 γιουάν (87.000 ευρώ) αν ο ιδιοκτήτης επιλέξει να νοικιάσει την μπαταρία, το τετραθέσιο executive αυτοκίνητο πρόκειται να αναμετρηθεί με τη σειρά Panamera της Porsche AG και την πολυτελή σειρά S του ομίλου Mercedes-Benz.
Το ET9 θα μπορεί να διανύσει 650 χιλιόμετρα με μία φόρτιση με μια μπαταρία 100 KWh και το σύστημα φόρτισης υψηλής τάσης θα παρέχει 225 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά.

Θα είναι επίσης εξοπλισμένο με το έξυπνο σύστημα οδήγησης της Nio που τροφοδοτείται από τσιπ που αναπτύχθηκαν εσωτερικά, 35 ηχεία και χαρακτηριστικά όπως εκτεταμένο χώρο για τα πόδια. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν ήδη από τον Μάρτιο.
Έρχεται το ηλεκτρικό των 13.000 ευρώ
Παράλληλα η Nio παρουσίασε επίσης μια δεύτερη υπο-μάρκα, το Firefly, που απευθύνεται σε πιο μικρά πορτοφόλια. Το μοναδικό της μοντέλο στην Κίνα, που είναι εγκατεστημένο με εννέα αερόσακους, θα αναμετρηθεί π.χ. με το Mini ή το Smart, με τιμή προπώλησης που ξεκινά από 148.800 γουάν (19.500 ευρώ) -επίσης να ένας αντίπαλος για το BYD Dolphin σε επίπεδο τιμής τουλάχιστον.
How does the ET9's flagship comfort experience exceed first-class cabins? A sublime space that elevates ET9 into a comfortable, effortless, and exclusive mobile office and lounge.#ET9 #NIO #BlueSkyComing pic.twitter.com/uO2PS13FTw
— NIO (@NIOGlobal) December 30, 2024
Η τιμή του οχήματος θα μπορούσε να είναι κάτω από 100.000 γιουάν (13.000 ευρώ), εάν ο πελάτης επιλέξει να νοικιάσει την μπαταρία, δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος William Li, 50 ετών, σε ενημέρωση των media.
"Το Firefly μπορεί να εξυπηρετήσει μια ευρύτερη ομάδα με τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες της Nio", δήλωσε ο Li, παρουσιάζοντας παράλληλα τη μάρκα. "Είμαστε έτοιμοι να φέρουμε τα καλύτερα μίνι αυτοκίνητα στους παγκόσμιους πελάτες".
Η εταιρεία σχεδίασε αρχικά το Firefly για να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε τον Οκτώβριο δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη.
Why is ET9 redefining the future of executive flagship design? Watch the video to uncover the groundbreaking innovations that set it apart.#ET9 #NIO #BlueSkyComing #LandjetDesign pic.twitter.com/V41BnCKDCe
— NIO (@NIOGlobal) December 27, 2024
Ο Li δήλωσε ότι οι δασμοί θα έχουν "σίγουρα" αντίκτυπο στο Firefly. "Αν δεν υπήρχαν δασμοί, σίγουρα θα είχε περισσότερες πιθανότητες στην αγορά".
Το Firefly ακολουθεί το λανσάρισμα της μάρκας Onvo νωρίτερα φέτος. Το πρώτο μοντέλο της μάρκας ανταγωνίζεται άμεσα το σπορ όχημα γενικής χρήσης Model Y της Tesla.
ET9, A New Era for executive flagship: Unparalleled comfort, technological breakthroughs and timeless elegance come together in a Flagship Space inspired by the Sky and the Earth, offering exceptional experiences like First-Class air travel. #ET9 #NIO #BlueSkyComing pic.twitter.com/8cBLA3slHp
— NIO (@NIOGlobal) December 24, 2024
Σε μια εκδήλωση για τα μέσα ενημέρωσης στη Σαγκάη, ο Li δήλωσε ότι είναι αποφασισμένος να διπλασιάσει τις ετήσιες πωλήσεις το επόμενο έτος σε τουλάχιστον 440.000. Εκτός από μια μέτρια αύξηση των αποστολών των κύριων εμπορικών σημάτων της Nio, η Onvo αναμένεται να φτάσει σε μέσες μηνιαίες πωλήσεις 20.000, ενώ η Firefly θα πρέπει να προσθέσει "αρκετές χιλιάδες" παραδόσεις ανά μήνα, δήλωσε ο Li.
Η Nio, που κάποτε θεωρούνταν ένα από τα πιο λαμπρά ανερχόμενα αστέρια στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, έχει μείνει πίσω από τους στόχους πωλήσεων και συνεχίζει να καταγράφει ζημίες. Οι μετοχές της που διαπραγματεύονται στις ΗΠΑ έχουν υποχωρήσει περίπου 50% φέτος, περισσότερο από τις αντίστοιχες της Xpeng Inc. και της Li Auto Inc.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει την έδρα της στη Σαγκάη, παρουσιάζει συνήθως τα σημαντικότερα προϊόντα της και περιγράφει τη στρατηγική της στην "Ημέρα Nio" - μια συγκέντρωση στο τέλος του έτους για εταιρικούς εταίρους, πελάτες και μέσα ενημέρωσης. Για την πρώτη της εκδήλωση το 2017, η εταιρεία πλήρωσε τις πτήσεις και τα πολυτελή ξενοδοχεία για όλους όσοι παρήγγειλαν ένα όχημα κατά το έτος πριν από την έναρξη της παραγωγής. Ο Αμερικανός τραγουδιστής Bruno Mars ήταν ο επικεφαλής της εκδήλωσης του 2018.
Η Nio είχε αρχικά προγραμματίσει να λανσάρει το Firefly πρώτα στην Ευρώπη. Η μάρκα θα μπει τώρα στην περιοχή το 2025, δήλωσε ο Li. Έχει επίσης σχεδιαστεί με ξεχωριστό σύστημα ανταλλαγής μπαταριών, το οποίο μπορεί να επιτρέψει την ταχεία ανάπτυξη με μικρότερες μπαταρίες, αφού η Nio αντιμετώπισε προκλήσεις στην κατασκευή σταθμών ανταλλαγής μπαταριών στην Ευρώπη.
Η Nio αντιμετωπίζει νέα εμπόδια στην ήπειρο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς ύψους 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, οι οποίοι θα παραμείνουν σε ισχύ για τα επόμενα πέντε χρόνια, εκτός εάν υπάρξει εναλλακτική συμφωνία.
"Οι πρόσθετοι δασμοί είχαν σίγουρα κάποιο αντίκτυπο σε εμάς", δήλωσε ο Li. "Ωστόσο, είμαστε σίγουροι για το προϊόν. Η κλίμακα της αγοράς στην Ευρώπη και ο όγκος των πωλήσεών μας μετά την αύξηση των δασμών σίγουρα θα επηρεαστούν".
Αν και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τοπικής παραγωγής στην Ευρώπη, δήλωσε ότι αυτό μπορεί να περιμένει μέχρι να "έχει επιχειρηματικό νόημα", όταν οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις φτάσουν τις 100.000 μονάδες, για παράδειγμα.
Εν τω μεταξύ, το "αργό" λανσάρισμα του Onvo από τη Nio, με μόνο περίπου 10.000 παραδόσεις οχημάτων τους πρώτους τρεις μήνες, έχει αναστατώσει τους επενδυτές. Ωστόσο, ο Li δήλωσε ότι αυτή ήταν μια "λογική ταχύτητα" για τη διασφάλιση της ποιότητας, προσθέτοντας ότι έχει ξεπεραστεί ένα εμπόδιο στην προμήθεια μπαταριών. Έχοντας χάσει τους επιχειρησιακούς της στόχους για τρία συνεχόμενα έτη, η Nio έχει διπλασιάσει τις προσπάθειές της να βελτιώσει τις επιδόσεις της για να επιτύχει τον ήδη καθυστερημένο στόχο κερδοφορίας για το 2026.
"Η κερδοφορία το 2026 είναι μια βασική γραμμή', δήλωσε ο Li. "Είναι ένας στόχος που δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε".
Με πληροφορίες από Bloomberg