Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες του Audi Q6 e-tron

To γερμανικό SUV που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα Q4 e-tron και Q8 e-tron θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα PPE που φέρνει κάποιες σημαντικές καινοτομίες

Audi Q6 e-tron 2024

Παρά τις μεγάλες επενδύσεις που έχει κάνει το VW γκρουπ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιάσει κάποια ιδιαίτερα πρωτοποριακή τεχνολογία, όπως έχει συμβεί με κατασκευαστές όπως για παράδειγμα η Tesla και η Lucid.

Αυτό όμως είναι κάτι που αναμένεται να αλλάξει με το νέο πάτωμα PPE (Premium Platform Electric) που θα χρησιμοποιηθεί αρχικά από την Porsche Macan EV αλλά και το νέο Audi Q6 e-tron. Κι αυτό γιατί αυτή η νέα αρχιτεκτονική, φέρνει καινοτομίες σε κινητήρα, μπαταρία και φόρτιση, που αξίζει να αναφερθούν.

Διαβάστε Επίσης

Δεν είναι όμως μόνο το θέμα της τεχνολογίας, καθώς το νέο Audi Q6 δείχνει να έχει ενδιαφέρον και σχεδιαστικά. Τι ακριβώς όμως είναι το νέο ηλεκτρικό SUV της Audi; Μιας και αναφερθήκαμε ήδη στη Macan, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα πιο άνετο και λιγότερο σπορτίφ μοντέλο από την συμπαγή Porsche.

Τοποθετημένο ακριβώς ανάμεσα στα μοντέλα Q4 e-tron και Q8 e-tron, έχει το μέγεθος του σημερινού Audi Q5 και της Porsche Macan, αλλά βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Audi Q6 e-tron 2024

Σύμφωνα και με την πάγια τακτική της Audi, αναμένουμε η γκάμα του Q6 e-tron να περιλαμβάνει εκτός από το κλασικό SUV αμάξωμα, έκδοση Sportback καθώς και εκδόσεις SQ6 και RS Q6.

Το νέο πάτωμα διαθέτει μακρύ μεταξόνιο, φαρδύ μετατρόχιο και μικρές προεξοχές, αλλά ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Audi, Marc Lichte, δεν αντάλλαξε καμία από τις πολυπόθητες αναλογίες μεταξύ ταμπλό και άξονα, στο όνομα του αυξημένου χώρου στην καμπίνα.

Από πλευράς διαστάσεων πάντως, το Q6 e-tron, έχει μήκος 4,82 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,62 μέτρα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,92 μέτρα.

Audi Q6 e-tron 2024

Αν και ακόμη η Audi δεν έχει δώσει τα τελικά στοιχεία στη δημοσιότητα, το Q6 e-tron θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Q6 e-tron 55 (408 ίπποι, 664 Nm ροπή, 0-100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα) και την κορυφαία RS Q6 (608 ίπποι, 1.000 Nm ροπή) χαρακτηριστικά εφάμιλλα της Macan EV. Επίσης, θα υπάρχουν εκδόσεις με κίνηση στους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς. Οι πρώτες αφορούν το Q6 e-tron 45 που θα έρθει αργότερα να συμπληρώσει τη γκάμα.

Σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί το σπορ προφίλ του αυτοκινήτου, η ρύθμιση του συστήματος τετρακίνησης θα ευνοεί έντονα τον πίσω άξονα, με την κατανομή της ροπής όμως να είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη. Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις του Q6 αναμένεται να είναι κορυφαίες, με εκτιμώμενη επιτάχυνση 0-100 km/h για το SQ6 (517 ίπποι) 4,5 δευτερόλεπτα.

Η κατανομή της ροπής ευνοεί τον πίσω άξονα

Εκείνο που μένει να μάθουμε, είναι αν αυτή η κατανομή γίνεται ηλεκτρονικά, με έναν ισχυρότερο πίσω κινητήρα, με τη χρήση διαφορετικών τελικών σχέσεων μετάδοσης εμπρός και πίσω ή με κάποιο συνδυασμό των τριών.

Προαιρετικά θα προσφέρεται αερανάρτηση με προσαρμοζόμενη απόσβεση, με τη γενικότερη ρύθμιση της ανάρτησης να περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις στις στροφές. Αντίστοιχα, το γρήγορο τιμόνι με αίσθηση που μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες, περιορίζει την αίσθηση του βάρος του αυτοκινήτου σύμφωνα με την Audi. To οποίο, υπολογίζεται πως θα κυμαίνεται μεταξύ 2,2-2,4 τόνων.

Audi Q6 e-tron 2024

Η γερμανική εταιρεία κάνει χρήση λαδιού για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων, μέσω διόδων χαραγμένων στις μεταλλικές πλάκες. Όπως για παράδειγμα συμβαίνει και στους κινητήρες της Lucid, το λάδι εξέρχεται μέσω οπών που είναι στραμμένες προς τα άκρα των χάλκινων συρμάτων για να τα ψύχει περαιτέρω.

Το σημείο στο οποίο το πάτωμα PPE υπερτερεί των Lucid, είναι ότι χρησιμοποιεί μια παρόμοια τεχνική ψύξης και για τον ρότορα.

Η παραγωγή μεγάλης ισχύος από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, προκαλεί τη συσσώρευση μεγάλης θερμότητας σε αυτόν. Τα βαρύτερα, σπανιότερα και ακριβότερα υλικά είναι τα πλέον κατάλληλα για να αντέξουν την ακραία θερμότητα. Η ψύξη των μαγνητών, επιτρέπει στους PPE να διατηρούν μεγάλη ισχύ από μαγνήτες κατασκευασμένους από λιγότερο εξωτικά υλικά.

Τα οφέλη της αρχιτεκτονικής PPE

Στην περίπτωση της αρχιτεκτονικής του νέου Audi Q6 e-tron, η μπαταρία και το σύστημα λειτουργούν στα 800 V, αλλά για τη βελτιστοποίηση ορισμένων λειτουργιών φόρτισης της μπαταρίας χαμηλότερης ταχύτητας, το πακέτο μπορεί να απομονωθεί, να χωριστεί στη μέση και να συνδεθεί παράλληλα για να λειτουργήσει σαν δύο πακέτα 400 V. Αυτό επιτρέπει στην πλατφόρμα να αποκομίσει όλα τα οφέλη της αρχιτεκτονικής των 800 V.

Audi Q6 e-tron 2024

Αυτά εντοπίζονται κυρίως στη μείωση στο μισό του ρεύματος που απαιτείται για την παροχή μιας δεδομένης ποσότητας ισχύος και, ως εκ τούτου, τη μείωση στο μισό του μεγέθους, του κόστους και του βάρους των πορτοκαλί καλωδίων που συνδέονται με τους κινητήρες.

Οι μετατροπείς ισχύος από καρβίδιο πυριτίου, αυξάνουν επίσης την απόδοση και συνεπώς την αυτονομία. Η πλατφόρμα PPE θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μοντέλα με διαφορετικά μεταξόνια, απόσταση από το έδαφος και μέγεθος μπαταρίας.

Audi Q6 e-tron 2024

Στην περίπτωση του Q6 e-tron, η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι στα επίπεδα των 100 kWh (πιθανώς 95 kWh ωφέλιμες) με εκτιμώμενη αυτονομία μεταξύ 530-560 χιλιομέτρων.

Αναφορικά με τον ρυθμό φόρτισης, αναμένουμε έναν χρόνο 30 λεπτών για φόρτιση 10-80%, με μέγιστο ρυθμό 270 kW (αυτό είναι 80 kW λιγότερα από τα 350 kW που μπορούν να προσφέρουν οι ισχυρότεροι φορτιστές σήμερα σε οχήματα 800 V).

Audi Q6 e-tron 2024

Η Audi διαπιστώνει ότι η μπαταρία της θερμαίνεται πιο γρήγορα στα 350 kW απ' ότι στα 270 kW, οπότε η επιλογή της μπορεί να διατηρήσει τον μέγιστο ρυθμό φόρτισης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα 270 kW απ' ότι θα μπορούσε στα 350 kW. Όσο για τον ενσωματωμένο φορτιστή, μπορεί να διαχειριστεί 11 kW φόρτισης επιπέδου 2. Το Q6 e-tron αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά το ερχόμενο φθινόπωρο.

Πηγή: motortrend.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network