
Η Renault επαναφέρει τη λογική οχημάτων με κινητήρα στο κέντρο, μέσω του Turbo 3E με τα υπερβολικά φουσκωμένα φτερά που βλέπεις στις φωτογραφίες. Το οποίο θα είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο δρόμου. Που θα μπορείτε να το αγοράσετε. Με χρήματα. Για την ακρίβεια με μια μικρή περιουσία.
Γιατί ενώ σήμερα δικαίως χαιρετίζουμε την επιστροφή του προγόνου των hot hatch, στην πραγματικότητα α) θα είναι πραγματικά πολύ ακριβό και β) πολύ περιορισμένης παραγωγής. Αλλά αυτά θα τα πούμε αργότερα.

Η Renault παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου R5 Turbo 3E του 2022, το οποίο λειτουργεί ως σύγχρονος διάδοχος των κλασικών R5 Turbo I και II της δεκαετίας του ’80, καθώς και του Clio V6 της δεκαετίας του 2000.
Αυτό το hyper-hatch μοντέλο, αν μπορεί ένας τέτοιος όρος να θεωρηθεί δόκιμος, βασίζεται σε μια ειδικά κατασκευασμένη πλατφόρμα και διαθέτει πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με πάνω από 500 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η τρίτη εκδοχή του ειδικού μοντέλου R5 Turbo συνδυάζει ρετρό και φουτουριστικό στυλ, μοιάζοντας με μια έντονα ανασχεδιασμένη και εκσυγχρονισμένη εκδοχή του αρχικού. Διατηρεί τους φουσκωμένους θόλους των φτερών του πρώτου R5, αλλά πλέον αυτοί συνδυάζονται με υπερμεγέθεις τροχούς και εξαιρετικά φαρδιά ελαστικά.
Η εξωτερική εμφάνιση έχει εξελιχθεί σε σχέση με το πρωτότυπο, προσφέροντας πιο κομψό σχήμα στην καμπίνα και βελτιωμένη αεροδυναμική. Οι προφυλακτήρες και τα πλευρικά σπορ περιγράμματα είναι βαμμένα σε λευκό, κάνοντας αντίθεση με την κίτρινη απόχρωση του αμαξώματος και τη μαύρη οροφή.

Τα φωτιστικά σώματα LED θυμίζουν σύγχρονη εκδοχή του κλασικού R5, ενώ τα πίσω φώτα προέρχονται από το νέο Renault 5 E-Tech Electric. Η θύρα φόρτισης είναι κρυμμένη σε μία από τις πλευρικές εισαγωγές, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να ψύχουν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Παρά την ομοιότητα, το R5 Turbo 3E δεν έχει σχέση με το συμβατικό Renault 5, καθώς βασίζεται σε ειδικό μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, το οποίο είναι ταυτόχρονα ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο.
Ο γαλλικός πύραυλος τσέπης, τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που τοποθετούνται στους πίσω τροχούς. Με συνδυαστική ισχύ 507 ίππους, το R5 Turbo 3E είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Renault, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.

Ο Luca de Meo, CEO του Ομίλου Renault, ανέφερε ότι το R5 Turbo 3E προορίζεται "μόνο για τους τολμηρούς", προσθέτοντας ότι "θα είναι διασκεδαστικό".
Σύμφωνα με την εταιρεία, "ο Όμιλος έχει χρησιμοποιήσει όλη την τεχνογνωσία και την εμπειρία του, για την ανάπτυξη αυτού του εμβληματικού μοντέλου της Renault", υπονοώντας πιθανή εμπλοκή της Alpine στο project.
Η Renault δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες σχετικά με τη διαθεσιμότητα και την τιμή του μοντέλου παραγωγής, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Λαμβάνοντας υπόψη την ειδική φύση της κατασκευής, αναμένεται να διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό και σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή.