Πώς από μια διαδρομή Uber προέκυψε μια επαναστατική ανάρτηση

O Zack έκανε μια διαδρομή με Uber και προσπαθούσε να δουλέψει στο laptop του. Οι κραδασμοί όμως ήταν πολλοί. Τότε σκέφτηκε να δημιουργήσει το επαναστατικό σύστημα ClearMotion, το οποίο η "πονηρή" Nio θα βάλει στα αυτοκίνητά της.

Nio ET9

Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio έγινε ο πρώτος πελάτης της αμερικανικής νεοφυούς επιχείρησης ClearMotion για την τεχνολογία ενεργού πλαισίου, η οποία εξουδετερώνει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς και συμβάλλει στην ομαλότερη οδήγηση.

Η ClearMotion θα εγκαταστήσει 3 εκατομμύρια μονάδες της τεχνολογίας ClearMotion1 σε όλη τη γκάμα της Nio, ξεκινώντας από τη ναυαρχίδα ET9 sedan, καλύπτοντας 750.000 οχήματα. Η Nio Capital, ο βραχίονας επιχειρηματικών κεφαλαίων της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι επίσης επενδυτής στην ClearMotion.

Διαβάστε Επίσης

Τα εξαρτήματα θα κατασκευάζονται στην πρώτη μονάδα παραγωγής της ClearMotion, στο Changshu της Κίνας. Το εργοστάσιο θα κατασκευάζει έως και 1,5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. 

"Τώρα συνεργαζόμαστε με τον πρώτο μας πελάτη και βρισκόμαστε πραγματικά σε κατάσταση εκβιομηχάνισης", δήλωσε ο Zack Anderson, ιδρυτής και CTO της ClearMotion, στο Automotive News Europe.  

zack anderson ClearMotion CTO
Ο συνιδρυτής και CTO της ClearMotion Zack Anderson.

Το ClearMotion1 λειτουργεί αναλαμβάνοντας τον έλεγχο της κίνησης ενός οχήματος, μειώνοντας τους ανεπιθύμητους κραδασμούς και την κίνηση -κλίση, κύλιση και ανύψωση- έως και 75% σε σύγκριση με την τρέχουσα τεχνολογία, με αποτέλεσμα μια πιο ομαλή και άνετη εμπειρία οδήγησης, λέει η εταιρεία. 

"Το ClearMotion1 κάνει για τον έλεγχο της κίνησης ό,τι κάνουν τα ακουστικά ακύρωσης θορύβου για τον θόρυβο. Βασικά διαβάζουμε το δρόμο και ακυρώνουμε τις ανεπιθύμητες δονήσεις", δήλωσε ο Anderson. 

Μια στιγμή επιφοίτησης

Ο 37χρονος Άντερσον ξεκίνησε την εταιρεία το 2012 αφού αποχώρησε από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (το γνωστό MIT), όπου σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός και επιστήμη υπολογιστών. Ήταν ενώ καθόταν στο πίσω κάθισμα ενός Uber στη Νέα Υόρκη και προσπαθούσε να δουλέψει σε έναν φορητό υπολογιστή, όταν είχε μια "στιγμή επιφοίτησης", όπως είπε. 

Διαβάστε Επίσης

Ο Άντερσον είπε ότι συνειδητοποίησε πώς ο έλεγχος του πλαισίου του αυτοκινήτου θα μπορούσε να είναι απαραίτητος για την παροχή μιας "εμπειρίας που μοιάζει με αεροπλάνο" για τους επιβάτες.

"Οι άνθρωποι περνούν πολύ χρόνο μέσα στα αυτοκίνητα σήμερα, και αυτός ο χρόνος είναι αντιπαραγωγικός, και θα έλεγα ότι στη χειρότερη περίπτωση είναι πραγματικά αηδιαστικός, και αξίζουμε κάτι καλύτερο", είπε.

Χρειάστηκαν περίπου οκτώ χρόνια για να αναπτυχθεί η τεχνολογία που έγινε το ClearMotion1, είπε. 

Το υλικό που πωλεί η εταιρεία είναι ένας "έξυπνος ενεργοποιητής" με ενσωματωμένο ελεγκτή που η ClearMotion ονομάζει Activalve, ο οποίος παρακολουθεί, επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται στις οδικές συνθήκες. Ο ενεργοποιητής μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα υπάρχον πλαίσιο σε κάθε γωνία, όπως ένα εξάρτημα ανάρτησης. 

"Είναι ανέφικτο να υποθέσουμε με ένα μαζικό προϊόν ότι θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αλλάξουν τον θεμελιώδη σχεδιασμό του πλαισίου", δήλωσε ο Άντερσον. 

Η ClearMotion παρέχει επίσης το λογισμικό που ελέγχει τα Activalves. Τα δεδομένα από το όχημα μεταφορτώνονται στο cloud και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της απόδοσης της ανάρτησης σε πραγματικό χρόνο.

Ένα άλλο προϊόν ονομάζεται RoadMotion, το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα από αισθητήρες που προέρχονται από το πλήθος για να δημιουργήσει έναν χάρτη οδοστρώματος υψηλής ευκρίνειας που παρέχει προγνωστικά δεδομένα στο όχημα, το οποίο μπορεί να προβλέψει τις συνθήκες που επικρατούν μπροστά του.

Πελάτης δεν είναι μόνο η Nio

Εκτός από τη Nio, η εταιρεία συνεργάζεται με αρκετούς άλλους πελάτες παγκοσμίως, δήλωσε ο Άντερσον, ενώ σχεδιάζονται περισσότερα εργοστάσια για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

"Η στρατηγική μας είναι να παράγουμε στην περιοχή για την περιοχή, οπότε τελικά θα έχουμε πολλαπλές εγκαταστάσεις παραγωγής στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, κοντά στους πελάτες μας εκεί", είπε. 

Διαβάστε Επίσης

Ο Άντερσον δήλωσε ότι η τεχνολογία της ClearMotion θα μπορούσε να προσφέρεται για "αρκετά καινοτόμα μοντέλα γύρω από χαρακτηριστικά και λειτουργίες συνδρομητικών υπηρεσιών" και είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για αυτοκινούμενα αυτοκίνητα. 

"Καθώς τα αυτοκίνητα αυτοματοποιούνται όλο και περισσότερο και το ride-sharing γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο, η εμπειρία του επιβάτη έχει μεγαλύτερη σημασία", είπε.

Περιέγραψε την κίνηση ενός αυτοκινήτου ως κίνηση σε τρεις άξονες, με Χ την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, Υ το σύστημα διεύθυνσης και Ζ την ανάρτηση. Η ψηφιοποίηση της διάστασης Ζ μέσω μιας πλήρως ενεργής ανάρτησης είναι "το τελευταίο σύνορο", είπε, "αν θέλετε να δώσετε πίσω το χρόνο στους ανθρώπους" και να τους επιτρέψετε να εργαστούν άνετα και παραγωγικά.

"Η κατακόρυφη δυναμική που ελέγχει τη διάσταση Ζ του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για την παροχή μιας εμπειρίας που μοιάζει με αεροπλάνο", δήλωσε ο Άντερσον.

Η τεχνολογία της ClearMotion συμβάλλει επίσης στην ασφάλεια με την ταχεία διαμόρφωση της κατακόρυφης δύναμης σε κάθε ελαστικό, ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη πρόσφυση, είπε. Θα μπορούσε να μειώσει τις αποστάσεις πέδησης έκτακτης ανάγκης, πρόσθεσε η εταιρεία.

"Νομίζω ότι ήμασταν μπροστά από την αγορά όταν σκεφτήκαμε την ιδέα", δήλωσε ο Anderson για το ClearMotion1. "Θέλαμε να φτιάξουμε κάτι που θα μπορούσε πραγματικά να είναι επεκτάσιμο, που δεν θα περιοριζόταν στα πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά θα μπορούσε τελικά να περάσει στη μαζική αγορά". 

Με πληροφορίες από Automotive News Europe και ClearMotion

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network