Στην Ανατολή τα premium mini vans είναι ανερχόμενα, καθώς οι μετακινήσεις γίνονται ολοένα και πιο vip και οι εταιρείες προτείνουν όλο και ακριβότερα MPV αφού θέλουν να αυξήσουν τα κέρδη τους. Ένα τέτοιο είναι προφανώς το Lexus LM που παρουσιάστηκε πρόσφατα και ένα τέτοιο είναι και το Denza D9 που κυκλοφορεί ήδη στην Κίνα, αλλά τώρα κάνει πρεμιέρα στην Ευρώπη.
Η Denza όπως εξάλλου σε έχουμε ενημερώσει είναι μια υπό μάρκα της BYD, η οποία είχε φτιαχτεί από το 2010 από κοινού με την Mercedes. Αρχικά, η κοινοπραξία ήταν 50:50, αλλά η γερμανική μάρκα μείωσε το μερίδιό της στο 10% το 2021, όταν η Denza υποβλήθηκε σε αναδιάρθρωση.
Το οικογενειακό μεταφορικό τριών σειρών θέσεων έχει ένα σχήμα μεγάλου κουτιού, μεγάλες συρόμενες ηλεκτρικά, πόρτες, μια τεράστια καμπίνα και δύο επίσης τεράστιες μάσκες για να επιλέξει κανείς από αυτές. Το επιβλητικό μπροστινό μέρος είναι εξίσου εντυπωσιακό με άλλα νέα mini vans, όπως το Volvo EM90 ή αν θέλεις το Zeekr 009.
Το σχήμα με την σχεδόν επίπεδη γραμμή οροφής μεγιστοποιεί τον εσωτερικό χώρο και υπάρχει μια μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή για να κάνει την καμπίνα να αισθάνεται πιο ευάερη.
Η Denza παρουσίασε μεν το D9 στην Γενεύη αλλά δεν έκανε και πολλές αποκαλύψεις. Μάλλον απλώς το έδειξε και ενημέρωσε πως θα έρθει στην αγορά της Ευρώπης. Έτσι αναγκαστικά χρειάζεται κανείς να ανατρέξει στα χαρακτηριστικά του Denza D9 που κυκλοφορεί στην Κίνα για να δει πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος 5250 mm , πλάτος 1960 mm και ύψος 1920 mm. Το μεταξόνιο φτάνει τα 3110 mm γιατί πως αλλιώς θα ήταν τόσο άνετο;
Στο εσωτερικό η καμπίνα έχει διάταξη 7 θέσεων χωρισμένων ως 2+2+3 με ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα καθίσματα, τα οποία είναι φυσικά αεριζόμενα και προσφέρουν και μασάζ.
Υπάρχει παντού δέρμα στο εσωτερικό και υπάρχουν και οθόνες καθώς η συνεργασία με τους Γερμανούς έχει φέρει από μία μικρή οθόνη στο μπράτσο των καθισμάτων της δεύτερης σειράς που μοιάζει η πιο προνομιούχα, καθώς οι θέσεις έχουν και υποπόδια που ανασηκώνονται.
Για το ευρωπαϊκό Denza D9 δεν είμαστε σε θέση να σου μεταφέρουμε ακριβώς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ούτε στο σημαντικό κομμάτι των κινητήρων. Όπως στην Κίνα όμως έτσι και στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό αλλά και ως υβριδικό.
Αυτό σημαίνει πως πιθανότατα θα έρθει απευθείας η έκδοση με τον turbo κινητήρα 1.5 λίτρων που είναι plug-in έτσι μπορεί να φορτιστεί η μπαταρία των 20,39 kWh για την δικίνητη έκδοση και η αντίστοιχα μεγαλύτερη των 40,06 kWh για την έκδοση με κίνηση και στους 4 τροχούς.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 137 ίππους, ενώ ο εμπρός κινητήρας αποδίδει 228 ίππους. Το τετρακίνητο μοντέλο εφοδιάζεται με έναν ακόμη κινητήρα τοποθετημένο πίσω, ο οποίος αποδίδει 60 ίππους. Όλα αυτά συνοψίζονται στους 296 ίππους της έκδοσης με κίνησης εμπρός και στους 401 ίππους στο τετρακίνητο που χρειάζεται 7.9 δευτερόλεπτα για το 0-100km/h, σημαντικά μειωμένο από τα 9,5 του προσθιοκίνητου Denza D9.
Όσο για το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτό θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Το μικρότεορ που θα έχει έναν ηελκτροκινητήρα εμπρός θα αποδίδει 308 ίππους και το μεγαλύτερο που θα διαθέτει έναν ακόμη κινητήρα στον πίσω άξονα θα αγγίζει τους 370.
Και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με ένα πακέτο μπαταριών LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) χωρητικότητας 103,36 kWh. Οι αυτονομίες είναι περίεργη υπόθεση μιας και μιλάμε για τις κινεζικές εκδόσεις, όμως με τις μετρήσεις που υπάρχουν εκεί το δικίνητο Denza D9 θα καλύπτει 620 χλμ., ενώ το τετρακίνητο λίγο λιγότερα από 600.